Skip to main content
Beantwoord

Ik kom niet in het hoofd menu van de router t54

• 4 februari 2025
  • 8 reacties
  • 72 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik kom maar niet in het hoofd menu van de router t54. Krijg hem even te zien en dan de melding fout tijdens verbinden met 192.168.0.1 (op het kaartje staat trouwen 192.168.1.1 maar na veel zoeken kwam ik er achter dat het 192.168.0.1 moest zijn)

voor heen ziggo gehad met een asus aimesh systeem werkte altijd goed! overgestapt naar KPN router er tussen uitgehaald en werkte ook super!

Nu een paar dagen Odido omdat het goedkoper is! heb ik echt spijt!

Kan het modem/router er niet tussen uit halen (t54) de asus router wil maar geen verbindingen maken!

ik heb heel dit forum afgezocht, maar geen oplossing gevonden. krijg sterk het vermoeden dat er iets niet goed zit bij mij.

Beste antwoord door rvk01

Ik zie hier dat Odido zakelijk een eigen VLAN heeft waar ook inlog gegevens nodig zijn. Dus je zult contact moeten hebben met de zakelijke helpdesk.

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/eigen-firewall-sophos-xg-icm-tp-link-tl-sg108e-4-0-368976

Bekijk origineel

8 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1457 reacties
  • 4 februari 2025

Zyxel T54, dus ik neem aan dat het om DSL gaat.

Wat op het kaartje staat zou wel moeten kloppen. Gaat het om een consumenten abo (niet zakelijk)?? De 192.168.0.1 lijkt n.l. op een zakelijk abo en daarmee kun je niet op de modem inloggen.

Wil je bij zakelijk iets wijzigen dan moet dat in Mijn Odido Business portaal.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025
rvk01 schreef:

Zyxel T54, dus ik neem aan dat het om DSL gaat.

Wat op het kaartje staat zou wel moeten kloppen. Gaat het om een consumenten abo (niet zakelijk)?? De 192.168.0.1 lijkt n.l. op een zakelijk abo en daarmee kun je niet op de modem inloggen.

Wil je bij zakelijk iets wijzigen dan moet dat in Mijn Odido Business portaal.

Goedenavond,

Gaat om glasvezel aansluiting en is inderdaad een Odido Business app

Hiervoor had ik KPN glasvezel en geen problemen (ook Business) Maar met Odido wil de asus met vid300 ingesteld maar geen verbindingen maken.

Net nog even gekeken maat ik heb hier echt de T54 staan!

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1457 reacties
  • 4 februari 2025

Bij Odido zakelijk kun/mag je niet in de router.

De Asus direct aansluiten op de ONT zou wel gewoon moeten werken met VLAN 300 (zover ik weet, maar je zit hier op een consumenten community). Waar stel je de VLAN in (en heb je de Asus rechtstreeks op de ONT gezet en de Zyxel ertussen uit gehaald)?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025
rvk01 schreef:

De Asus direct aansluiten op de ONT zou wel gewoon moeten werken met VLAN 300 (zover ik weet, maar je zit hier op een consumenten community). Waar stel je de VLAN in (en heb je de Asus rechtstreeks op de ONT gezet en de Zyxel ertussen uit gehaald)?

Klopt!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025
rvk01 schreef:

Er zijn hier meerdere topics over en heb de instellingen precies zo overgenomen. maar krijg maar geen verbinding. dus dacht ik dan hang ik mijn Asus aimash maar achter de t54. maar kom ik weer niet in het menu van de router ppfff 🤔 ondertussen heel mijn systeem om zeep geholpen  

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1457 reacties
  • Antwoord
  • 4 februari 2025

Ik zie hier dat Odido zakelijk een eigen VLAN heeft waar ook inlog gegevens nodig zijn. Dus je zult contact moeten hebben met de zakelijke helpdesk.

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/eigen-firewall-sophos-xg-icm-tp-link-tl-sg108e-4-0-368976

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025

Super man! thnx

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1813 reacties
  • 5 februari 2025

​@roopie2 Mocht je toch ooit willen inloggen op je zakelijke T54:

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen