Skip to main content

Gast-WiFi-netwerk instellen Klik & Klaar

Aangezien ik een deurbel heb die uitsluitend werkt als ik mijn netwerk op WPA2 zet (WPA3 kan ie niet en gecombineerd WPA2/WPA3 pakt ie ook niet), zou ik deze graag op het gast-WiFi-netwerk willen zetten. Mijn hoofd-WiFi kan dan op WPA3 (of gecombineerd WPA2/3).

Helaas kan je bij het gastnetwerk niks installen (behalve naam en wachtwoord), deze staat op WPA3.  Het zou fijn zijn als je het gast-WiFi-netwerk net zou kunnen instellen als het hoofd-netwerk. Bij het Glasvezelmodem van Odido kan je het gastnetwerk wel helemaal instellen naar eigen smaak. Ik vermoed dus dat het technisch wel kan, maar dat Odido die mogelijkheid uitgezet heeft. AUB de mogelijkheid toevoegen in een volgende FW-update...

Uitgelichte reactie

9 april 2025

Hallo ​@JakoVerstraate 

Wat ook zou kunnen is Easymesh uitschakelen, 2,4 GHz en 5 GHz splitsen, 2,4 GHz op WPA2 en daar de deurbel mee verbinden, 5 GHz laat je dan op gecombineerd of WPA3?

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21551 reacties
  • 9 april 2025

Hallo ​@JakoVerstraate 

Wat ook zou kunnen is Easymesh uitschakelen, 2,4 GHz en 5 GHz splitsen, 2,4 GHz op WPA2 en daar de deurbel mee verbinden, 5 GHz laat je dan op gecombineerd of WPA3?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 77 reacties
  • 9 april 2025

Dat kan ook, maar het is makkelijker als ik het gast-netwerk daarvoor kan gebruiken.

Bovendien, zoals ik al zei, kan ik op het Zyxel Odido-glasmodem wél het gastnetwerk instellen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21551 reacties
  • 9 april 2025

@JakoVerstraate 

WPA2 als beveiligingsmodus is opzich ook niet zo onveilig, vele mensen hebben nog geen WPA3 en dat werkt gewoon prima.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 77 reacties
  • 9 april 2025

Helemaal mee eens, maar…

ik vraag me nog steeds af waarom ik het gastnetwerk bij Odido Glas (Zyxel-modem) wel in kan stelllen zoals ik wil en het Odido K&K-modem (ook een Zyxel) niet

• Auteur
  • is een King Poster
  • 77 reacties
  • 10 april 2025

ter verduidelijking: bij het glas-modem kan je dus veel meer instellen (dat blauwe is het gastnetwerk)

Klik& Klaar

Glas

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen