Goedemiddag Odido,
Wij hebben al jaren glasvezel bij jullie en dat werkte prima. Toen jullie recent Odido werden, hebben jullie contact met ons opgenomen, omdat wij nog een Draytek modem gebruikten; jullie adviseerden om deze te vervangen door de nieuwe Zyxel T-56. Op 24 november is iemand van Guidion langsgeweest en hij heeft de nieuwe apparatuur (media converter + modem) geinstalleerd. Toen ik maandagavond ging gamen met vrienden, iets wat ik al jaren probleemloos doe, verloor ik 2x de connectie met het spel. De zondag daarna, toen ik weer ging gamen (ander spel) werd ik ook gedisconnect. Afgelopen maandag wederom hetzelfde verhaal. Oftwel: sinds jullie de apparatuur hebben vervangen is mijn internet instabiel.
Wat ik al heb gedaan:
- Factory reset
- Powerflip
- Speedtest zoals gesuggereerd in de handleiding - zie screenshots 1 t/m 3. De snelheid op zich is gewoon prima.
Echter, zie de ping resultaten naar eu.blizzard.com, dns.google.com en twitter.com (screenshots 4 t/m 6). Er zitten dus van dit soort uitschieters in - niet bepaald stabiel dus.
In alle gevallen hierboven betreft het bekabeld internet waarbij alleen mijn PC verbonden is met de Zyxel. Als ik mijn PC vervang voor mijn Macbook, dan heb ik dezelfde ping spikes.
Hoe krijgen we mijn internet weer stabiel?