Skip to main content

geen verbinding printer en vaste telefoon

• is een Master Poster
  • 10 reacties

Na het installeren van het nieuwe modem kan ik mijn printer niet meer met wifi verbinden en werkt mijn vaste telefoon ook niet meer. Ik heb vandaag (3/4/2025) met de klantenservice gebeld en het is niet gelukt om het op te lossen. Er zal geprobeerd worden om de problemen te verhelpen. Maar heeft iemand het misschien ook meegemaakt en weet hoe het op te lossen?

Uitgelichte reactie

3 april 2025

Hallo ​@G.H. 

Ben je overgestapt met nummerbehoud? Brandt het VoIP lampje op het modem en heb je ook de andere PHONE poort gecontroleerd?

Check ook eens in je Odido account bij instellingen, vast bellen instellingen of je daar je nummer ziet staan.

Voor de printer kun je in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Schakel bij de WiFi instellingen 5 GHz uit, indien dit niet helpt ga dan in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

16 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 3 april 2025

Hallo ​@G.H. 

Ben je overgestapt met nummerbehoud? Brandt het VoIP lampje op het modem en heb je ook de andere PHONE poort gecontroleerd?

Check ook eens in je Odido account bij instellingen, vast bellen instellingen of je daar je nummer ziet staan.

Voor de printer kun je in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Schakel bij de WiFi instellingen 5 GHz uit, indien dit niet helpt ga dan in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 3 april 2025

Dankjewel voor de tip. Mijn telefoon werkt weer, maar de printer maakt nog steeds geen verbinding met wifi. Heb je nog enig idee hoe ik dit kan oplossen? 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 3 april 2025

@G.H. 

Heb je bovenstaande 2 tips geprobeerd 5 GHz uitschakelen en beveiliging verlagen naar WPA2-PSK?

WiFi 6 uitschakelen kan ook nog door bij netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus b/g/n gemengd kiezen en toepassen.

Verder kan je ook kijken of verbinden dmv de WPS functie wel lukt.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 4 april 2025

Ja, ik heb beide tips opgevolgd zonder resultaat. Maar er is nog iets ergers: het lukt niet om verbinding te krijgen met de Enphase app van mijn zonnepanelen. Ik probeer verbinding met wifi te maken, maar ook zonder resultaat. Ik heb geen idee wat ik daaraan Jan doen🤷‍♀️😣

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 4 april 2025

@G.H. 

Is dit na het wijzigen of werkte het altijd al niet? Indien het door het wijzigen van de instellingen komt zet ze dan terug.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 4 april 2025

Dat klopt, na het wijzigen werkt het nog altijd niet. De Enphase-app kan de internetverbinding niet vinden en de internetverbinding valt telkens uit. Ik heb nu ingelogd op het IP adres en de wifi instellingen teruggezet naar 5G, maar het duurt maar en het duurt maar voordat de procedure is voltooid (het rondje blijft maar draaien) is dat normaal?

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1340 reacties
  • 4 april 2025

Hallo ​@G.H. ,

Even de pagina verversen en opnieuw inloggen. Dan zou het allemaal goed moeten staan.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 4 april 2025

Helaas, werkt niet, ik kom er niet meer in. Ik ga het hele systeem maar eens resetten, misschien werkt dat.

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1340 reacties
  • 4 april 2025

Hallo ​@G.H. ,

Je zou eerst kunnen proberen om de router even van de  stroomvoorziening te halen voor minimaal 20 seconden en het dan opnieuw proberen. 

Lukt dat niet, dan kan een reset eventueel wel helpen. Reset knopje even achter op het modem met paperclip indrukken.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 4 april 2025

Hallo soepkip67,

Dank voor de tips. Ik heb gereset en alles werkt behalve de printer. Het is een HP Deskjet 3050 all-in-one. Ik heb hem al verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, alle mogelijk hulpprogramma's uitgeprobeerd, het via HP Smart geprobeerd, verbinden met WPS, alles tevergeefs. Zou ik nu vanwege het nieuwe modem een nieuwe printer moeten aanschaffen? Ik zit niet op extra kosten te wachten😣. Heb jij misschien nog een suggestie? 

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1340 reacties
  • 4 april 2025

Hallo ​@G.H. ,

Heb hier de installatie handleiding gevonden

Wifi installeren van HP  

En anders is de enige oplossing om inderdaad wat ​@Waqqas aangeeft de 5ghz band een andere naam en wachtwoord te geven. De router even opnieuw opstarten en  dan nogmaals proberen de printer te verbinden.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 4 april 2025

@G.H. 

Ik heb hier zelf de HP Office Jet 3830 en deze maakt verbinding met de T56 zonder dat ik iets hoef te wijzigen.

Heeft jouw printer een scherm en ziet de printer het netwerk wel of niet? Heb je de optie om de printer te voorzien van een fabrieksreset?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 4 april 2025

De printer heeft wel een scherm en ziet het netwerk niet. Een reset mogelijkheid heeft deze niet.

Waqqas schreef:

@G.H. 

Ik heb hier zelf de HP Office Jet 3830 en deze maakt verbinding met de T56 zonder dat ik iets hoef te wijzigen.

Heeft jouw printer een scherm en ziet de printer het netwerk wel of niet? Heb je de optie om de printer te voorzien van een fabrieksreset?

De printer heeft een scherm maar ziet het netwerk niet. Een resetmogelijkheid heeft ‘ie niet.

Toen in 5G had uitgezet en de beveiliging had gewijzigd bleek dat mijn internetverbinding telkens uitviel, dus daar durf ik niets meer aan te veranderen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 4 april 2025

@G.H. 

De WiFi 6 had je ook al uitgeschakeld zoals eerder aangegeven?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 5 april 2025
Waqqas schreef:

@G.H. 

De WiFi 6 had je ook al uitgeschakeld zoals eerder aangegeven?

Waar vind ik de Wifi 6? Ik vind die niet op de IP site.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 7 april 2025

Beste Waqqas en soepkip67, nog bedankt voor het meedenken en de tips.

Het ligt aan de ouderdom van mijn printer, dus ik schaf maar een nieuwe aan.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen