Skip to main content

traag internet

@Teresa van Odido zoals gevraagd hier een eigen topic met nogmaals alle info.

• Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Al sinds drie dagen
  • Ervaar je de wegval op specifieke momenten/een specifiek tijdstip, zo ja kan je hier een voorbeeld van geven? S’avonds wat ik er van weet want dan ben ik thuis. Voorgaande weken vaak overdag ook problemen met verbinden laptop die allang aan het wifi verbonden was. 
  • Wat doen de lampjes op het modem (aan/uit, kleur en knipperen, langzaam/snel)? 
  • Staat het modem op de meest optimale plek in huis volgens het kompas in de Klik&Klaar app? Mocht je dit nog niet hebben getest, wil je dan eens proberen? Je vindt de app in de App- of Playstore. Kompas is niet te vinden in de app?? Modem heeft overigens al op meerdere plekken in huis gestaan en recente plek heeft beste bereik.

nu ook melding gekregen:

Hallo, je Meer Data bundel is verbruikt. Je gebruikt nu weer je normale internetbundel. Bekijk je verbruikstatus op www.odido.nl/verbruik of de Odido App. Tot snel, Odido

eind vorige maand geen internet gehad voor aantal dagen wat zeer waarschijnlijk dit de oorzaak ook van is. ‘s nachts schakeld hij ook over op 4G.

Graag hoor ik wat jullie oplossing is voor trage/geen wifi & dataverbruik wat er niet aan mij toegerekend hoort te worden omdat wifi het niet doet. 

groet,

Abrehet 

Uitgelichte reactie

15 april 2025

@Abrehetbellinga Heel erg bedankt voor het starten van je eigen topic. Ik help je graag gelijk verder! 

Sorry voor de verwarring, de app heet niet ‘kompas’, maar ‘Klik&Klaar’ in de Play- of Appstore. In de app vind je vervolgens het kompas. Hiermee kan je de beste locatie in je woning vinden. Laat je mij weten of dit is gelukt?

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat jouw data bundel hieronder lijdt. Ik help je dan ook graag aan een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Zo ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af!

23 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4415 reacties
  • 15 april 2025

@Abrehetbellinga Heel erg bedankt voor het starten van je eigen topic. Ik help je graag gelijk verder! 

Sorry voor de verwarring, de app heet niet ‘kompas’, maar ‘Klik&Klaar’ in de Play- of Appstore. In de app vind je vervolgens het kompas. Hiermee kan je de beste locatie in je woning vinden. Laat je mij weten of dit is gelukt?

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat jouw data bundel hieronder lijdt. Ik help je dan ook graag aan een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Zo ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af!

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 374 reacties
  • 15 april 2025

En het Kompas is dan weer in de Klik en Klaar app te vinden in het menu Meer → 5G Modem Verplaatsen, daarna 3 keer op volgende klikken.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 15 april 2025

@Teresa van Odido ik kom niet in de Klik & Klaar omgeving omdat hij aangeeft dat mijn wachtwoord niet klopt terwijl dit de info is van onderop de modem. kan je me morgen (laten) bellen? Wil dingen oplossen maar op deze manier werkt het niet. Ik had ook al eerder klacht ingediend over wifi signaal & data maar tot op heden niet over teruggebeld terwijl dit toegezegd is. Dit al aantal weken geleden geregistreerd. 

Ik zou graag willen dat de kosten hiervan niet in rekening gebracht worden bij de volgende factuur. Als dat ook lukt middels unlimited data, prima. Hoe zit het met veiligheid als ik hotspot aanmaak ermee? Ik moet wel thuiswerken ermee. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 22 april 2025

@Teresa van Odido kan je reageren op mijn bericht? We zijn inmiddels dagen verder en internet stoort nog regelmatig. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 28 april 2025

@Teresa van Odido hallo? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14606 reacties
  • 29 april 2025

Hey ​@Abrehetbellinga, dankjewel voor je bericht. Dat is niet de service die je van ons mag verwachten, en daar bied ik namens Odido excuses voor aan.

Wat betreft je Klik & Klaar omgeving: het wachtwoord dat je op de sticker van het modem vindt is inderdaad voor het wifi netwerk, niet voor de Mijn Odido omgeving of de instellingenpagina van het modem. Nu ben ik wat onderzoek zelf gaan doen en zie ik dat de dekking op jouw locatie niet heel goed is voor Klik&Klaar. Dit geven we ook aan op onze website: 

Ik denk dus niet dat Klik&Klaar de beste optie is voor jou. Hierdoor kun je inderdaad de problemen ervaren die je omschrijft. Aan de dekking kunnen wij ook niks veranderen of je moet geluk hebben dat er een nieuwe verbeterde mast geplaatst wordt in de buurt. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 5 mei 2025

@Tommie van Odido bedankt voor het reageren. Ik moest in mijn modem instellingen kijken en dan heb ik wachtwoord nodig wat onderop de modem staat toch? 

Ik heb in de winkel mij Odido pakket besteld dus dan had ik daar al anders geïnformeerd moeten worden. En de compensatie waar je collega het over had hoor ik ook niks meer van terwijl er wel data gebruikt wordt terwijl er wifi beschikbaar is. 

hoor graag van jou. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14606 reacties
  • 6 mei 2025

Hey ​@Abrehetbellinga, dat klopt, je gebruikersnaam is admin en daaronder staat het wachtwoord. Dit is anders dan het wachtwoord om in te loggen op de wifi.

Hier had je inderdaad beter over geïnformeerd moeten worden, dit zien de medewerkers namelijk ook direct en is niet netjes. Mijn excuses voor het ongemak. Welke compensatie bedoel je? De unlimited vouchercode die aangebode werd door Teresa? Die kan ik je nog wel opsturen maar die is 7 dagen geldig en is geen oplossing voor de lage snelheid die haalbaar is op jouw adres. Daar kan ik niks aan veranderen. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 23 mei 2025

@Tommie van Odido  in navolging op het bericht. Doordat hij thuis te vaak op 4G springt heb ik nu al geen data meer voor de rest van mijn dagen. Dit klopt echt niet en wil dat die voucher nu geregeld wordt. Ik hoor graag wat je hiervoor nodig hebt. 

tevens verbaas ik me ook over je constatering dat het product in de winkel maar eigenlijk nooit aangeboden had mogen worden vanwege de te lage dekking in de winkel is dit heel anders gepresenteerd. Ik ervaar problemen met zowel stabiliteit en beschikbaarheid van wifi in mijn huis op mijn mobiel en alle andere apparaten. Hoe gaan we dit op een correcte manier oplossen als dit niet beter wordt wil ik gewoon dat het contract opgezegd kan worden van beide onderdelen zonder consequenties

Ik zie graag je reactie tegemoet.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9283 reacties
  • 23 mei 2025

Hoi ​@Abrehetbellinga ,

Omdat garanties voor klik en klaar, die hoge mobiele frequenties gebruikt,  niet te geven is wordt het product zonder langdurig contract aangeboden.je kunt het 14 dagen na activatie annuleren en daarna gewoon per maand. Als je wilt doen, bel dan even de klantenservice op 0800-0092.  Op het forum kunnen Moderators geen opzeggingen verwerken.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 23 mei 2025

@eric dat snap ik. Ik zal daar wel heen bellen.

wie regelt de data voucher voor mij? 

gr,

Abrehet 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9283 reacties
  • 23 mei 2025

De datavoucher is niet bedoelt als alternatief voor klik en klaar. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 23 mei 2025

@Erik ​@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido  jullie hebben het al toegezegd en daarbij komt dat mijn data tekort komt omdat de klik en klaar geen wifi signaal uitzend. Dit heb ik al eerder aangegeven terwijl de modem/router heel dichtbij staat. Het kan niet zo zijn dat ik voor extra internet moet betalen Omdat mijn thuis wifi het signaal niet uitzendt

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Abrehetbellinga, zie mijn privébericht! Bel inderdaad naar dit nummer voor verdere afhandeling zoals jij het wenst, zoals aangegeven door Eric!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 19 juni 2025

@Teresa van Odido ​@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido 

ik sta weer op hetzelfde punt als toen ik bovenstaande berichten verstuurde. Deze week meer geen wifi dan wel. Ook genoeg momenten dat 4G ook niet werkt. Vooral ‘s avonds en zodanig dat ik nu ook mijn werk niet kan uitvoeren. De kwaliteit en stabiliteit is absoluut niet gewaarborgd en daarom wil ik van het contract af. Ik neem aan dat ik zowel voor mobiel als thuis internet zonder consequenties van het contract af kan?

hoor het graag. 

Forum|alt.badge.img
  • 374 reacties
  • 19 juni 2025

Klik en Klaar kan je elke maand zonder problemen opzeggen. Zie https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/opzeggen-of-verlengen/klik-en-klaar-internet

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 19 juni 2025

@walter.v.l ik bedoel beide contracten ik heb mobiel en thuis internet als bundel samen afgesloten. 

Forum|alt.badge.img
  • 374 reacties
  • 19 juni 2025

@Abrehetbellinga Dit is een forum over klik en klaar, je hebt het de hele tijd over klik en klaar en nu vraag je uit het niets iets over je mobiele en thuis internet abonnement. Ik denk dat je wat door elkaar haalt. Mobiele abonnementen kan je niet zomaar opzeggen, zijn vaak jaar of 2 jaar contracten. Een normaal internet abonnement ook niet, daar zitten vaak opzegtermijnen op. Dat staat allemaal in je contract wat je afgesloten hebt. Dus even in mijnOdido kijken wat daar staat.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9283 reacties
  • 19 juni 2025

Je kunt geen bundels afsluiten. Je neemt 1 of meer producten af en dan krijg je klantvoordeel. Deze producten kunnen verschillende looptijden hebben. Klik en klaar heeft standaard 1 maand contracten. Vast internet lijnen 1 of 2 jaar en mobiele telefoon abonnementen 1 maand, 1 of 2 jaar. Je kunt dus zelf keuzes daarin maken en producten erbij nemen of na looptijd opzeggen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 24 juni 2025

@eric ik bedoelde dat ik het in gezamenlijk met mobiel internet heb afgesloten maar ik zie al dat het twee aparte contracten zijn. 

door de slechte internet in het huis van de afgelopen weken is mijn telefoon op 4G en daardoor is mijn bundel op. Dit was anders niet het geval geweest. Ik zou daarom graag een data voucher willen ontvangen net zoals ​@Cheyenne van Odido eerder geregeld heeft. 

Forum|alt.badge.img
  • 374 reacties
  • 24 juni 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Abrehetbellinga, zie mijn privébericht! Bel inderdaad naar dit nummer voor verdere afhandeling zoals jij het wenst, zoals aangegeven door Eric!

@Abrehetbellinga Zie het privebericht wat je een maand geleden (!) van Cheyenne hebt gekregen voor verdere afhandeling.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 24 juni 2025

@eric ik heb dat destijds zeker gelezen en ben bezig nieuw contract aan het regelen. Ik vind alleen dat als jullie storing en slechte of op tijden helemaal geen internet hebben Ik daar niet de dupe van hoort te zijn door geen Meer op mijn mobiele telefoon te hebben. Vandaar het verzoek voor de voucher. De opzegging zou ik een dezer dagen regelen. Maak je daar maar geen zorgen over

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9283 reacties
  • 24 juni 2025

Je praat hier met andere klanten zoals ik, niet met een helpdesk van Odido. Een unlimited data voucher heeft natuurlijk geen zin als je geen mobiele ontvangst hebt. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen