Skip to main content
Beantwoord

telefoon kapot in het buitenland, nieuwe mobiel zonder esim kan niet inloggen want krijg geen sms

Beste admin,

Ik zit in het buitenland momenteel en mijn oude mobiel is kapot gegaan. Heb een nieuwe aangeschaft maar omdat ik een E-sim had is deze verloren gegaan. Ik wilde daarom inloggen op Mijn Odido om dat te regelen, maar helaas moet ik daar een sms voor ontvangen, per email is niet mogelijk?

Ik heb al mijn informatie aan mijn profiel toegevoegd en hoop snel geholpen kunnen worden zo dat ik weer bereikbaar ben.

mvg. OHOH

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@OHOHohoh in dat geval wordt het lastig om van afstand een nieuwe eSIM in orde te kunnen maken. Als ik 'm voor je bestel, komt deze voor je klaar te staan in je Mijn Odido account. Het is niet mogelijk om deze per mail te versturen, sorry! Voor de activatie moet ik sowieso ook een extra verificatie per sms uit kunnen voeren, maar dat is in dit geval ook niet mogelijk. Blijf je nog lang in het buitenland? Je kunt bij terugkomst het beste langsgaan in 1 van onze winkels. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs, kan een collega je direct helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe eSIM. 

Is het mogelijk dat je voor nu een lokale simkaart koopt? Zo blijf je in ieder geval bereikbaar. Wel zo fijn. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je!

Bekijk origineel

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@OHOHohoh, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je in het buitenland bent, ik hoop dat hierdoor je vakantie niet is verpest. Ik snap heel goed dat je zo snel mogelijk weer bereikbaar wilt zijn en ik geef je graag meer duidelijkheid! Wegens de 2FA wordt het inderdaad lastig om in te loggen. Gelukkig hebben we een alternatief. Je kunt namelijk éénmalig inloggen via iDIN (bankverificatie). Krijg je onderstaande melding te zien: 

Je kunt onderdaan de pagina klikken op '’kan je op dit nummer geen SMS ontvangen? We helpen je verder. Dan wordt je automatisch doorverwezen naar de pagina om via iDIN in te loggen. Lukt het om dan wel in te loggen? Je kunt dan zelf een eSIM aanschaffen en ook activeren middels iDIN. Ik kan je niet helpen met het op afstand activeren van je eSIM, sorry! Dat heeft te maken met veiligheidsredenen. Ik moet namelijk een extra verificatie op je oude simkaart kunnen doen. Maar dat is momenteel niet mogelijk, aangezien je niet meer in het bezit bent van je oude simkaart. 

Goed om te weten: we raden altijd aan om een simkaartactivatie op ons eigen Nederlands netwerk te doen. Het is wel mogelijk in het buitenland, maar mocht er iets fouts gaan, dan zit het netwerk van een buitenlandse provider ertussen en wordt het lastig om het probleem op te lossen. Uit ervaring weet ik dat dit vaak wel goed gaat. 

Laat je weten of het is gelukt om in te loggen via iDIN en een nieuwe eSIM aan te schaffen en te activeren? Zo niet, dan is de beste oplossing om een lokale simkaart te kopen, zodat je in ieder geval wel bereikbaar bent. 

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • 1 reactie
  • 3 juli 2025

Dank voor je bericht Pharwin, helaas krijg ik niet de link te zien zoals in jouw screenshot.

In plaats daar van krijg ik de volgende te zien waar ik dus niet mee verder kom, aan gezien die link ook niet opent.

mvg.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@OHOHohoh in dat geval wordt het lastig om van afstand een nieuwe eSIM in orde te kunnen maken. Als ik 'm voor je bestel, komt deze voor je klaar te staan in je Mijn Odido account. Het is niet mogelijk om deze per mail te versturen, sorry! Voor de activatie moet ik sowieso ook een extra verificatie per sms uit kunnen voeren, maar dat is in dit geval ook niet mogelijk. Blijf je nog lang in het buitenland? Je kunt bij terugkomst het beste langsgaan in 1 van onze winkels. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs, kan een collega je direct helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe eSIM. 

Is het mogelijk dat je voor nu een lokale simkaart koopt? Zo blijf je in ieder geval bereikbaar. Wel zo fijn. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen