Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1062 reacties

  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 5 juli 2024

@Teresa van Odido helaas heeft het niet geholpen.

Tijdens de huidige wedstrijd weer dezelfde problematiek. 

Graag een oplossing. 


  • is Prince of Content
  • 289 reacties
  • 5 juli 2024

Hier bij drie huishoudens op primevest met Odido ook haperend beeld en soms foutmeldingen.

Blijkbaar loopt het tv platform niet lekker deze avond?


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 6 juli 2024

@Jan.lohman @Jan Kees Zodra het mogelijk is, zal het jullie zeker niet ongezien voorbij gaan. We zullen het dan zeker aankondigen als we dit gaan doen. Leuk dat jullie interesse hebben! 😊

@frank190189 Het is voor nu afwachten tot de beta test is afgelopen. Dan weten we meer of de uitslag positief is en dat de update voor iedereen uitgerold wordt.

@Fuske Het lukt mij momenteel niet om je verbinding uit te lezen. Hoe heb je precies alles aangesloten en is het via wifi of via een bekabelde verbinding? Zou je eventueel ook de Mediabox icm het modem en de Media Converter van de stroom willen halen, mocht het weer voorkomen? 

@Mark-DenHaag Voor nu is er niks bij ons bekend dat er issues met het tv-platform zijn. Ik vraag het voor de zekerheid na bij ons tv team en of zij iets terug kunnen zien en of dit dan ook inderdaad de oorzaak was!


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 6 juli 2024

De mediabox is via kabel aangesloten. 

Ik gebruik een eigen modem, wel gek dat jullie nu opeens niet meer kunnen uitlezen?

Ik heb alles al van de stroom gehad.. Maar probleem blijft.. Het is simpelweg niet om aan te zien. Zowel op npo1 als bijvoorbeeld vrt zender. Met druk beeld ofzo is het gewoon bagger. Gister ook paar keer een foutmelding boven in beeld gehad dat er functionaliteit misschien niet gebruikt kon worden. Of iets in die zin. 

Het internet heb ik weinig te klagen over, maar TV is gewoon slecht en verlang ik terug naar Ziggo. 

Na mijn jaarcontract zal ik toch nog eens gaan overwegen om maar wat extra's te betalen voor betere tv ervaring. Maar hopelijk lossen jullie het probleem snel op. Want zoals jullie kunnen lezen ben ik niet de enige! @Demi van Odido 

 


  • is King of Content
  • 146 reacties
  • 6 juli 2024

@Demi van Odido er zou gisteren(5-7) een go of no go komen voor de beta testers. 

Ik wil graag weten of hun gaan testen, want dan weten wij ook waar we aan toe zijn en logisch dat het dan nog 2 tot 4 weken duurt dat wij de opdate krijgen. 

En ik wil het graag weten omdat ik klaar ben met de storingen/problemen. Ik wil gewoon weer storingsvrij tv kunnen kijken zoals ik voorheen ook kon bij jullie op dsl.

 

Dus is er een go of no go voor de beta testers?


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 6 juli 2024

@Fuske Goed dat je aangeeft dat je ook gebruikmaakt van een eigen modem! Zou je als test eens willen kijken wat het doet als je deze op ons modem aansluit? Dan weten we zeker of alle updates ook goed doorgeladen zijn, dit wil soms namelijk niet altijd het geval zijn bij gebruik van een eigen modem. De foutmelding die je benoemt, klinkt me niet bekend. Zou je eens een foto willen maken van de melding, mocht deze weer terugkomen? Dan kan ik dit uitvragen bij ons tv team hoe het hiermee zit. 

 

@frank190189 Ah, mijn excuses dan had ik je vraag verkeerd begrepen! Ik dacht dat dit ging voor de go/no go dat de update daadwerkelijk naar productie ging voor alle klanten. Voor wat betreft de beta test, was dit zeker een go en wordt dit momenteel getest! 😊


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 6 juli 2024

@Demi van Odido aangesloten op odido modem rechtstreeks. Maar geen update. Ook niet na fabrieksherstel

Versie is 12.8.4410 


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 7 juli 2024

Hoi @Fuske, goed dat je dit hebt geprobeerd, de software versie ziet er goed uit. Weet je of het beeld beter werkt toen je de Mediabox direct op ons model had aangesloten? Ervaar je geen problemen met de smart-tv App? Je zou nog kunnen proberen om een andere internetkabel aan te sluiten als de smart-tv App wel goed werkt, maar ik stuur ook graag een nieuwe Mediabox naar je op als deze tips niet werken.

Ik hoor het graag, ik help je graag aan glanzend beeld!


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 9 juli 2024

Ervaarde dezelfde problemen zover ik kon zien in de korte tijd.

Smart-tv app gebruik ik niet. Wel op een ander Android apparaat, Shield TV. Ook daar ervaar ik hetzelfde probleem. Lijkt eerder aan de bitrate te liggen..

Ik heb nu een proefabonnement genomen op NLZiet, heb daar de laatste wedstrijd via gekeken, en zonder ook maar 1 hapering. Het kan dus wel….


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 9 juli 2024

@Cal van Odido momenteel kan ik een goede test doen. Met de Mediabox én m'n Shield TV ervaar ik de haperingen.

De Smart TV app (LG Webos) geen haperingen.

Ps. Het beeld oogt ook wat scherper met de smart tv app? En de tv instellingen zijn exact gelijk natuurlijk. 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 10 juli 2024

@Fuske Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten. Ik krijg de melding dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) teveel verschilt met de WAN uptime (het signaal wat binnenkomt). Dit heeft ook effect op het TV signaal. 

Omdat de Smart TV app wel werkt, ben ik benieuwd hoe dit precies zit bij jou. Wil je het modem eens op de volgende wijze een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta klaar om je verder te helpen! 


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 10 juli 2024

@Teresa van Odido  
Ik heb een eigen modem zoals al vermeld. Komt het wellicht daardoor?


  • is Prince of Content
  • 289 reacties
  • 10 juli 2024

Wat een vreemde reactie. Het beeld van netflix of videoland is toch ook niet afhankelijk van het modem?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Fuske, excuus als dit eerder is gemist. Heb jij de mogelijkheid ons modem aan te sluiten en het zo te testen? Dit is puur ter uitsluiting belangrijk. Alvast bedankt en laat het weten!


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 11 juli 2024

@Cheyenne van Odido lees dan ook alles even!

Tjongejonge...... 

Ik stop met reageren hier. Wat een niveau 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 11 juli 2024

Als ik naar de adapter aansluiting kijk, waar 5v boven staat, dan lijkt het erop of dat een USB-C aansluiting is. Klopt dit? Zo ja, zou je de Mediabox dan ook van stroom kunnen voorzien via een USB uitgang van de TV? (De TV heeft een USB poort met 5V 1.0A)


peter-keetfm
Ronner schreef:

Als ik naar de adapter aansluiting kijk, waar 5v boven staat, dan lijkt het erop of dat een USB-C aansluiting is. Klopt dit? Zo ja, zou je de Mediabox dan ook van stroom kunnen voorzien via een USB uitgang van de TV? (De TV heeft een USB poort met 5V 1.0A)

Ja klopt het is USB-C aansluiting.

De box heeft 5 volt en 2 ampère nodig.

Dat staat op de onderkant.

Misschien werkt de aansluiting van Uw TV.

Maar als de box belast wordt heeft deze meer stroom nodig dan Uw TV kan leveren.

In principe kan elke adapter die 5 volt kan leveren.

En minimaal 2 ampère of meer kan leveren.

 

 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 11 juli 2024
peter-keetfm schreef:
Ronner schreef:

Als ik naar de adapter aansluiting kijk, waar 5v boven staat, dan lijkt het erop of dat een USB-C aansluiting is. Klopt dit? Zo ja, zou je de Mediabox dan ook van stroom kunnen voorzien via een USB uitgang van de TV? (De TV heeft een USB poort met 5V 1.0A)

Ja klopt het is USB-C aansluiting.

De box heeft 5 volt en 2 ampère nodig.

Dat staat op de onderkant.

Misschien werkt de aansluiting van Uw TV.

Maar als de box belast wordt heeft deze meer stroom nodig dan Uw TV kan leveren.

In principe kan elke adapter die 5 volt kan leveren.

En minimaal 2 ampère of meer kan leveren.

 

 

Dank voor de snelle reactie. 2 amp gaan de poorten van de TV niet kunnen leveren. Er zitten twee usb poorten op, 1 van 0,5 amp en 1 van 1 amp, dus nee, dat wordt hem niet helaas.


peter-keetfm

@Ronner 

Even getest met gewoon TV kijken.

Komt niet boven de 1 ampère.

 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 11 juli 2024
peter-keetfm schreef:

@Ronner

Even getest met gewoon TV kijken.

Komt niet boven de 1 ampère.

 

Hmmm.. dan zou dus een 1 amp usb uitgang van m’n tv op zich moeten werken. Heeft jouw tv toevallig een usb uitgang met 1 amp waarop je zou kunnen testen of hij ook via een USB poort van de TV gevoed kan worden?


peter-keetfm

@Ronner 

Gewoon TV kijken zal wel werken denk ik.

Maar geen idee wat de box doet met bijvoorbeeld Netflix 4k.

Helaas heeft deze TV USB 0.5 ampère.

Er zijn ook wel van die buffer kastjes tekoop maar dat raad ik af.

Maar de vraag waarom wil je voeden vanaf de TV.?

 

 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 11 juli 2024
peter-keetfm schreef:

@Ronner

Gewoon TV kijken zal wel werken denk ik.

Maar geen idee wat de box doet met bijvoorbeeld Netflix 4k.

Helaas heeft deze TV USB 0.5 ampère.

Er zijn ook wel van die buffer kastjes tekoop maar dat raad ik af.

Maar de vraag waarom wil je voeden vanaf de TV.?

 

 

 

Het is niet voor mezelf maar voor m’n moeder. Die heeft haar TV in de slaapkamer aan de muur hangen en daar loopt 1 stroomkabel naartoe. Ik probeer alles achter de TV te krijgen zodat er geen extra kabels gelegd hoeven te worden en er niets aan de zijkanten of bovenkant van de TV uitsteekt. Dus kastje achter de TV hangen en ook achter de TV van stroom voorzien. Maar als dat niet via de USB gaat,dan moet ik de stroomkabel die achter de TV uitkomt gaan splitten om ook een mediabox van stroom te gaan voorzien. En dan hopen dat de adapter van de mediabox geen dikke adapter is die een haakse stekker heeft, want dat gaat anders ook niet achter de TV passen.

 

Wellicht in dat geval maar een google chromecast met google tv apparaatje kopen (die overigens ook meer dan 1 amp aan voeding nodig heeft) want daarvan weet ik zeker dat het een platte adapter heeft.


peter-keetfm

@Ronner 

Links de adapter van Chromecast Google TV.

Rechts de Odido TV box.

Is die TV niet geschikt voor de Odido TV app.?

Dan heb je de box niet nodig.


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 11 juli 2024
peter-keetfm schreef:

@Ronner

Links de adapter van Chromecast Google TV.

Rechts de Odido TV box.

Is die TV niet geschikt voor de Odido TV app.?

Dan heb je de box niet nodig.

Helaas niet. Oude Samsung uit 2014.


peter-keetfm

@Ronner 

Mijn TV heeft toch een poort met meer vermogen dan 0.5A.

En de box werkt er gewoon op.

Wel rekening mee houden dat de box elke keer op moet starten.

Ik zal zeggen gewoon proberen.

 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen