Sinds de verhuizing, waarbij er een nieuwe modem/router in gebruik is genomen, staat de geolocatie verkeerd. Deze staat op Washington (USA). Wat is de hinder ervan? Alle zoekopties, Google shopping, aanbod in Youtube etc. is Amerikaans en de munteenheid is in Dollars.
Het is zeker dat dit aan de Zyxel modem/router ligt.
Er wordt gebruikt gemaakt van een eigen router. Deze is vorige week vervangen met een ander type. Geen verandering in geolocatie.
Draadloze apparaten geven alle zoek hits in het Amerikaans. Zodra dit een ander netwerk is of voor smartphones overgeschakeld wordt op mobiel internet, is de geolocatie weer correct.
In Google en alle opties die je kan verzinnen voor locatieservies, staat het waar mogelijk op Nederland.
In gerelateerde topics heb ik niet een gelijkwaardige situatie gevonden. De klantenservice verwees mij naar de community door 😀
Kunnen jullie mij helpen? Bedankt!
Beste antwoord door louisL
Dit is niet router gerelateerd, maar IP-adres. Eigen apparatuur maakt ook niet uit. Odido heeft bij jou waarschijnlijk een IP-adres gebruikt dat ze pas hebben gekregen (ergens een extra reeks gekocht omdat ze er meer nodig hadden). IP-adessen (IPv4 zoals Odido gebrukt) zijn schaars en worden soms verhandeld en verschijnen dan in een heel ander land. GeoIp providers vergelijken jouw IP-adres met hun database om uit te vinden waar jij woont. Of beter gezegd waar ze denken waar jij woont. Dit database maken ze zelf met input vanuit allerlei bronnen. Het is dus niet een officiele database
Om het nog erger te maken zijn er nog meerdere geoip databases. Een van de grote is Maxmind.
https://www.maxmind.com/en/geoip-demo (klik eens op “test your IP-address”). Mogelijk kun je daar ook een correctie voor jouw IP-adres indienen. Odido heeft geen relatie met al die geoip providers en kan dit niet voor je doen. De helemaal aparte officiele IP-adres administratie kun je vinden door je publieke IP-adres in te vullen op: https://whois.domaintools.com/. Je IP adres kun je vinden in de admin interface van je router of via https://www.whatismyip.com/
@KMY Ik heb toch nog even gevraagd of mijn collega mee wilde kijken, maar wij zien dit niet terug als we de verbinding testen. Wil je het modem eens op de volgende wijze herstarten? In dit topic lees je hoe je dit doet: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community.
Dit is niet router gerelateerd, maar IP-adres. Eigen apparatuur maakt ook niet uit. Odido heeft bij jou waarschijnlijk een IP-adres gebruikt dat ze pas hebben gekregen (ergens een extra reeks gekocht omdat ze er meer nodig hadden). IP-adessen (IPv4 zoals Odido gebrukt) zijn schaars en worden soms verhandeld en verschijnen dan in een heel ander land. GeoIp providers vergelijken jouw IP-adres met hun database om uit te vinden waar jij woont. Of beter gezegd waar ze denken waar jij woont. Dit database maken ze zelf met input vanuit allerlei bronnen. Het is dus niet een officiele database
Om het nog erger te maken zijn er nog meerdere geoip databases. Een van de grote is Maxmind.
https://www.maxmind.com/en/geoip-demo (klik eens op “test your IP-address”). Mogelijk kun je daar ook een correctie voor jouw IP-adres indienen. Odido heeft geen relatie met al die geoip providers en kan dit niet voor je doen. De helemaal aparte officiele IP-adres administratie kun je vinden door je publieke IP-adres in te vullen op: https://whois.domaintools.com/. Je IP adres kun je vinden in de admin interface van je router of via https://www.whatismyip.com/
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.