Skip to main content

4 seconden traagheid bij Odido WebOS app.

• is een King Poster
  • 27 reacties

Had deze vraag al gepost in het algemene TV draadje, maar kennelijk kijkt niemand daar nog in :-)

Waar komt de 4 seconden vertraging vandaag bij de WebOS Odido TV app? Bij schakelen tussen zenders, stukje terugspoelen, alles duurt 4 seconden voor de stream om weer op gang te komen. Vind het zo onverdraaglijk dat ik nu uit arremoe maar een Google TV streamer aan m’n fonkelnieuwe LG TV heb gehangen, maar dan mis ik de cijftertoetsen en moet ik via het zijmenu de zenders kiezen.

Heb een 48 inch C4 ‘24 staan, met een 300 mbit Ethernet connectie (via USB-Ethernet dongle), dus aan de verbinding ligt het niet. Aan de rest van de WebOS apps merk ik de vertraging niet, dus het lijkt er op dat dit een Odido-dingetje is.

Uitgelichte reactie

14 april 2025

Welkom op onze community! ​@lacobo 

Ik kan mij voorstellen dat dit niet lekker kijkt. Ik help je natuurlijk graag verder om dit op te lossen, zodat je weer optimaal kan genieten van TV! 

Heb je al eens geprobeerd om de Odido TV app te verwijderen en opnieuw te installeren? Zo niet, wil je dit eens proberen?

Mocht dit niet werken, wil je mij dan de volgende informatie sturen? Ik kijk dan gelijk gericht met je mee naar de oplossing.

• Welk type LG TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor? Kan je hier specifieke voorbeelden van geven?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling. Ik sta klaar om je verder te helpen! 

8 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 14 april 2025

Welkom op onze community! ​@lacobo 

Ik kan mij voorstellen dat dit niet lekker kijkt. Ik help je natuurlijk graag verder om dit op te lossen, zodat je weer optimaal kan genieten van TV! 

Heb je al eens geprobeerd om de Odido TV app te verwijderen en opnieuw te installeren? Zo niet, wil je dit eens proberen?

Mocht dit niet werken, wil je mij dan de volgende informatie sturen? Ik kijk dan gelijk gericht met je mee naar de oplossing.

• Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor? Kan je hier specifieke voorbeelden van geven?

Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling. Ik sta klaar om je verder te helpen! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 14 april 2025

Dankjewel, ik ben overigens niet nieuw op dit forum, maar post niet iedere dag :-)

Opnieuw installeren werkt niet, dus hier de gegevens. 

• type LG TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)

OLED48C46LA

• Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV

WebOS TV Version

webOS24 / 9,2,2-1898

2.0.5037

Alle zenders! Sommige iets langer dan andere (kanaal 51 lijkt iets sneller)

Nee, bijvoorbeeld mijn Android Google TV is supersnel!

Daar ga ik vanuit. Ik heb een 1Gbit UpDown glasvezelnetwerk van Odido

Ik schiet straks nog even een filmpje, dan is te zien wat er gebeurt. Het lijkt een bufferings probleem.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 14 april 2025

Bedankt, al ben ik niet nieuw op dit forum.

Opnieuw installeren van de app werkte niet.

OLED48C46LA

WebOS TV

WebOS24 / 9.2.2 1808

2.0.5037

Alle zenders, al is bijvoobeeld kanaal 51 wat vlotter. Het lijkt ook ‘s avonds erger te zijn dan overdag (meer kijkers die bandbreedte delen?)

Nee, de Android app is bloedsnel

Dat neem ik aan. Ik heb een Odido glasvezelverbinding van 1GB up/down

Voorbeeldfilmpje (unlisted): 

https://youtu.be/WOJ9gZt_Mjw

Je ziet dat bij terugspoelen het beeld even stokt, dan komt het gezochte stuk video als dia tevoorschijn, dan nog een stotter en dan gaat het pas door.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 15 april 2025

Hey ​@lacobo, bedankt voor het filmpje. Hierop is de vertraging inderdaad op te zien. Nu las ik in je eerste post dat je de tv hebt aangesloten via een 300 mbit Ethernet connectie (via USB-Ethernet dongle). Is het mogelijk om een test uit te voeren dat de tv direct bekabeld aangesloten zit op het modem? Dus Modem → Tv bedraad (zonder iets ertussen). Ik ben namelijk benieuwd of de vertraging niet wordt veroorzaakt door de dongel. Zou je dit kunnen testen?

Ook wil ik je vragen om je profiel aan te vullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Dan kan ik de lijn voor je controleren. Geef je mij hier een seintje als je dit gedaan hebt? Alvast bedankt!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 15 april 2025

De aanpassingen aan m’n profiel zijn gemaakt. Bedankt voor het meedenken Tommie.

Ook rechtsstreeks aan de Ethernet kabel (en via Wifi) is de vertraging nog steeds aanwezig.

En die USB dongel, dat is wel een toppertje:

Ethernet kabel rechtstreeks:

Ping: ~18ms

Down: ~90 Mbps

Up: ~ 97 Mbps

Ethernet via USB dongel:

Ping: ~18ms

Down: ~320 Mbps

Up: ~ 180 Mbps

Het is dat de USB poorten van de C4-Oled slechts USB2 zijn, anders was het richting 1GB Up en Down. Dat doet de Google TV streamer dan ook, maar die zou ik liever weer afkoppelen, want het ding is nogal bazig en switcht zelf het HDMI kanaal.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 17 april 2025

Dankje voor het aanvullen ​@lacobo. Ik heb het zelf hier ook getest op mijn Samsung tv en ik heb gemiddeld 3 seconden vertraging als ik terugspoel. Dit heeft te maken met het inladen/ophalen van de content en is normaal. Nu is die van jou ietsje langzamer op het filmpje te zien. Nu heb ik een lijnmeting gedaan en zie ik dat de wifi op het modem is uitgezet, verloopt alles via de dongel? Ik zie dat je nog een T-50 hebt, ik wil eens testen hoe het eruit ziet met een nieuw modem, de T-56. Vind je het goed als ik die naar je opstuur?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 17 april 2025

Dag Tommie.

Heb een eigen router (Asus ZenWifi AX), die laat ik de wifi afhandelen. De verbinding is superstabiel voor alle apparaten in huis. Hij staat exact midden in het appartement. De locatie van de meterkast (met de TS50) is een stuk ongunstiger voor Wifi.

En over de LG TV:

Alles verloopt via de dongel. Zowel Ethernet als Wifi staan uit. Ethernet via de dongel is namelijk de snelste verbinding. Alle apps ‘vliegen over het scherm’, op die van Odido na. 

De LG wilde bij opstarten wel eens zeuren dat ie geen verbinding had, maar sinds de dongel is de netwerk connectie ‘rockstable’. Updates komen gewoon binnen etc. 

Ik ben zeker niet tegen een nieuw modem! Zie ‘m graag tegemoed. Voorkeurdagen voor arriveren: dinsdag/woensdag/vrijdag/weekend.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 17 april 2025

Nog even over het inladen/ophalen van content: Dat doet de Android app razensnel! Zit daar zoveel verschil in?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen