Skip to main content

klik en klaar valt ‘stil’

• 24 april 2025
  • 9 reacties
  • 103 Bekeken

ik maak nog maar eens een melding. het internet van klik en klaar valt regelmatig ‘stil’. speedtest geeft 1.43 Mbps aan. dit is natuurlijk om naar huis te schrijven, nou ja een brief schrijven gaat wellicht sneller!!

graag een passende oplossing. dit duurt reeds te lang.

hartelijke groet,

Uitgelichte reactie

24 april 2025

Lijkt een beetje op mijn klacht. Daar is Odido ondertussen mee bezig, zie 

Maar goed dat je het meldt, weer een gebruiker die hier last van heeft….

9 reacties

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 400 reacties
  • 24 april 2025

Lijkt een beetje op mijn klacht. Daar is Odido ondertussen mee bezig, zie 

Maar goed dat je het meldt, weer een gebruiker die hier last van heeft….

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 april 2025

Hallo Walter, dit is reeds sinds enige tijd. Internet valt ‚stil‘ en er is geen bitje of bytje mogelijk. Meestal start het aan het begin van de avond. Erg jammer. 

Forum|alt.badge.img
  • 400 reacties
  • 24 april 2025

Het modem een keer uit en aanzetten lost het meestal meteen weer op (bij mij). Ook is het bij de meesten alleen de Wifi. Bedraad aangesloten apparaten blijven het dan wel doen.

Ook moet je er rekening mee houden dat elke 24 uur het modem de verbinding reset, dan ben je een paar minuten zonder internet…  dit kan je voorkomen door het modem een keer op een rustig moment, bijvoorbeeld vlak voor het slapen gaan, een herstart te geven. Dan wordt dat voortaan het reset moment en heb je er geen last van.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 april 2025

Hi Walter. Ik ben ondertussen de herstart koning van het modem. Het klik en klaar abonnement wordt bij drukte op de mast(en) als eerste afgeschakeld om de mobiele telefoons voorrang te geven.

Forum|alt.badge.img
  • 400 reacties
  • 24 april 2025

Het zou niet het afschakelen van de het mobiele netwerk moeten zijn. Heb je bedraad al een keer getest wanneer je slechte wifi hebt? De leds op het modem blijven dezelfde kleur houden?

Heb je wifi punten? Want die kunnen met een oude modem firmware ook problemen geven.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 25 april 2025

Laten we wachten op antwoord van ​@Odido

Forum|alt.badge.img
  • 400 reacties
  • 25 april 2025

Die gaan je dezelfde vragen stellen als ik dus ben maar alvast voorbereid…..

Heb je ook je profiel helemaal ingevuld (moderator velden)? Anders moet je nog langer wachten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 25 april 2025

Mijn ervaringen met de medewerkers van Odido zijn wel positief, dus ik heb er vertrouwen in dat er een goede oplossing komt.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 28 april 2025

Hey ​@Jamazke, welkom op onze community!

Dankjewel dat je dit hier meldt, heel fijn dat je de tijd neemt om het aan te kaarten. We willen natuurlijk dat je zorgeloos online bent, en als dat niet het geval is pakken we dat graag samen met je op.

Goed dat je een speedtest hebt gedaan. 1.43 Mbps is inderdaad niet de ervaring die we voor ogen hebben. Om dit voor je op te lossen, wil ik graag samen een paar dingen nalopen én kijken of we dit bij onze technische toppers kunnen doorzetten als dat nodig is. Zou je dit 3 dagen in de gaten willen houden en op de momenten dat je traag internet ervaart, de datum + tijdstip willen noteren voor mij? Zou je ook het apparaat waarmee je de snelheid test willen noemen? Dan kan ik wat gerichter gaan zoeken namelijk. Ook ben ik benieuwd of je dit ook bekabeld ervaart of alleen draadloos. Zou je ook het modem zelf in de gaten willen houden? Als je een trage verbinding hebt zou je dan naar de kleur van de lampjes willen kijken en die willen noteren? 

Zou je jouw profiel ook nog willen aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Die heb ik namelijk nodig voor de verificatie! Geef je mij over 3 dagen een seintje? Alvast bedankt!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen