Skip to main content
Beantwoord

Onterechte A2 BKR-registratie van oude Tele2-vordering – spoed vereist i.v.m. hypotheekaanvraag

Beste Odido Community,

Ik zit met een urgente situatie waar ik graag aandacht voor wil vragen. In 2018 had ik een abonnement bij Tele2. Destijds was er sprake van een openstaande vordering, die echter in hetzelfde jaar volledig is voldaan via het bijbehorende incassobureau.

Tot mijn verbazing ontdekte ik recent bij controle van mijn BKR-registratie dat er nog steeds een A2-codering op mijn naam staat. Dit is niet alleen onterecht, maar veroorzaakt nu grote problemen bij de aanvraag van mijn hypotheek.

Ik heb inmiddels per e-mail contact opgenomen met Odido en daarbij de benodigde bewijsstukken toegevoegd die aantonen dat de vordering volledig is afgelost.

Gezien de urgentie  de hypotheekaanvraag staat op het punt om afgerond te worden verzoek ik dringend dat deze registratie uiterlijk voor maandag  21 juli 2025 wordt herzien of in ieder geval dat ik een inhoudelijke reactie ontvang.

Mocht iemand uit de community of van het Odido-team hier advies of ondersteuning bij kunnen bieden, dan hoor ik het graag.

Beste antwoord door eric

Hoi ​@Priscilla202 

Deze vraagstukken zijn alleen aan te melden via incasso@odido.nl.  Deze afdeling kun je de vraag en bewijsstukken sturen. De doorlooptijd van die afdeling is ca. 10 werkdagen. Je krijgt ook weer antwoord via email.

Een hypotheekadviseur zou aan de start van een aanvraag altijd even de BKR check moeten laten doen. Dan voorkom je dit soort stress momenten.

Bekijk origineel

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9639 reacties
  • Antwoord
  • 18 juli 2025

Hoi ​@Priscilla202 

Deze vraagstukken zijn alleen aan te melden via incasso@odido.nl.  Deze afdeling kun je de vraag en bewijsstukken sturen. De doorlooptijd van die afdeling is ca. 10 werkdagen. Je krijgt ook weer antwoord via email.

Een hypotheekadviseur zou aan de start van een aanvraag altijd even de BKR check moeten laten doen. Dan voorkom je dit soort stress momenten.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 juli 2025

​@eric  Dat hebben we al gedaan, maar nog geen reactie. Dank voor je aanvulling.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Priscilla, van harte welkom op de community! Super dat je Incasso inmiddels al hebt gemaild. Met welk e-mailadres heb je gemaild? Kan je deze in je profiel zetten? Ik kan namelijk niks vinden op het e-mailadres dat je hier op de community gebruikt. Als je ook de gegevens van het abonnement in je profiel zet, kan ik nog een stapje verder meekijken om te zien wanneer Incasso aan jouw case toekomt. Het gaat om de volgende gegevens: volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik graag naar de verwachtte oppakdatum! πŸ˜Š

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 21 juli 2025
Marciano van Odido schreef:

Goedemorgen Priscilla, van harte welkom op de community! Super dat je Incasso inmiddels al hebt gemaild. Met welk e-mailadres heb je gemaild? Kan je deze in je profiel zetten? Ik kan namelijk niks vinden op het e-mailadres dat je hier op de community gebruikt. Als je ook de gegevens van het abonnement in je profiel zet, kan ik nog een stapje verder meekijken om te zien wanneer Incasso aan jouw case toekomt. Het gaat om de volgende gegevens: volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik graag naar de verwachtte oppakdatum! πŸ˜Š

Goedemorgen Marciano,

Allereerst dank voor je snelle reactie. ik heb de gevraagde gegevens in mijn profiel toegevoegd. 

Ik heb vrijdag om 15:38 uur een mail gestuurd naar incasso@odido.nl en vanmorgen om 10:31 uur nog een naar incasso@odido.nl en schuldhulp@odido.nl.

Zou je aan deze afdelingen kunnen doorgeven dat het gaat om een spoedverzoek met erg veel urgentie? Ik begrijp dat er meerdere verzoeken liggen, maar deze zaak staat inmiddels al 6 jaar te lang open. Bovendien veroorzaakt het niet verwijderen van deze registratie grote financiele schade ivm mijn hypotheekaanvraag.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Priscilla, geen dank en jij ook bedankt voor het invullen van de gegevens! Ik heb jouw case hiermee gevonden. De verwachtte oppakdatum staat momenteel op vrijdag 1 juli. Ik heb mijn collega gevraagd of hij tijd en ruimte heeft om jouw case tussendoor op te pakken, maar ik kan niets beloven. Dit ligt echt bij mijn collega’s van Incasso. Wil je in de tussentijd dubbelchecken of er echt niets meer open staat? Dan kunnen wij je ook sneller helpen. Mocht 1 juli te laat zijn, kijk dan ook zeker of je de deadline wellicht kan uitstellen. Zodra ik een reactie heb van mijn collega laat ik het je direct weten! πŸ˜Š

Case: 78779268

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Priscilla, ik zie dat mijn collega de registratie heeft verwijderd en hij heeft je ook per e-mail op de hoogte gesteld. Laat je het me weten of alles goed is en of je de e-mail hebt ontvangen? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen