Skip to main content
Beantwoord

afstandsbediening werkt niet goed

• 16 februari 2025
  • 11 reacties
  • 145 Bekeken

Hi,

Ik zag het al vaker voorbijkomen hier. Maar mijn afstandsbediening werkt slecht in combinatie met de tv. 

lijkt wel of de koppeling regelmatig helemaal kwijt is. Dan doen ineens de volumeknoppen het niet.

Dan ineens blijft het knopje rood knipperen. 

Het aan of uitzetten gaat vaak moeizaam. 

Uiteindelijk heel irritant.  

Regelmatig

- de batterijen eruit gehad

- opnieuw gekoppeld 

alleen met maar kort succes. 

Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Groeten Lawrence 

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hoi ​@Lawrencevdm, welkom op onze Community!

Er zijn inderdaad wat problemen bekend maar daar zijn ook al een aantal oplossingen voor. Kan je de volgende handelingen eens uitproberen?

• Als de afstandsbediening is gekoppeld maar de led plotseling rood begint te knipperen en op geen enkele knop reageert: vervang de batterijen.
  • Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

• Als het volume gedempt is, probeer dan de spraakopdracht 'max volume'.

Bekijk origineel

11 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13761 reacties
  • Antwoord
  • 17 februari 2025

Hoi ​@Lawrencevdm, welkom op onze Community!

Er zijn inderdaad wat problemen bekend maar daar zijn ook al een aantal oplossingen voor. Kan je de volgende handelingen eens uitproberen?

• Als de afstandsbediening is gekoppeld maar de led plotseling rood begint te knipperen en op geen enkele knop reageert: vervang de batterijen.
  • Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

• Als het volume gedempt is, probeer dan de spraakopdracht 'max volume'.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 februari 2025

Hi,

uiteindelijk krijg ik de afstandsbediening iedere keer weer gereset/ gekoppeld. Maar het probleem is dat dit gewoon regelmatig opnieuw gedaan moet worden.

het lijkt echt willekeur te zijn wanneer dit optreedt, maar wel heel vervelend. 

is er een structurele oplossing?

Groeten Lawrence 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13761 reacties
  • 19 februari 2025

Deze oplossing moet als het goed is dit volledig oplossen ​@Lawrencevdm

Ga naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 april 2025

Hi,

ik heb de instructies gevolgd, helaas zonder het gewenste resultaat. Ook de batterijen vervangen. 

De afstandsbediening lijkt iedere keer ontkoppeld te worden van de Odido box. Het rode lampje gaat een paar meer knipperen en de box reageert niet. 

Dit gebeurt bijna iedere dag. Soms lukt het om weer te koppelen door de home knop en de “TV Box” gelijk in te drukken. Maar regelmatig is het de box opnieuw opstarten. 

Uiteraard is dit zeer hinderlijk.

is hier een oplossing voor? 

Bedankt! 

Groeten Lawrence 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2232 reacties
  • 5 april 2025

Hoi ​@Lawrencevdm, zeker! Ik wil je dan graag een nieuwe afstandsbediening opsturen. Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 april 2025

Bedankt ​@Ishana van Odido!

Ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn profiel 👍

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2232 reacties
  • 6 april 2025

Hoi ​@Lawrencevdm, super bedankt! Ik heb alleen een andere geboortedatum in ons systeem staan. Zou je dit willen aanpassen? Ik wil het graag opsturen! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 6 april 2025

@Ishana van Odido, Aangepast 👍

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13761 reacties
  • 7 april 2025

Dankje voor het aanpassen ​@Lawrencevdm, ik heb je een nieuw exemplaar opgestuurd. Deze zal binnen een paar dagen door de brievenbus arriveren! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 april 2025

Hi,

Kan het zijn dat de afstandsbediening nog niet verstuurd is, of onderweg is?

Groeten Lawrence 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13761 reacties
  • 17 april 2025

Hey ​@Lawrencevdm, ik ben meteen voor je gaan kijken alleen zie ik dat hij op 07-04 verzonden is en inmiddels al wel is afgeleverd. De afstandsbediening komt wordt door de brievenbus bezorgd, heb je daar al gekeken? Anders moet ik er nog 1 opsturen voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen