Skip to main content

VPN probeel met Zyxel modem

De VPN verbinding op de laptop van mijn werk doet het niet als ik thuis werk, zowel via WIFI als bedraad werkt het niet. Het werkt wel via andere WIFI netwerken of als ik een mobiele hotspot aanmaak. Het ligt dus duidelijk aan mijn thuis netwerk. 

Ik heb het al een paar maanden, en daarom vaak zonder VPN gewerkt, maar dat is natuurlijk minder veilig en niet alles werkt dan. 

Het is heel irritant want ik ben er nu al minimaal 3 uur mee kwijt. Eerst met de helpdesk van mijn bedrijf en daarna zelf op basis van het forum wat oplossingen geprobeerd. Waaronder een harde re-set van de Zyxel modem naar fabrieksinstellingen.

Om eerlijk te zijn vind ik het ook heel raar dat als je met een probleem naar de ODIDO helpdesk belt dat je dan niet meteen door een deskundig persoon wordt geholpen, maar wordt gevraagd een bericht te plaatsen in dit forum.  

Uitgelichte reactie

20 juni 2025

Hoi ​@Dannyoosterom, dankjewel voor je bericht.

Ik begrijp dat dit niet heel handig is met je werk en dit moeten we gaan onderzoeken, hopelijk komen we er samen uit. Goed dat je al hebt getest via andere netwerken en met een harde reset, daarmee sluit je al veel uit. Omdat je aangeeft dat de VPN wel werkt via andere netwerken, lijkt het inderdaad aan een instelling of blokkade op je thuisnetwerk te liggen.

Ik help je hier graag verder bij. Zou je voor mij de volgende gegevens kunnen doorgeven? Dan duik ik er direct voor je in:

• Het merk en type van je werk-laptop (of het Windows of Mac is)

• Welke VPN-software je gebruikt (bijvoorbeeld Cisco, FortiClient, GlobalProtect etc.)

• Of je op het modem zelf misschien al eens bij de instellingen bent geweest van de firewall of port forwarding

Daarnaast wil ik je vragen om je profiel aan te vullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Dan kan ik je abonnement omhoog halen en is de verificatie compleet! Geef je mij in dit topic een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt.

Ik wil ook ​@Pieter_B vragen om een oogje in dit draadje te houden. Wellicht dat jij met jouw expertise nog een oplossing kunt aandragen.

2 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 20 juni 2025

Hoi ​@Dannyoosterom, dankjewel voor je bericht.

Ik begrijp dat dit niet heel handig is met je werk en dit moeten we gaan onderzoeken, hopelijk komen we er samen uit. Goed dat je al hebt getest via andere netwerken en met een harde reset, daarmee sluit je al veel uit. Omdat je aangeeft dat de VPN wel werkt via andere netwerken, lijkt het inderdaad aan een instelling of blokkade op je thuisnetwerk te liggen.

Ik help je hier graag verder bij. Zou je voor mij de volgende gegevens kunnen doorgeven? Dan duik ik er direct voor je in:

• Het merk en type van je werk-laptop (of het Windows of Mac is)

• Welke VPN-software je gebruikt (bijvoorbeeld Cisco, FortiClient, GlobalProtect etc.)

• Of je op het modem zelf misschien al eens bij de instellingen bent geweest van de firewall of port forwarding

Daarnaast wil ik je vragen om je profiel aan te vullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Dan kan ik je abonnement omhoog halen en is de verificatie compleet! Geef je mij in dit topic een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt.

Ik wil ook ​@Pieter_B vragen om een oogje in dit draadje te houden. Wellicht dat jij met jouw expertise nog een oplossing kunt aandragen.

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2137 reacties
  • 21 juni 2025

Goed om te lezen dat je zelf al bezig bent geweest om te kijken wanneer het wel werkt, wat dan in dit geval dus de Odido router als oorzaak lijkt te hebben

Zou i.i.g. willen voorstellen om de router eens een factory reset te geven, dit om zeker te zijn dat er iets in de default settings gewijzigd zou kunnen zijn. 

Zet de beveiliging/firewall van de Odido router eens tijdelijk omlaag, om te kijken of dat helpt.

Een andere optie is dan nog, om te kijken of je VPN een ander protocol accepteert.

Is er nog een andere melding dan .. denk ik .. “Connection refused”?

En dan eventueel log files, zowel aan jouw kant als die aan de bedrijf hun kant of de request zichtbaar is.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen