Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1058 reacties

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 22 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Welke firmware staat na de update op de Mediabox @Steephsel

Ik zie geen firmware, wellicht bedoel je kernel? Hier in ieder geval alle versies na de update 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4156 reacties
  • 22 juli 2024

@Steephsel Dank je wel voor de duidelijke foto! Zoals het lijkt is de Mediabox wel up to date. Wil je nog eens proberen om deze een volledige herstart te geven? Wellicht dat dit voor verbetering zorgt. 

• is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 23 juli 2024

Als het mogelijk is, zou ik ook graag de nieuwe box ontvangen 👍

Ik hoor graag of dat kan!

Edward van der Veen

Na het upgraden van de box heeft de box ook geprobeerd de afstanbdsbediening te upgraden. Nu gebruik ik twee van jullie afstandsbedieningen (ik heb er een extra gekregen omdat we dit graag wilden). Bij 1 afstandsbediening ging dit goed, bij de tweede sprong de upgrade er op het laatste moment uit, en werkt de volumeregeling niet meer. Interessant ik ook dat deze nu de volumeregeling van mijn andere afstandsbediening blokkeert en ook die van de bediening via een app op de telefoon, totdat ik de afstandsbediening ontkoppel, dan werken deze vanzelf wel weer. Als ik probeer de afstandsbediening weer te koppelen lukt dit, maar dan blokkeren volumeregelingen van de overige remotes weer. Is er een manier om de firmware flash van de afstandsbediening opnieuw te doen, of moet ik aan een nieuwe?

Dank Edward

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4156 reacties
  • 25 juli 2024

@dw1985 Tuurlijk! Ik heb gelijk een nieuwe Mediabox voor je besteld! Houd er rekening mee dat de levertijd iets langer kan duren dan normaal. Ik wens je alvast veel kijkplezier! 

@Edward van der Veen Goed dat je dit gelijk bij ons meldt. Ik wil dit graag voor je oplossen! Ik heb gelijk mijn collega gevraagd met mij mee te kijken. Zodra ik meer weet, laat ik je gelijk weten wat de oplossing is! 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4156 reacties
  • 25 juli 2024

@Edward van der Veen Daar ben ik weer! 

Ik heb het volgende advies ontvangen: Wil je de AB die de software versie al heeft ontvangen tijdelijk loskoppelen? Je kunt de andere AB dan weer koppelen en deze alleen gebruiken tot de nieuwe firmware up to date is. Vervolgens kun je de afstandsbedieningen weer 1 voor 1 koppelen/ontkoppelen. 

Laat je mij weten of dit de oplossing is? 

Edward van der Veen

Nee, dat had ik al geprobeerd. De firmware is wel geupgrade (naar de nieuwe versie) dus hij maakt het niet verder af. Beide hebben dus de nieuwe firmware, maar 1 geeft de problemen. Ook als hij als enige is geinstalleerd

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13704 reacties
  • 25 juli 2024

Na de laatste update van de Mediabox lijken er nog wat geluidsproblemen op te treden. Het geluidsniveau staat op 0 waardoor je geen geluid of zacht geluid kunt ervaren. We zijn hiervan op de hoogte en hebben dit teruggekoppelt aan de leverancier. Zij kunnen dit in bulk, van een afstandje, aanpassen in de Mediabox. Hiervoor dient je Mediabox wel AAN te staan. Staat hij UIT dan kunnen ze de change niet uitvoeren.

Wat kun je zelf hieraan doen? 

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 25 juli 2024

Na een paar dagen spelen met de nieuwe update moet ik zeggen dat ik enthousiast ben.

In eerste instantie niet heel veel verschil gemerkt. Enige is dat de box nu minder vaak signaal kwijt raakt.
Meestal kreeg ik bij opstarten de melding “Er ging iets mis” in beeld en moest ik op bevestigen drukken, dit is nu volgens mij verholpen.

Ook het automatisch selecteren van een minderwaardige audiostream is een heel stuk minder. Zender gaat meestal op DD+ aan en niet meer op gewoon Stereo en DD.

En dan de grootste verademing die ik sinds vandaag merk (want volgens mij had dit niets met de FW update te maken, gisteren zat het er nog in) maar zojuist GEEN ENKELE zwarte flits gezien tijdens het kijken naar de reeks RTL Nieuws → EditieNL → Weerbericht → Boulevard. Normaal was dit achter elkaar raak.

• is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 25 juli 2024

Ik heb de update nu 8 dagen draaien en alles werkt prima. Ook bekijken van opnames tijdens het opnemen gaat goed, doorspoelen etc. Geen enkele keer een "vastloper"gehad. Wel het profiel goed in moeten stellen ivm het probleem van het opstarten en dan weer profiel en pincode in moeten voeren. Dus tevreden, nu 4K nog…...

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4156 reacties
  • 26 juli 2024

@Edward van der Veen Ik heb n.a.v. jouw terugkoppeling gelijk weer navraag gedaan. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je weer weten! 

@Jan Kees @Mackeessie Bedankt voor het delen van jullie ervaring met de nieuwe software versie. Ik ben superblij om te lezen dat deze bevalt! 😀

Mocht er nog iets opspelen, laat het mij dan vooral gelijk weten. Ik sta altijd klaar om te helpen! 

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 26 juli 2024

Tijdens mijn afwezigheid afgelopen week heeft mijn mediabox oook de update gekregen. De box werkt prima vanavond, maar de volumeregelaar van mijn LG-tv werkt plotseling niet meer met de afstandsbediening van de mediabox (voor deze update wel). De mute-knop en de stand-by knop voor de tv functioneren echter wel.

Ik heb de mediabox herstart, de afstandsbediening opnieuw gekoppeld en de tv opnieuw laten scannen (dit proces slaagt en vindt mijn LG-tv). Toch kan ik het geluid van de tv niet meer regelen. 

MIjn tijdelijke oplossing is de volume van de mediabox gebruik maar mijn voorkeur is wel dat ik de volume van mijn tv kan regelen met de mediabox AB.

Is dit bekend en/of is hier een oplossing?

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 juli 2024

Kan iemand aangeven wat het laatste software versienummer is van de AB?

Bij mij is het 7154.03.03

Edward van der Veen
robertpnl schreef:

Tijdens mijn afwezigheid afgelopen week heeft mijn mediabox oook de update gekregen. De box werkt prima vanavond, maar de volumeregelaar van mijn LG-tv werkt plotseling niet meer met de afstandsbediening van de mediabox (voor deze update wel). De mute-knop en de stand-by knop voor de tv functioneren echter wel.

Ik heb de mediabox herstart, de afstandsbediening opnieuw gekoppeld en de tv opnieuw laten scannen (dit proces slaagt en vindt mijn LG-tv). Toch kan ik het geluid van de tv niet meer regelen. 

MIjn tijdelijke oplossing is de volume van de mediabox gebruik maar mijn voorkeur is wel dat ik de volume van mijn tv kan regelen met de mediabox AB.

Bij mij ook op een van mijn twee afstandsbedieningen (zie hierboven)

Edward van der Veen
floepie05 schreef:

Kan iemand aangeven wat het laatste software versienummer is van de AB?

Bij mij is het 7154.03.03

Is de laatste

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 30 juli 2024

Kan deze mediabox ook aangesloten worden op een oude, ‘domme’ (niet-smart) tv? 

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 31 juli 2024
Lisatv schreef:

Kan deze mediabox ook aangesloten worden op een oude, ‘domme’ (niet-smart) tv? 

Zolang je een vrije HDMI poort hebt werkt deze box op elk beeldscherm, zelfs een computer scherm.

En aangezien alle TV's dit al ruim 10 jaar hebben verwacht ik van wel, tenzij je wel een hele oude TV hebt 😆

Edward van der Veen
Teresa van Odido schreef:

@Edward van der Veen Ik heb n.a.v. jouw terugkoppeling gelijk weer navraag gedaan. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je weer weten! 

@Jan Kees @Mackeessie Bedankt voor het delen van jullie ervaring met de nieuwe software versie. Ik ben superblij om te lezen dat deze bevalt! 😀

Mocht er nog iets opspelen, laat het mij dan vooral gelijk weten. Ik sta altijd klaar om te helpen! 

Is er nog een update? Stuur anders een nieuwe afstandsbediening want dit is nu lastig zonder volumecontrol.

Edward van der Veen

Ook bij mij start de box soms op met een onterechte profielkeuze, waarbij ook de pincode opnieuw moet worden ingetikt. Ik zag dit in de lijst met issues in onderzoek. Misschien als onderzoeksrichting: bij mij gebeurt het als ik op de computer odido web-tv heb opgestart. Daar moet je dan natuurlijk klantnummer en pincode intikken voor het admin profiel. Daarna vraagt hij bij tv kijken op de media box ook om profiel en pin.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • 1934 reacties
  • 31 juli 2024

Hi @Edward van der Veen Dank je wel voor het laten weten, ik heb het doorgezet naar ons tv team zodat zij hiernaar kunnen kijken! Ik heb je daarnaast ook een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Je ontvangt deze zo snel mogelijk op de deurmat!

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 3 augustus 2024
robertpnl schreef:

Hallo Odido… Willen jullie nog op mijn bericht reageren? Misschien dat een software reset voor de afstandsbediening kan helpen?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4156 reacties
  • 3 augustus 2024

@robertpnl Goed dat je dit nogmaals onder de aandacht brengt en mijn excuses voor de late reactie. 

Wil je eens de volgende instellingen controleren? Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > staat hier de bediening van de TV aangevinkt? Zo nee, wil je dit eens proberen?

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 3 augustus 2024
Teresa van Odido schreef:

@robertpnl Goed dat je dit nogmaals onder de aandacht brengt en mijn excuses voor de late reactie. 

Wil je eens de volgende instellingen controleren? Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > staat hier de bediening van de TV aangevinkt? Zo nee, wil je dit eens proberen?

Bedankt, ik heb even gekeken maar alle schakelaar daar staan ingeschakeld. Ik heb het even uit- en weer ingeschakeld maar geen succes… 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4156 reacties
  • 3 augustus 2024

Wil je eens proberen om alleen de volume regeling (volgens de zojuist genoemde instellingen) uit te zetten? Vervolgens zeg je via Google spraakopname ‘Max volume’. Gebeurd er dan ook iets met de volume regeling van de TV?

Mocht dit niet werken ga ik hier aanstaande maandag sowieso voor je achteraan. Wil je mij alvast vertellen welk type TV je hebt en welk model? Bedankt voor de genomen moeite!

• is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 4 augustus 2024

Technisch vraagje: Ik heb nu het geluid van de Mediabox via de TV en HDMI arc naar mijn surround versterker ( Marantz 6007) lopen. Op zich gaat dat prima, maar het geluid via de center speaker is voor ons ( eind zestigers) slecht te verstaan, te weinig hoge tonen. Ik heb al een nieuwe center speaker ( Teufel) geplaatst, maar het wordt daar niet beter van. Ik krijg uit mijn Marantz ook geen hogere tonen uit de center speaker. Nu heb ik een Sonos Beam ipv de Marantz aangesloten en dan is het geluid wat betreft spraak prima te volgen, alleen het surround effect ( met subwoofer) is een stuk slechter. nu kan ik natuurlijk veel geld gaan uitgeven voor een compleet Sonos systeem, maar ik dacht, kan ik ook het HDMI signaal van de mediabox splitten in 2 HDMI aansluitingen middels een HDMI splitter; eentje naar de Sonos en eentje naar de Tv en dan het geluid dus door naar de Marantz. Gaat dat werken?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen