Skip to main content

Klik en Klaar versus 4HG voor thuis

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hoi,

Zeer waarschijnlijk is mijn vraag al meerdere malen gesteld en beantwoord, ik heb er echter niet voldoende verstand van om door al die technische details de bomen door het bos nog te kunnen zien.

Ik heb momenteel “4G voor thuis extra snel” ik gebruik een B818-263 waardoor dat “extra snel” alleen niet werkt.

Dat werkt wel bij “smart sites” maar FSM wordt gereduceerd naar 30/5 D/U.

Waar het om gaat, gebleken is ( en waarom weet ik niet tot in detail, naar verluid iets met IPv4 ) dat mijn randapparatuur, ( waaronder cameras ) alleen op de app toegangkelijk zijn zolang het modem staat ingesteld op AP “FMS” 

Verder heeft het modem volgens mij geen functie, staat op “bridge”

Wat kan ik verwachten bij Klik en Klaar betreft IPv4 ( of wat er ook de oorzaak van is dat alleen de AP “FMS” het mogelijk maakt de randapparatuur te benaderen ) 

Mvg

Emil.

Uitgelichte reactie

10 maart 2025

Wat je kan doen is een K&K abbonnement nemen en binnen 2 weken de boel gratis terugsturen als het niet werkt. Je 4G abonnement dus nog  niet stoppen.

Bij mij werkt alles. Ik had eerst ook 4G voor thuis maar ook daar had ik geen problemen met mijn slimme apparaten. Het APN van K&K is anders dan voor 4G thuis dus wellicht werkt alles gewoon.

5 reacties

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 maart 2025

concreet,

Doet K&K hetzelfde als 4G voor thuis met instellingen op FMS (want met smartsites werkt mijn randapparatuur niet.)

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 372 reacties
  • 10 maart 2025

Wat je kan doen is een K&K abbonnement nemen en binnen 2 weken de boel gratis terugsturen als het niet werkt. Je 4G abonnement dus nog  niet stoppen.

Bij mij werkt alles. Ik had eerst ook 4G voor thuis maar ook daar had ik geen problemen met mijn slimme apparaten. Het APN van K&K is anders dan voor 4G thuis dus wellicht werkt alles gewoon.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 maart 2025
walter.v.l schreef:

Walter,

Ja, dat kan, maar in dit geval een principe zaak, ik wil geen extra kosten maken. 

Primair wordt mij nu K&K aangeraden door ODIDO omdat ik al meer dan een jaar bezig ben met ze dat mijn huidige abo niet doet wat het beloofd.

N.b. 4G extra snel voor thuis, alleen dan niet extra snel maar krijg de snelheid van het basis abo.

Oorzaak daarvan is dat ik een ander modem gebruik dan bij het pakket geleverd en dan is er een script dat zorgt dat dit zo gebeurd.

Dit script is netwerk topologie en draait nog voor mijn CPE, daar kan ik dus niets aan veranderen.

Crux zit hem dan daar dat door die beperking aan de wettelijke vrije modemkeuze dus niet wordt voldaan.

Ondanks al een jaar daarop wijzen past men dit niet aan, nu verwijst men naar K&K en dit forum om maar uit te zoeken of dat wel gaat werken.

Te zot voor woorden wat mij betreft, A) er wordt geen service verleend B) ze hebben geen antwoord op relatief simpele vragen en zo kan ik er nog wel een aantal opsommen.

ODIDO levert dus niet wat ze horen te leveren en met een passende oplossing komen ze ook niet.

Ik wil best overstappen, maar het is absoluut niet terecht als ik daarvoor extra kosten moet gaan maken om uit te gaan zoeken wat ze mijn inziens zouden moeten weten ( of anders in ieder geval zelf uit zouden moeten kunnen zoeken, doordat ze naar dit forum verwijzen hoeven ze dat zelf ook niet te doen en maken ze van hun probleem het probleem van de klant )

Het is net alsof je naar de garage gaat en daar wel een auto kunt kopen maar ze je niet kunnen vertellen wat voor moter er in zit en of hij wel zou rijden…..

Emil.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 maart 2025
EmilM schreef:
walter.v.l schreef:

Walter,

Ja, dat kan, maar in dit geval een principe zaak, ik wil geen extra kosten maken. 

Primair wordt mij nu K&K aangeraden door ODIDO omdat ik al meer dan een jaar bezig ben met ze dat mijn huidige abo niet doet wat het beloofd.

N.b. 4G extra snel voor thuis, alleen dan niet extra snel maar krijg de snelheid van het basis abo.

Oorzaak daarvan is dat ik een ander modem gebruik dan bij het pakket geleverd en dan is er een script dat zorgt dat dit zo gebeurd.

Dit script is netwerk topologie en draait nog voor mijn CPE, daar kan ik dus niets aan veranderen.

Crux zit hem dan daar dat door die beperking aan de wettelijke vrije modemkeuze dus niet wordt voldaan.

Ondanks al een jaar daarop wijzen past men dit niet aan, nu verwijst men naar K&K en dit forum om maar uit te zoeken of dat wel gaat werken.

Te zot voor woorden wat mij betreft, A) er wordt geen service verleend B) ze hebben geen antwoord op relatief simpele vragen en zo kan ik er nog wel een aantal opsommen.

ODIDO levert dus niet wat ze horen te leveren en met een passende oplossing komen ze ook niet.

Ik wil best overstappen, maar het is absoluut niet terecht als ik daarvoor extra kosten moet gaan maken om uit te gaan zoeken wat ze mijn inziens zouden moeten weten ( of anders in ieder geval zelf uit zouden moeten kunnen zoeken, doordat ze naar dit forum verwijzen hoeven ze dat zelf ook niet te doen en maken ze van hun probleem het probleem van de klant )

Het is net alsof je naar de garage gaat en daar wel een auto kunt kopen maar ze je niet kunnen vertellen wat voor moter er in zit en of hij wel zou rijden…..

Emil.

Ik neem tenminste aan, maar dat is anders ook niet duidelijk geworden in de winkel, dat “gratis terugsturen “ de porto kosten betreft maar niet het gebruik van het abo ?

Want als het neerkomt op geheel gratis dan zou ik het kunnen doen, blijft de gang van zaken alsnog triest qua service en wettelijkheden betreft vrije modemkeuze maar als kritische klant moet ik dat dan maar naast me neerleggen omdat de kosten van dien aard zijn dat ik wel met dit of soortgelijk product wil blijven werken.

Indien een van de andere OLO's in de buurt zou komen van de prijs die ODIDO hanteerd was ik al lang overgestapt ….

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 372 reacties
  • 10 maart 2025

Tsja, wil je blijven aanmodderen met 4G thuis of niet. Het gratis terugsturen loopt ook niet altijd soepel als je door de topics hier scrollt.

Info is altijd een beetje wazig bij Odido, je moet precies de juiste medewerker treffen met verstand van zaken.

Ik ben zeer tevreden over K&K.

Je kan bij K&K je eigen router gebruiken. maar de Odido router voldoet prima op wat kinderziektes met Wifi.

Sommige speciale functies als portforwarding en bridge mode werken niet goed of helemaal niet. Valt wellicht onder het hoofdstuk kinderziektes maar volgens mij zou het ondertussen wel volwassen moeten zijn. Ik heb er geen behoefte aan maar sommigen die glasvezel gewend zijn wel.

Ik zou het gewoon uitproberen…..

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen