Skip to main content
Beantwoord

Modem (Zyxel T-54) vervangen door TP-LINK Deco BE65 (3 pack)

• 22 juli 2024
  • 3 reacties
  • 768 Bekeken

Ik wil de Deco BE65 aan de ont aansluiten en mijn modem niet meer gebruiken.

Ik ga ze allemaal met een ethernet kabel aansluiten, 1 in de meterkast, 1 boven en 1 in de woonkamer.

Is dit mogelijk, is dit beter, is dit sneller, is dit het waard?

Zijn er instellingen dat ik moet veranderen?

Beste antwoord door Pieter_B

De meeste Deco systemen bezitten over een ‘Internet VLAN’ setting lijkt het, dus lijkt het te moeten lukken.

Enable Internet VLAN, dan komt er een veld beschikbaar waar je de VLAN waarde van 300 in kunt vullen.

Daarna op SAVE klikken.

Hierna zou ik de Deco rebooten, waarna je de WAN UTP uit de Zyxel kunt halen en in de Deco WAN aansluiting kunt steken.

Dan zou het moeten werken.

Bekijk origineel

3 reacties

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2132 reacties
  • Antwoord
  • 22 juli 2024

De meeste Deco systemen bezitten over een ‘Internet VLAN’ setting lijkt het, dus lijkt het te moeten lukken.

Enable Internet VLAN, dan komt er een veld beschikbaar waar je de VLAN waarde van 300 in kunt vullen.

Daarna op SAVE klikken.

Hierna zou ik de Deco rebooten, waarna je de WAN UTP uit de Zyxel kunt halen en in de Deco WAN aansluiting kunt steken.

Dan zou het moeten werken.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 juli 2024

@Pieter_B 

Heel gedetailleerd uitgelegd, dankjewel hiervoor.

Ik zal het binnenkort uitproberen.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 24 februari 2025

Ik heb vandaag mijn TP Link BE65 3-pack ontvangen en het installeren is echt heel makkelijk.

Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:

• De Deco App geïnstalleerd op mijn Android telefoon
  • Een account aangemaakt via de Deco App
  • Mijn extra wifi punten uitgezet en daarna het Zyxel T-56 modem uitgezet
  • Eerste BE65 unit voorzien van stroom en daarna de Deco App gestart
  • Zodra de BE65 unit paars knippert, vind de Deco App deze automatisch en stelt voor te starten
  • Het is echt zo eenvoudig als de stappen in de Deco App volgen tot het punt waar je in kunt stellen dat je gebruik maakt van IPTV/VLAN → vul hier voor het Internet gedeelte VLAN ID 300 en Priority 0 in en negeer de rest van de instellingnen
  • Hierna wordt de eerste BE65 unit verder ingeregeld en als hoofdunit ingesteld
  • Je kunt nu verder met het installeren van de overige units

Let er aub op dat het nodig kan zijn om de hoofdunit een keer te herstarten indien het lampje rood brandt en de Deco App aangeeft dat er geen internet is.

Tot op heden (draait nu ongeveer 4 uur) werkt alles echt prima!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen