Beste allen,
sinds enige tijd heb ik de Zyxel T56 in gebruik en loop her en der tegen problemen aan:
- Android apparaten connecten eenmalig, en daarna blijven ze vragen om handmatige connectie vanwege ‘WPA3 connection required’ meldingen
- elke 7.5 minuut een DHCP renew
- Haperende/bevroren TV beelden
- Ik krijg mijn JBL speaker via Google Home niet geconnect
Het WPA issues heb ik kunnen omzeilen door WiFi op de router uit te zetten en via bekabelde Ubiquiti AP te laten lopen.
De frequente DHCP renewals lijkt geen grote problemen op te leveren.
TV hapert af en toe, en is ‘te verdragen’. Is wel bekabeld direct met de router verbonden, dus zou niet aan WiFi mogen liggen
Het grootste probleem is dat ik mijn JBL Link Portable niet meer verbonden krijg. Ik heb deze in een ander netwerk gebruikt, en wil deze nu weer opnieuw aanmelden. De Home app vindt de speaker, connect maar het gaat mis als de verbinding met de router gemaakt moet worden. Ik heb inmiddels alles al geprobeerd: de speaker naar fabrieksinstellingen gezet, de Zyxel naar fabrieksinstellingen gezet, de Zyxel WifI op 2.4GHz en WPA2 gezet (en de Ubiquiti APs uitgezet), de firewall uitgezet (zonder WAN connectie) maar ik kom niet verder. Als ik de speaker in een ander netwerk (Ziggo) probeer te connecten is dit in 1 minuut geregeld, maar op de Zyxel loopt het steeds vast. Andere apparaten kan ik wel via de Home App toevoegen (chromecast etc.) In de logging zie ik enkel DHCP requests die onbeantwoord blijven (terwijl een aanmelding van een smartphone die binnenkomt wel wordt gehonoreerd):

Wie weet raad?