Wij stappen binnenkort compleet over naar Odido, dan wordt er glasvezel (2gig) aangesloten, maar mijn vraag is, welke router kan ik hiervoor het beste gebruiken? Aangezien we nu al een netwerk hebben liggen waar de modem (nu van kpn, binnenkort dus Odido) naar de router boven gaat en op mijn pc, aangezien mijn pc geen Wifi verbinding heeft en ik ook internet liever op mijn PC bekabeld hebt. Om die 2 gig aan snelheid te kunnen halen, zit ik dan goed met bijvoorbeeld de FRITZ!Box 5690 Pro of moet ik ook een converter plaatsen?
Beantwoord
Overstappen naar glasvezel, welke router?
Beste antwoord door rvk01
Jeffry83 schreef:
Wij stappen binnenkort compleet over naar Odido, dan wordt er glasvezel (2gig) aangesloten, maar mijn vraag is, welke router kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Je krijgt als het goed is een Zyxel T56 router bij de aansluiting. Dit is reeds een Wifi 6 router. Dus waarom wil je een andere router?
Je kunt de router met een lange kabel (boven?) op de ONT aansluiten. Maar je kunt de router ook beneden bij de ONT laten staan en met een lange kabel direct naar de PC (boven). Eventueel kun je boven ook nog een gigabit (of 2.5Gb-) switch neerzetten om andere apparatuur op aan te sluiten.
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.