Skip to main content
Beantwoord

Klik&Klaar internet - geen 5G ontvangst binnen (wel buiten net 5G, binnen alleen 4G)

Sinds 1 maand heb ik Klik&Klaar internet van Odido thuis. Diverse opties geprobeerd maar niets lukt, diverse malen contact gehad met Odido hierover, maar geen oplossing tot nu toe. Buiten heb ik na wat proberen wel 5G (ca. 300mbs tov binnen 4G met ca. 35 mbs), ook volgens de dekkingskaart voldoende dekking. Ik denk, na alles wat ik nu weet, dat de enigste oplossing voor mij een buitenantenne is. Ik begrijp ook dat ik niet de enigste ben met dit probleem, ik vraag aan Odido of ze dit probleem willen/kunnen oplossen en iets verder willen meebewegen dan het steeds af te kappen (kan niet, abonnement opzeggen en dat soort oplossingen). Technisch zou het mogelijk moeten zijn met een buitenantenne icm met ander modem denk ik, ik wil hier ook wel voor bijbetalen als dat nodig is, want ik heb verder (nog) geen kabel hier thuis. er wordt wel gesproken over glasvezel, maar dat duurt nog een aantal jaren in het buitengebied. 5G voor ons ook bijna noodzakelijk vanwege 10x meer capaciteit/breder? dan 4G (heb ik me laten vertellen).

Mijn vraag aan Odidio is willen jullie hier technisch over nadenken en mogelijk een buitenantenne toe te voegen aan jullie systeem. Dan voor ons ideaal en ook geen (glas)kabelverbinding nodig. Bovendien is het een heel handig systeem en gemakkelijk te installeren, alleen fragiel qua ontvangst binnen.

Beste antwoord door eric

Klik en klaar met buitenantenne was vroeger beschikbaar als 4G voor thuis. Dat was heel complex en de installaties tijdrovend. Dat is nu vervangen door een laag geprijsde klik en klaar en er zijn geen plannen gedeeld dat ze meer smaken mogelijk gaan maken.

Dat is mede de reden dat je niet wordt gehouden aan een lang contract.  Je kunt het uitproberen en als het op jouw locatie onvoldoende werkt weer opzeggen. 

Bekijk origineel

3 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9260 reacties
  • Antwoord
  • 17 mei 2025

Klik en klaar met buitenantenne was vroeger beschikbaar als 4G voor thuis. Dat was heel complex en de installaties tijdrovend. Dat is nu vervangen door een laag geprijsde klik en klaar en er zijn geen plannen gedeeld dat ze meer smaken mogelijk gaan maken.

Dat is mede de reden dat je niet wordt gehouden aan een lang contract.  Je kunt het uitproberen en als het op jouw locatie onvoldoende werkt weer opzeggen. 

• 208 reacties
  • 17 mei 2025
FreddeVries1998 schreef:

5G voor ons ook bijna noodzakelijk vanwege 10x meer capaciteit/breder? dan 4G (heb ik me laten vertellen).

Daar heeft de verteller helemaal gelijk, 5G kan tot 20Gbs 10x meer dan 4g (maximaal tot 2Gbs)

Nou moet je alleen nog Odido overtuigen de snelheidsbeperking van K&K op 20Gbs te verhogen, dan zit je helemaal future proof.

FreddeVries1998 schreef:

Mijn vraag aan Odidio is willen jullie hier technisch over nadenken en mogelijk een buitenantenne toe te voegen aan jullie systeem.

Je kan ieder router met externe antenneaansluiting gebruiken, alleen APN moet je aanpassen.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 371 reacties
  • 17 mei 2025

Zie voor meer info over hoe de eigen 5G modem in te stellen met de klik en klaar SIM het volgende topic: https://community.odido.nl/klik-klaar-592/eigen-4g-modem-bij-klik-en-klaar-internet-toegestaan-373071?tid=373071&fid=592

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen