Skip to main content
Sticky

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV
Toon eerste reactie

160 reacties

• is een King Poster
  • 87 reacties
  • 11 maart 2025

zojuist moest ik zowaar weer eens inloggen. Is er een nieuwe versie wellicht?

NuFaN
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 12 maart 2025

@JakoVerstraate dat is helaas zover ik kan zien nog niet, deze bèta is ook nog maar 18 dagen geldig! Ben overigens wel benieuw naar de beta update, hopelijk hebben ze hier de punten die wij hier gedeeld hebben al omgezet naar realiteit 🥳

• is een King Poster
  • 66 reacties
  • 12 maart 2025

@Tommie van Odido over 18 dagen loopt de beta af, komt er eerdaag een nieuwe release?

• is een King Poster
  • 87 reacties
  • 12 maart 2025

Afgezien van een paar eerder genoemde eigenaardigheden (eerst de middelste knop voordat je met rechts vooruit kan spoelen en 1 regel ondertitel ipv 2) bevalt de beta me prima.

Zoals ik al eerder zei mag Odido deze versie gewoon uitbrengen zodra ze die twee dingen oplossen.

Maar het zal mijn tijd wel duren: vanaf volgende maand kan ik via mijn vriendin meeliften met NLZiet dus ga ik deze odido TV minder gebruiken, in juli stap ik over naar Klik & Klaar dus kan ik deze App helemaal niet meer gebruiken...

• is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 17 maart 2025

Hi, 

Ik zou graag willen weten wanneer men verwacht de nieuwe versie van de Odido app uit te gaan brengen?

Even iets tussendoor, ik zag op jullie site als je een internet + tv abonnement besteld je je klikt op meer info controleer of je smart-tv of mediaplager geschikt is, het op de info pagina onderaan dan lijkt of het alleen met Android kan. Deze info lijkt me niet juist, en moet naar mijn mening aangepast worden. 

• is een King Poster
  • 66 reacties
  • 20 maart 2025

@Cheyenne van Odido  ​@Tommie van Odido 

Nog even een reminder over 10 dagen loopt de beta af, komt er nog een nieuwe versie?

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • 527 reacties
  • 25 maart 2025

Zojuist is versie 2.0.5182 live gezet voor Open Testflight. Er zitten geen noemenswaardige fixes in, maar we moesten wel een nieuwe versie live zetten omdat de andere versie binnenkort verloopt.

NuFaN
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 25 maart 2025

@Hans-Juriën zelfs zonder de fixes is het al een verbetering van de standaard versie!

• is een King Poster
  • 66 reacties
  • 4 mei 2025

@Hans-Juriën 18 mei verloopt de app weer dus even een reminder.

• is een King Poster
  • 66 reacties
  • 7 mei 2025

Ik kan bij opnames niet meer kiezen Alle of Alleen nieuwe afleveringen. Standaard staat deze op Alle maar dan worden de herhalingen ook weer opgenomen. Aanpassen achteraf is niet meer mogelijk en deze optie is greyed out.

Forum|alt.badge.img
b0rg schreef:

@Hans-Juriën 18 mei verloopt de app weer dus even een reminder.

Dank voor de reminder.

Zojuist is versie 2.0.5364 live gezet op Testflight. Deze versie bevat helaas wel één bug voor de favoriete zenders. De instelling van je kijkprofiel wordt niet onthouden. Dus na afsluiten van de app, opent de TV Gids dan niet standaard met de favoriete zenders. Dit is al gemeld en hopelijk hebben we over niet al te lange tijd een nieuwe versie waarin dit weer opgelost is.

Forum|alt.badge.img
b0rg schreef:

Ik kan bij opnames niet meer kiezen Alle of Alleen nieuwe afleveringen. Standaard staat deze op Alle maar dan worden de herhalingen ook weer opgenomen. Aanpassen achteraf is niet meer mogelijk en deze optie is greyed out.

Ik ga dit door een tester laten valideren. En dan moet hier mogelijk een fix voor komen. Dank voor het melden.

• is een King Poster
  • 66 reacties
  • 13 mei 2025

@Hans-Juriën dank je wel, wanneer komt de final versie nu eens?

En zou je eens kunnen kijken naar mijn verbeter punten die ik weken geleden heb gepost?

NuFaN
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 14 mei 2025

Hoi, ik zie idd dat er nog weinig met eerdere input is gedaan zoals ​@b0rg aangeeft! Zoals het vooruit spoelen bv! Helaas start de app ook af en toe op met stilstaand beeld nog! Hopelijk is het spontaan stoppen met afspelen van tv wel opgelost dit nog niet ervaren met de update 😬! Maar nog steeds is de beta beter dan de standaard app! Dus ga zo door!!!

Forum|alt.badge.img
b0rg schreef:

@Hans-Juriën dank je wel, wanneer komt de final versie nu eens?

En zou je eens kunnen kijken naar mijn verbeter punten die ik weken geleden heb gepost?

Ik zal zeker nog even naar je input kijken. Wat ik ben vergeten te melden voor deze versie: we hebben het direct kunnen doorspoelen met [RECHTS] doorgevoerd. Alleen bij live tv kan je met [RECHTS] de zenderlijst nog opvragen. In alle andere gevallen start je dus direct met doorspoelen. Dat is dus direct een oplossing voor je eerste opmerking!

Verder hoop ik dat de volgende app-versie een release kandidaat wordt. Hier zitten nog wat technische aanpassingen in die voorwaardelijk zijn voor officiële livegang. 

• is een King Poster
  • 66 reacties
  • 15 mei 2025

@Hans-Juriën 

Bedankt voor het doorvoeren de doorspoel aanpassing.

Met het doorspoelen zou ik graag het beeld previews willen zien waar ik ben met doorspoelen.

Nu spoel je door een minuut maar dan ben je al te ver want je ziet niet tot hoever je hebt doorgespoeld, dan moet je teurg spoelen (reclames als voorbeeld).

NuFaN
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 15 mei 2025

@Hans-Juriën je hebt helemaal gelijk mbt het doorspoelen top!!! Ik heb nog wel zo nu en dan dat het beeld stil staat spontaan of dat het niet speelt als de app net opstart! Maar komt al beter in de richting! Haha

• is een King Poster
  • 66 reacties
  • 26 mei 2025

@Hans-Juriën Ik zie als ik de links/rechts knop ingedrukt hou zie ik nu ook waar ik ben met terug/doorspoelen. Bedankt daarvoor.

• is Prince of Content
  • 59 reacties
  • 11 juni 2025

@Tommie van Odido  wanneer komt er een nieuwe update voor apple tv waarbij de problemen met het ondertiteling is opgelost. 

• is een King Poster
  • 26 reacties
  • 1 juli 2025
Anonymous schreef:

Hi @Cheyenne van Odido

Ik heb de App nu een dag in gebruik en heb een aantal punten die mij opvallen in het gebruik; 

• Geen Apple TV keyboard notificatie op telefoon voor invoervelden. Voor bijvoorbeeld zoeken zou het makkelijk zijn om het standaard keyboard te gebruiken. Op deze manier kan je je iOS device gebruiken als keyboard om te typen ipv de remote.
  • Tv gids niet voor geladen, het laad tijdens het scrollen. Het laden gaat snel, maar toch staat het raar naar mijn mening.
  • "Zelf kiezen" is niet vertaald als je de taal op Engels hebt staan
  • "Films en Series" is niet vertaald als je de taal op Engels hebt staan
  • Pijl naar boven opent niet de mini gids, alleen pijl naar beneden doet dat. Ik zou verwachten dat beiden de mini gids openen afhankelijk of je een kanaal naar boven of beneden wilt in de gids.
  • Terug kijken laat ook herhalingen zien.
  • Rechts onderin blijf het zeggen “klik links voor uitleg over de App” maar ik kan links klikken en swipen wat ik wil maar behalve de normale menu items gebeurd er niks.
  • Pijltje van de mini gids staat in het midden van het scherm, dat is best vervelend soms.
  • Op geen van de zenders Dolby digital alleen maar stereo ondanks dat ik het heb aan gezet in het menu.
  • In de mini gids is pijl toetsen zijn omgedraaid. Pijl naar boven is van RTL4 naar NPO3. Pijl naar beneden is van NPO2 naar NPO3. Dat voelt onnatuurlijk 😉
  • Bij “Regel je Apparaten” Staat bij allemaal “onbekend” zou handig zijn als daar de device naam zou staan zoals “iPhone-van-TechRacing” bv. of eventueel het OS zoals iOS, tvOS, Android etc dan heb je een beetje een idee wat het voor een device het kan zijn.
  • De Back knop op de afstandsbeding doet niks, ik zou verwachten dat deze naar het menu zou gaan.
  • Bij het inlog scherm wordt bij 9 cijfers de “volgende” optie actief dit kan verwarrend zijn gezien de inlog 10 cijfers is.

-- 

In het algemeen heb ik het idee dat de UI van de App nog te veel leunt op het gebruik van een normale afstandsbediening en het traditionele tv menu. Het is wat minder afgestemd op een afstandsbediening met alleen pijltjes toesten. 

Model Apple TV/afstandsbediening: A2169 / Apple TV (2022) Siri Remote

tvOS versie: 17.4

Ben het met je eens maar zoals ik nu kan beoordelen is deze Apple App een directe port van Android naar Apple ( wat dus nooit gaat werken ) en heeft men voor het gemak de shell ( GUI ) van Android maar op deze Apple App geplakt. Dat werkt ook niet lekker, Apple is ( gelukkig ) geen Android...heeft iets meer doordachte bediening nodig.

Aanvullend op jouw perceptie van zenders schakelen :
“ In de mini gids is pijl toetsen zijn omgedraaid. Pijl naar boven is van RTL4 naar NPO3. Pijl naar beneden is van NPO2 naar NPO3. Dat voelt onnatuurlijk 😉”

Sorry maar dat ben ik niet met je eens. Zie de zenders als een lijst van boven naar beneden.
Ned 1
Ned 2
Ned 3
Rtl 4

Om van RTL naar Ned 3 te gaan moet je dan dus “ omhoog “ .
Om van Ned 1 naar Ned 2 te gaan, moet je “ omlaag “ 

Trapje op, trapje af...

Waar ik meer tegenaan loop is dat wanneer ik SWIPE op die manier de App veel te snel naar terugschollen overspringt en ik vast zit in een situatie waar ik nergens heen kan omdat de App denkt dat ik terug wil in de stream…. weer zo’n andere wijze van toepassen tussen een gewone TV AB en de Apple TV AB. De ontwikkelaars zouden er eens eentje moeten gaan gebruiken bij het ontwikkelen. :)

• is een King Poster
  • 66 reacties
  • 4 juli 2025

@Hans-Juriën ​@Tommie van Odido 

Heren, even een reminder dat over 9 dagen de app weer verloopt, voor de ontwikkelaar op vakantie gaat is het mogelijk gaat dat er een nieuwe versie word klaargezet?

• is Prince of Content
  • 59 reacties
  • 5 juli 2025
bruinsmm schreef:

@Tommie van Odido  wanneer komt er een nieuwe update voor apple tv waarbij de problemen met het ondertiteling is opgelost. 

ik heb gevoel dat ik tegen de muur praat. wanneer worden wij op de hoogte gehouden van de wijzigingen, aantal problemen zoals met de ondertiteling en onthouden van favoriete zenders is na aantal maanden nog steeds niet opgelost en we horen maar niks van julle? ​@Cheyenne van Odido ​@Tommie van Odido 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 7 juli 2025

Ik heb zojuist de laatste beta versie gedownload op mijn AppleTV 4K, maar ik heb hiermee precies hetzelfde probleem als met de normale versie: ondertiteling werkt niet goed.

Op nederlandse zenders, maar ook op BBC, werkt de ondertiteling voor doven en slechthorenden niet goed. De bovenste zin van de ondertiteling wordt niet getoond. De onderste zin wel. Zo mis ik bijna altijd de helft van de ondertiteling. 

Zijn er hier andere mensen met hetzelfde probleem?
Ik heb een Panasonic OLED TV met FireTV, maar daar kan ik de odido app niet op vinden, ik heb dus geen alternatief.

• is Prince of Content
  • 59 reacties
  • 7 juli 2025
hetApparaat schreef:

Ik heb zojuist de laatste beta versie gedownload op mijn AppleTV 4K, maar ik heb hiermee precies hetzelfde probleem als met de normale versie: ondertiteling werkt niet goed.

Op nederlandse zenders, maar ook op BBC, werkt de ondertiteling voor doven en slechthorenden niet goed. De bovenste zin van de ondertiteling wordt niet getoond. De onderste zin wel. Zo mis ik bijna altijd de helft van de ondertiteling. 

Zijn er hier andere mensen met hetzelfde probleem?
Ik heb een Panasonic OLED TV met FireTV, maar daar kan ik de odido app niet op vinden, ik heb dus geen alternatief.

Hallo, dit probleem is bekend. ik heb er zelf ook last van. Odido is zeer traag met doorvoeren van updates van de apple tv app. 

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1845 reacties
  • 8 juli 2025

@Hans-Juriën Ik heb zojuist de nieuwe bèta geïnstalleerd (5516). Sindsdien krijg ik linksboven een vierkantje in beeld met de tekst "PI...". Dat gebeurt als de app naar de achtergrond is geweest (zonder af te sluiten dus) en weer geopend wordt. De workaround is dus de app steeds helemaal afsluiten, maar handig is anders. Ik heb een Apple TV 4 (HD) tvOS 18.5.

Daarnaast zag ik dit bij de release notes staan:

Betekent dit dat we ook een nieuwe iPhone-app kunnen verwachten? Mochten jullie nog proefkonijnen zoeken, jullie weten me te vinden!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen