Skip to main content

Odido, nooit aan beginnen

Odido, nooit aan beginnen

In de periode juli t/m september constant problemen met tv ontvangst. Beeld staat stil, daarna op zwart, dan weer hervatting.

Diverse keren contact gehad met de klantenservice. Komen met de gebruikelijke "oplossingen": modem resetten. Daarna met "we zetten het door naar de technische afdeling". Vervolgens hoor je niets meer maar lijkt het boven wonder weer goed te gaan en komt het probleem maar enkele weken per week voor.

Eind van het jaar weer hetzelfde: stilstaand beeld, zwart beeld. Wederom diverse keren contact met de service desk. Uiteindelijk wordt tot twee keer toegezegd dat ze een monteur in gaan schakelen. Inmiddels is het begin februari maar het blijft stil vanuit Odido. Terwijl de tv problemen blijven. Ook de app werkt fantastisch. Bij het terugkijken meegemaakt dat spontaan overgeschakeld wordt naar een andere zender.

8 februari 2025

Hoi ​@JohanvanR, ik sta voor je klaar en wil dit graag onderzoeken! Daarom heb ik direct je geschiedenis erbij gepakt. De technische dienst heeft als laatst dit aan ons doorgegeven: 

‘Klant is momenteel niet met de Samsung TV aangemeld bij de Odido Smart TV App. Graag aan de klant vragen om dit te doen, zodat wij dit kunnen uitzetten bij de leverancier van de Smart TV App.’ 

Is dit op dit moment wel het geval? Dan kan ik dit terugkoppelen aan de technische dienst en kunnen zij het voor je uitzetten! Groetjes, Ishana

• is een Top Poster
  • 7 februari 2025

Vreemd, had deze topic eerder geplaatst. Toen ik later op de Odido community inlogde en onder mijn account naar mijn topics keek, werd aangegeven dat ik geen topics had geplaatst.

Dus weer maar gedaan.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7 februari 2025
JohanvanR schreef:

Vreemd, had deze topic eerder geplaatst. Toen ik later op de Odido community inlogde en onder mijn account naar mijn topics keek, werd aangegeven dat ik geen topics had geplaatst.

Dus weer maar gedaan.

Dat is zeker vreemd. Maak je gebruik van een andere inlognaam (email)?

• is een Top Poster
  • 7 februari 2025

Nee hoor, gewoon mijn email adres. 

Maar de topic heb ik alleen geplaatst op verzoek van Odido, zodat ze mijn problemen aan kunnen pakken. Tenminste dat zeggen ze (maar ja, ze hebben mij al meer toegezegd).

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7 februari 2025

@JohanvanR Vul zoveel mogelijk gegeven in (zie mijn onderschrift) hopelijk vinden de moderators je eerder bericht en kunnen ze je verder helpen!

MVG.

• is een Top Poster
  • 7 februari 2025

Christien, alle gevraagde velden heb ik ingevuld 

Bij "nfo voor moderator" heb ik "t.a.v. Cheyenne van Odido" ingevuld (degene die mij gevraagd heeft via dit medium een bericht achter te laten zodat ze contact kunnen opnemen.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@JohanvanR, ik sta voor je klaar en wil dit graag onderzoeken! Daarom heb ik direct je geschiedenis erbij gepakt. De technische dienst heeft als laatst dit aan ons doorgegeven: 

‘Klant is momenteel niet met de Samsung TV aangemeld bij de Odido Smart TV App. Graag aan de klant vragen om dit te doen, zodat wij dit kunnen uitzetten bij de leverancier van de Smart TV App.’ 

Is dit op dit moment wel het geval? Dan kan ik dit terugkoppelen aan de technische dienst en kunnen zij het voor je uitzetten! Groetjes, Ishana

• is een Top Poster
  • 8 februari 2025

Beste Ishana, ik begrijp de vraag niet. Als ik niet ben aangemeld bij de tv app kan ik geen tv kijken. Dus ik ben met mijn account aangemeld op de tv app.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@JohanvanR, ik begrijp je. Ik snap de vraag vanuit onze technische ook niet volledig, het lijkt alsof ze iets zijn op de video die je gemaakt hebt. Ik ga dit met het TV team bespreken en kom bij je terug als ik meer informatie heb. Dit is waarschijnlijk overmorgen, bedankt voor je geduld!

• is een Top Poster
  • 10 februari 2025

Beste Cheyenne, denk dat ze bedoelen dat je bij het gebruik van de Odido app op een Samsung TV je je met een Samsung account moet aanmelden. Dat is pas sinds 2024 en mijn TV is ouder. Bovendien gebruik ik een Chromecast. Is dus niet ter zake doende.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@JohanvanR, dank! Ik heb uitgevraag gedaan en inmiddels antwoord. Je gebruikt inderdaad de Chromecast, zo kunnen mijn collega's niet meekijken of een oplossing vinden. Kan je de app daarom op de smart-tv downloaden en via de smart-tv inloggen in de app? Als dit is geregeld, geef ik dit aan bij het TV team en kunnen zij verder op onderzoek uit!

Wat je trouwens ook kan doen, is je aanmelden voor de Béta versie. Dat is voor modellen van 2022 en nieuwer. Deze Béta helpt veel uit de weg. Je kunt hiervoor terecht in dit topic!

• is een Top Poster
  • 11 februari 2025

Ik gebruik de Chromecast omdat mijn tv al wat ouder is: uit 2016. De tv app installeren kan niet. Niet via het smart tv menu en zelfs niet vanuit de app store .

Overigens heb ik wel ondertussen een Samsung account onder mijn emailadres XXXXX.

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@JohanvanR Dankjewel voor je duidelijke terugkoppeling. Ik wil dat je weer optimaal kan genieten van TV, ik help je graag om dit op te lossen! 

Nog eenmaal dubbelchecken. Hoe gebruik je de Chromecast? Heb je onze app echt gedownload of stream je vanaf een ander apparaat? Mits je de app gebruikt, wil je mij dan de softwareversie doorgeven (TV Menu > Apparaatvoorkeuren > Over)? 

Daarnaast ben ik benieuwd naar het type Chromecast wat jij hebt. Laat je dit aan mij weten? 

• is een Top Poster
  • 12 februari 2025

De Chromecast gebruik ik om op mijn tv uit 2016 direct via Google TV o.a. de you tube app en de Odido tv app te gebruiken. Ik stream dus niet vanaf een ander apparaat. 

De software versie 2.0.5026

Ik gebruik de Chromecast 4K.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@JohanvanR, is je Chromecast direct met het modem verbonden of met je Devolo? Ik zie dat je een Devolo hebt aangesloten en dit kan wel eens voor de verstoring zorgen. Zou je die eens uit je netwerk willen halen om te kijken of je dan wel zonder verstoringen tv kunt kijken? 

• is een Top Poster
  • 13 februari 2025

Mijn Chromecast is verbonden via hdmi op de tv.

Er was tijdens de storingen geen powerline aangesloten. De Chromecast pikt het wifi signaal op. Dat wifi signaal heb ik bij een tv storing gemeten met Ookla (testserver Odido A'dam) en was steeds rond de 136 Mbps.

Na jullie verzoek om de Odido tv app direct op mijn smart tv te installeren heb ik weer wel de powerline aangesloten. De installatie van de app op mijn smart tv is dus niet gelukt (zie eerdere communicatie) maar de powerline heb ik nog niet verwijderd. 

Maar zoals gezegd, gebruik van de powerline is dus niet de rede van het probleem.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Zou je de Chromecast voor mij eens opnieuw willen instellen ​@JohanvanR? Dus met een volledige factory reset. Installeer dan de app opnieuw en zou je dit dan 3 dagen willen testen of het dan weer goed werkt?

• is een Top Poster
  • 14 februari 2025

Heb Chromecast terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dankjewel ​@JohanvanR, wij zijn benieuwd naar de uitkomst na het testen hiervan voor 3 dagen. Laat het weten, anders staan we via dit topic weer voor je klaar!

• is een Top Poster
  • 19 februari 2025

15/2 i.v.m. uit huis geen TV gebruikt.

16/2 19:20 uur tijdens Twe-RKC stilstaand beeld (en daarna niet zoals gebruikelijk zwart beeld, maar werd het beeld na een zevental seconden weer hervat).

16/2 21:51 uur blokkerig beeld tijdens terugkijken (paar seconden).

17/2 17:22 uur korte hapering in beeld (paar seconden).

17/2 17:27 uur stilstaand beeld (vijftal seconden).

18/2 geen problemen.

Op alle dagen tijdens het inschakelen van de TV steeds een foutmelding “Oeps er ging iets mis ……...”

• is een Top Poster
  • 20 februari 2025

19/2 

Gedurende de avond tijdens journaal 2x haperend beeld, later 4x zwart beeld, wisselend van een paar seconden tot halve minuut.

• is een Top Poster
  • 24 februari 2025

Ook gisteren was het weer raak. 12x blokkerig beeld bij terugkijken. Hoe nu verder tommie-van-odido-473806

of cheyenne-van-odido-400913 ?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@JohanvanR Dankjewel voor je terugkoppeling en het monitoren! Ik had graag gelezen dat de Factory reset had geholpen. Geen zorgen, ik kijk gelijk met je mee naar een werkende oplossing. Dit gaat goedkomen! 

Ik heb voor de zekerheid nog eens een kijkje genomen naar jouw verbinding. Dit ziet er verder gelukkig goed uit. 

Als ik het goed begrijp spelen dezelfde problemen zowel op de Smart TV app direct op jouw Samsung als op de Chromecast. 

Wil je voor allebei eens proberen de resolutie van de TV instellen op Full HD/1080P? Zorgt dit voor verbetering?

Mocht dit niet werken, wil je dan proberen om per zender de bitrate aan te passen?

1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.

Indien dit niet de oplossing is, ontvang ik graag de volgende informatie. Ik ga dan gelijk opnieuw vragen of mijn collega’s van de technische dienst de situatie nogmaals willen onderzoeken. 

• Welk type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Wat is de softwareversie van de Chromecast?

Laat je het mij weten als je zover bent? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

• is een Top Poster
  • 27 februari 2025

De problemen spelen bij gebruik van de Odido app via de Chromecast. De app direct op de tv installeren is niet mogelijk. Daarvoor is de tv te oud (2016).

En ik zie geen mogelijkheid op de tv om de resolutie te wijzigen. Laat staan de bitrate aan te passen. Ik denk dat de tv daarvoor te oud is.

De Chromecast staat op 1080p.

TV gegevens: type ue40ju6445, os Tizen, versie 1580

Problemen spelen bij de Odido TV app.

Software versie Chromecast Android TV 12, kernel 4.9.269 09-2024. De Chromecast is up to date.

Maar al deze gegevens heb ik al eerder met jullie gedeeld, dus ik begin er ernstig aan twijfelen dat deze communicatie tot verbetering leidt.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@JohanvanR Dankjewel voor het nogmaals sturen van de aanvullende gegevens. Ik kan mij voorstellen dat je dit niet steeds opnieuw wil geven. Echter wilde ik er toch 100% van zijn dat ik alle juiste informatie heb, zodat ik het ticket goed kan aandragen aan onze technische dienst. Op die manier word je het snelst geholpen. Ik heb het ticket dan ook meteen in orde gemaakt en doorgezet!
Mijn collega’s zullen dit nu verder voor je onderzoeken. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik sta altijd paraat!

• is een Top Poster
  • 3 maart 2025

Beste Teresa,

Mijn problemen zijn al eerder doorgezonden naar de technische dienst. Eerder o.a. met kenmerk 75242416 op 31-12-2024 en 75479015 op 13-01-2025. Zonder enige reactie van die technische dienst.

Dus je zult begrijpen dat ik hierin weinig vertrouwen heb. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen