Skip to main content

Firmware update Klik en Klaar modem & Wifi Extender


Goedemiddag,

Vanochtend telefonisch contact gehad met betrekking tot Klik & klaar en de issues welke spelen.
Destijds ben ik één van de eerste klanten geweest welke klik & klaar heeft aangeschaft (Oktober 2024).
Vanaf het begin zijn er issues en heb ik contact gehad met de klantenservice (dit was in 2024) en is er vanaf afstand handmatig een Firmware update doorgezet wat enkele issues heeft verholpen zoals de problemen met de wifi Extender (Zyxel).

Gedurende periode sinds ik klik en klaar heb (vanaf oktober 2024) zijn er issues bijvoorbeeld:
* Dat het wifi signaal op mijn modem weg val, en bij opnieuw verbinden met het netwerk (vanaf het device) of rebooten werkt alles weer naar behoren.
* Wanneer ik verbonden ben met de wifi extender (Zyxel) en mij verplaats naar de ruimte waar de modem staat valt het signaal volledig weg, en is de enige optie opnieuw te verbinden met het wifi netwerk/modem.
* Soms valt ook het gehele signaal weg, en is dit weer terug binnen enkele minuten.
Deze issues heb ik destijds voor "lief" genomen gezien het product nog in de beginfase zat.

Op 5 juli was er geen verbinding meer met de Wifi extender (Zyzel) en heb ik deze opnieuw meerdere keren moeten toevoegen om deze weer werkend te krijgen. 
Gezien deze issues ben ik op de community gaan zoeken en zie ik dat er meerdere klanten zijn met deze issues en een firmware update handmatig moet worden aangevraagd welke de meeste issues zal oplossen.
Ik zie dan ook dat ik nog de oude firmware op de 5G modem en Extende (Zyxel) heb staan. 
Gezien deze berichten op de community heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en bovenstaand verhaal toegelicht en is mij verzocht dit te plaatsen op de community om de nodige acties uit te zetten, bij deze!
Er is tevens telefonisch gevraagd of ik ook de 5G modem en Extender (Zyxel) van het stroom heb gehaald, dit heb ik meerdere keren gedaan voor enkele minuten en weer aangezet.
Helaas heeft dit niet gewerkt en ontvang ik geen firmware updates.

Ik heb ook aangegeven dat het niet zo zou moeten zijn dat ik zelf moet nagaan wanneer er een firmware update beschikbaar zou zijn, en deze dan handmatig moet aanvragen om vervolgens de update te ontvangen. 
Gezien ik één van de eerste klanten ben geweest kan het zijn dat de issues in de modem en eventueel Zyxel / extender zitten en daarom firmware updates niet automatisch doorkomen. 


Mijn voorkeur zou dan ook hebben om in dit geval een nieuwe 5G modem en extender (Zyxel) te ontvangen om deze issues op te lossen en met de toekomst ook de firmware updates automatisch te ontvangen in plaats van dat ik deze zelf in de gaten moet houden.

Onderstaand de details van de huidige Firmware:
5G Modem: V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430
Wifi Extender (Zyzel): V5.70(ACDW.0)b13

 

Graag verneem ik wat de mogelijkheden zijn.
 

Uitgelichte reactie

6 juli 2025

Elke 24 uur wordt de verbinding enkele minuten onderbroken. Dat is inherent aan dit soort 5G internet verbindingen. Dat kan je sturen door op een rustig moment (bijvoorbeeld net voor het slapen gaan) je modem te herstarten, dan wordt op dat moment van verbinding reset en heb je er geen last van.

Heb je wat oudere apparaten thuis dan zou je de authenticatie methode op WPA2-PSK zetten als het op WPA3 staat. Dat kan ook helpen met verbinden met apparaten.

 

Wat bij mij en ook anderen heeft geholpen is het vastzetten van de 2.4 en 5GHz wifi kanalen (staat nu op Auto). Je moet dan wel een rustig kanaal uitzoeken anders heb je nog steeds verbindingsproblemen.

 

Bij mij werken de Wifi punten (ik heb er 2) perfect dus het kan wel.

 

Wat je wellicht kan doen is een factory reset te doen op het modem en het wifi punt. Dan zou alles normaal moeten werken met de b17 firmware.

Deze lost het soms wegvallen van wifi op het modem op.

 

Na een factory reset, samen met de kennis over de 24 uur reset, kunnen je helpen evt nieuwe problemen te identificeren.

 

Bij mij werkt het eigenlijk na de uitrol van b17 perfect, geen ongeplande verbindingsproblemen.

 

 

 

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 577 reacties
  • 6 juli 2025

De b7 firmware (uit 2024) had een issue met de Wifi extenders. Dat is opgelost in de b9 firmware die jij waarschijnlijk hebt gekregen.

 

In de huidige b17 firmware is dit ook nog steeds opgelost. Jij hebt deze b17 firmware en dit is de allernieuwste firmware van vorige maand dus het heeft voor jou weinig zin om een andere firmware aan te vragen. Ook wordt de firmware automatisch bij iedereen geïnstalleerd.

Helaas dat er onvoldoende kennis is bij de supportdesk om dit aan jou te vertellen….


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 juli 2025

@walter.v.l 

Dank voor de reactie.

Fijn om te lezen dat ik blijkbaar wel de updates automatisch ontvang!

Echter blijven de huidige issues open staan welke ik heb beschreven, deze spelen namelijk nog steeds (al vanaf het moment dat ik klik en klaar heb aangeschaft oktober 2024) Tot op heden heb ik hier nog geen oplossing voor ontvangen, en had ik verwacht dat deze zouden afnemen met de tijd gezien het een geheel nieuw product was. 

Vandaar het verzoek om een gehele nieuwe modem te ontvangen inclusief de extender.

Gezien mijn vermoeden is dat de issues zich afspelen in de 5G modem en Extender gezien ik in de beginfase klik en klaar heb aangeschaft.


Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 577 reacties
  • 6 juli 2025

Elke 24 uur wordt de verbinding enkele minuten onderbroken. Dat is inherent aan dit soort 5G internet verbindingen. Dat kan je sturen door op een rustig moment (bijvoorbeeld net voor het slapen gaan) je modem te herstarten, dan wordt op dat moment van verbinding reset en heb je er geen last van.

Heb je wat oudere apparaten thuis dan zou je de authenticatie methode op WPA2-PSK zetten als het op WPA3 staat. Dat kan ook helpen met verbinden met apparaten.

 

Wat bij mij en ook anderen heeft geholpen is het vastzetten van de 2.4 en 5GHz wifi kanalen (staat nu op Auto). Je moet dan wel een rustig kanaal uitzoeken anders heb je nog steeds verbindingsproblemen.

 

Bij mij werken de Wifi punten (ik heb er 2) perfect dus het kan wel.

 

Wat je wellicht kan doen is een factory reset te doen op het modem en het wifi punt. Dan zou alles normaal moeten werken met de b17 firmware.

Deze lost het soms wegvallen van wifi op het modem op.

 

Na een factory reset, samen met de kennis over de 24 uur reset, kunnen je helpen evt nieuwe problemen te identificeren.

 

Bij mij werkt het eigenlijk na de uitrol van b17 perfect, geen ongeplande verbindingsproblemen.

 

 

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 9 juli 2025

@walter.v.l 

Dank voor je advies!

Sinds gisteren heb ik een nieuw modem en extender ontvangen er zat toch een issue in de modem.

Enige wat ik nog ervaar is als mijn iPhone in de avond in de slaapkamer is en deze is verbonden met de extender wat prima werkt. De volgende ochtend ben ik de woonkamer waarna de iPhone verbinding maakt met de modem en dan issues geeft zijnde het wifi signaal er op en af gooit. Heb je hier wellicht een tip voor of eerder voorbij zien komen?

issues met andere apparaten zijn verdwenen.

Vanochtend heb ik thuis gewerkt via VPN. Verbinding met wifi blijft intact echter de VPN verbinding was tot 3 keer toe verbroken, is dit een bekend issue VPN in combinatie met klik en klaar of wellicht een instelling die ik moet aanpassen?

Eerder had je aangegeven dat om de 24h de verbinding wordt vervbroken. Als ik vanavond bvb om 23.00 de modem opnieuw opstart zal vanaf dat moment elke dag om 23.00 de verbinding even worden onderbroken als ik het goed begrijp? Of is dit iets wat ik elke avond handmatig moet doen zodat overdag de verbinding stabiel zal blijven?

alvast dank voor je advies en hulp! 


Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 577 reacties
  • 9 juli 2025

Je kan beginnen met de authenticatie methode. Zet die eens op WPA2-PSK om het iPhone probleem op te lossen 

 

Ik gebruik ook een VPN voor thuiswerken en heb geen probleem hiermee. Geen idee of een instelling hier invloed op heeft 

 

Als je inderdaad om 2300 uur het modem herstart zal de volgende dagen om 2300 uur de verbinding even weg zijn.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen