Skip to main content

traag wifi Klik&Klaar

Ik heb vaak in de avond traag internet en slecht bereik. Ik heb hiervoor al eigen topic gestart maar geen reacties (meer) op ontvangen. Graag kom ik in contact om dit op te lossen.

Uitgelichte reactie

28 april 2025

Laten we dat andere topic maar voor Odido houden aangezien ze daar ook over compensatie voucher praten. 

Wat zijn de kleuren van je leds op het modem als je slecht internet hebt? En de kleuren als het wel werkt?

Heb je dan ook slecht internet op apparaten die bedraad op het modem zijn aangesloten of alleen via Wifi?

Als je een speedtest uitvoert wat zijn dan de snelheden en ook de ping/latency als je slecht internet hebt?

Heb je ook extra wifi punten of alleen een klik en klaar modem? Welke firmware zit er op het modem? Iets met b7, b9 of b11 er in?

Als je het modem een keer uit en aanzet heb je dan weer goed internet?

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 374 reacties
  • 28 april 2025

Laten we dat andere topic maar voor Odido houden aangezien ze daar ook over compensatie voucher praten. 

Wat zijn de kleuren van je leds op het modem als je slecht internet hebt? En de kleuren als het wel werkt?

Heb je dan ook slecht internet op apparaten die bedraad op het modem zijn aangesloten of alleen via Wifi?

Als je een speedtest uitvoert wat zijn dan de snelheden en ook de ping/latency als je slecht internet hebt?

Heb je ook extra wifi punten of alleen een klik en klaar modem? Welke firmware zit er op het modem? Iets met b7, b9 of b11 er in?

Als je het modem een keer uit en aanzet heb je dan weer goed internet?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 5 mei 2025

@walter.v.l 

Wat zijn de kleuren van je leds op het modem als je slecht internet hebt? En de kleuren als het wel werkt?—> van boven naar beneden groen, blauw, rood en groen. In alle gevallen blijven ze zo. 

Heb je dan ook slecht internet op apparaten die bedraad op het modem zijn aangesloten of alleen via Wifi? —> welke apparaten zouden hierop aangesloten kunnen zijn? Ik heb de modem die een wifi signaal uitzendt. De apparaten die hier gebruik van maken zijn hierop ingesteld zoals de Chromecast. Bij slecht internet werkt het kasten naar de tv ook niet goed dan krijg ik slecht beeld.

Als je een speedtest uitvoert wat zijn dan de snelheden en ook de ping/latency als je slecht internet hebt?—> Ik weet niet hoe ik deze kan laten uitvoeren of zelf kan uitvoeren.

Heb je ook extra wifi punten of alleen een klik en klaar modem? Welke firmware zit er op het modem? Iets met b7, b9 of b11 er in? —> Ik heb geen extra wifi punten en welke firm where erop zit, kan ik je ook niet vertellen.

Als je het modem een keer uit en aanzet heb je dan weer goed internet? —> de ene keer wel de andere keer niet. Maar het zou eigenlijk niet zo moeten zijn dat ik het elke keer aan en uit moet zetten voor een beter internet/wifi.

Bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat je me verder kan helpen.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 374 reacties
  • 5 mei 2025

Die rode led geeft aan dat het modem slecht 4/5G signaal ontvangt. Alle lampjes moeten groen of blauw zijn om een goede werking te geven.

Dus wellicht een andere plek in het huis vinden of het modem wat draaien om goede ontvangst te krijgen.

Een speedtest kan je doen door op een pc of mobiel naar speedtest.net website te gaan.

Edit: ik zie nu in je andere forum topic dat de dekkingskaart voor klik en klaar ook al aangeeft dat er niet echt goede dekking is op je adres. Dan wordt het lastig om goed signaal te vinden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen