Skip to main content

Nieuwe Klik en Klaar modem firmware V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 431 reacties

Deze week is Odido gestart met het uitrollen van firmware V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430

Dit zou het Wifi wegval probleem van het modem (niet de wifipunten) moeten oplossen. Er zit volgens Odido verder geen andere nieuwe functionaliteit in (bridge mode of iets dergelijks),verder alleen maar wat security patches.

Het is de verwachting van Odido dat de uitrol van de nieuwe firmware deze maand gereed is.

Dit is een mededeling van een gebruiker, niet van Odido. Odido heeft helaas het beleid hier geen centrale mededelingen over te doen…..

Als je wilt dat Odido dit beleid wijzigt kan je hier stemmen: 

Uitgelichte reactie

11 juni 2025

Hey ​@walter.v.l, wat een handige update!

Wij zullen naar je idee gaan kijken of het mogelijk is en hoe we dat kunnen insteken. Daar komen we later op terug! 

14 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 11 juni 2025

Hey ​@walter.v.l, wat een handige update!

Wij zullen naar je idee gaan kijken of het mogelijk is en hoe we dat kunnen insteken. Daar komen we later op terug! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 431 reacties
  • 11 juni 2025

@Tommie van Odido Het zou inderdaad fijn zijn als jullie dit soort mededelingen zelf doen… :-) 

Kunnen jullie als moderator de titel van dit topic aanpassen? Ik heb hier een typefoutje gemaakt: kiik → klik 

Ik kan dat zelf niet aanpassen na posten.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 11 juni 2025

@walter.v.l sinds vorige week de firmware update ontvangen (na een fabrieksreset van de router), en blijkbaar is er wel nieuwe functionaliteit toegevoegd, namelijk de mogelijkheid om DynDNS in te stellen:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 431 reacties
  • 11 juni 2025

Dank je voor het melden! ​@Tommie van Odido Is er misschien toch nog iets meer gewijzigd?

• 23 reacties
  • 12 juni 2025

Kan ik mijn timer er tussen uit halen en dyndns instellen :-) Daar worden we blij van.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 12 juni 2025

Ik heb de titel aangepast ​@walter.v.l! DynDNS zit er al in sinds B11 maar deze functionaliteit is pas te zien na een factory reset. Voor de rest geen bijzondere toevoegingen voor beveiliging updates.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 431 reacties
  • 12 juni 2025

D

Tommie van Odido schreef:

Ik heb de titel aangepast ​@walter.v.l! DynDNS zit er al in sinds B11 maar deze functionaliteit is pas te zien na een factory reset. Voor de rest geen bijzondere toevoegingen voor beveiliging updates.

Dan ook de vraag voor b11, is daar buiten DynDNS nog iets toegevoegd? En factory reset is echt een factory reset of alleen een herstart? Want dat is wel een aparte manier van implementeren om een factory reset te moeten doen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 12 juni 2025

Alleen DynDNS is toegevoegd omdat daar veel vraag naar was ​@walter.v.l, verder geen andere functies!

Echt een factory reset, wat de reden is dat weet ik niet maar dan pas kun je de functie zien in het menu. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 431 reacties
  • 16 juni 2025

@Tommie van Odido Er zijn wat rapporten dat de ping nu wat instabieler is met de firmware, dat wordt vooral bedraad gevoeld: 

en

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 juni 2025

Vraagje aan Odido, krijg ik ook de update.

gr. Fred

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 431 reacties
  • 26 juni 2025
Fredje177 schreef:

gr. Fred

Als je nu de b7 firmware hebt waarschijnlijk niet omdat je in een gebied zit met mindere 5G dekking. Een firmware update geeft dan alleen maar extra problemen.

Heb je nu de b9 of b11 firmware zou je hem heel binnenkort moeten krijgen.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 juni 2025
walter.v.l schreef:
Fredje177 schreef:

gr. Fred

Als je nu de b7 firmware hebt waarschijnlijk niet omdat je in een gebied zit met mindere 5G dekking. Een firmware update geeft dan alleen maar extra problemen.

Heb je nu de b9 of b11 firmware zou je hem heel binnenkort moeten krijgen.

Hoi, ik heb nu b7 en ik heb een hele goede dekking.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 431 reacties
  • 26 juni 2025

Dan op b7 blijven want waarschijnlijk zit jij in een gebied waar de hoge 5G banden die b9/b11/b17 gebruikt geen goede dekking hebben en dan ervaar je na de firmware update geen goede dekking (en internet snelheden) meer. Dan zal het afwachten zijn totdat Odido het 5G netwerk in jouw regio heeft verbeterd. Daarna kom je in aanmerking voor een firmware update.

Heb je nu problemen met Klik en Klaar?

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 juni 2025
walter.v.l schreef:

Dan op b7 blijven want waarschijnlijk zit jij in een gebied waar de hoge 5G banden die b9/b11/b17 gebruikt geen goede dekking hebben en dan ervaar je na de firmware update geen goede dekking (en internet snelheden) meer. Dan zal het afwachten zijn totdat Odido het 5G netwerk in jouw regio heeft verbeterd. Daarna kom je in aanmerking voor een firmware update.

Heb je nu problemen met Klik en Klaar?

Ik heb eigenlijk geen problemen meer, tot een paar weken terug wel, telkens viel de wifi weg en moest ik opnieuw de modem opstarten. Ik heb nu een kanaal vast gezet voor de wifi en werkt nu goed, dit lijkt geholpen te hebben.  Gr. Fred

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen