Skip to main content
Beantwoord

Odido staat niet meer in mijn authenticatie app


Na het switchen van telefoon staat Odido niet meer in mijn authenticatie app.

Er is ook geen backup meer.

Hoe kan ik weer inloggen zonder daarvoor naar een winkel te moeten?

Beste antwoord door Anderskeuls

Marciano van Odido schreef:

Hoi, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb 2FA zojuist voor je omgezet naar je 06-nummer. Wellicht heeft het systeem 15 minuten nodig om dit te verwerken. Als je straks inlogt op Mijn Odido moet je de code nu per SMS ontvangen. Je kan 'm daarna natuurlijk weer veranderen naar je Authenticator app. Laat je het me weten of het is gelukt? ðŸ˜Š

Het is gelukt. 

Hartelijk dank!

Bekijk origineel

20 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 5 oktober 2024

Hi @Anderskeuls, in het geval dat je geen toegang meer hebt tot het Mijn Odido account, is de enige optie echt om hiervoor naar de winkel te gaan. Hier kunnen ze ervoor zorgen dat je weer je account kan toevoegen in de authenticatie app of ze kunnen de verificatiemethode omzetten naar SMS, zodat je op deze manier altijd toegang blijft houden. Vergeet niet om je ID mee te nemen naar de winkel, zo kunnen zij dit gelijk voor je aanpassen! 


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 10 reacties
  • 5 oktober 2024

Hoi Nora van Odido,

Ik zie in deze community dat het bij anderen via mail gereld is.

Dat zou in mijn geval ook moeten kunnen lijkt me, aangezien jullie mijn credentials ook op afstand kunnen checken.

Ik heb namelijk geen mogelijkheid om naar een winkel te gaan...


  • 121 reacties
  • 5 oktober 2024

Als 2FA via een mailtje sturen omzeilt kan worden, wat heeft 2FA dan nog voor nut?


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 10 reacties
  • 6 oktober 2024

Zie hieronder de eerder verleende service bij een 2fa probleem:

 

 


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 436 reacties
  • 6 oktober 2024

heb je je oude telefoon nog met de auth app?


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 10 reacties
  • 7 oktober 2024
emilimeters schreef:

heb je je oude telefoon nog met de auth app?

Nee, helaas. Die is inmiddels gereset.


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 10 reacties
  • 7 oktober 2024
Nora van Odido schreef:

Hi @Anderskeuls, in het geval dat je geen toegang meer hebt tot het Mijn Odido account, is de enige optie echt om hiervoor naar de winkel te gaan. Hier kunnen ze ervoor zorgen dat je weer je account kan toevoegen in de authenticatie app of ze kunnen de verificatiemethode omzetten naar SMS, zodat je op deze manier altijd toegang blijft houden. Vergeet niet om je ID mee te nemen naar de winkel, zo kunnen zij dit gelijk voor je aanpassen! 

 

Hoi Nora van Odido,

 

Ik zie in deze community dat het bij anderen via mail gereld is.

 

Dat zou in mijn geval ook moeten kunnen lijkt me, aangezien jullie mijn credentials ook op afstand kunnen checken.

 

Ik heb namelijk geen mogelijkheid om naar een winkel te gaan.

 


  • 121 reacties
  • 7 oktober 2024

Als 2FA via mail omgezet kan worden naar SMS, dan kan een hacker dat ook doen. Een hacker kan in het bezit zijn van een foto van het legitimatiebewijs en andere gegevens zoals abonnementnummer en dergelijke.

Zeker als de medewerker zelfs nog vraagt naar wel 06 nummer de SMS gestuurd moeten worden. Elk 06 nummer kan dan blijkbaar. 2FA is zo volkomen nutteloos. 


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 10 reacties
  • 8 oktober 2024
Nick40 schreef:

Als 2FA via mail omgezet kan worden naar SMS, dan kan een hacker dat ook doen. Een hacker kan in het bezit zijn van een foto van het legitimatiebewijs en andere gegevens zoals abonnementnummer en dergelijke.

Zeker als de medewerker zelfs nog vraagt naar wel 06 nummer de SMS gestuurd moeten worden. Elk 06 nummer kan dan blijkbaar. 2FA is zo volkomen nutteloos. 

Met alle respect, maar waar bemoei je je in satansnaam mee?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Anderskeuls, tof dat je een nieuwe telefoon hebt! Normaal gesproken is de regel om 2FA alleen in de Shop te wijzigen, maar ik begrijp het als dit geen optie voor je is. Ik doe daarom een aantal controles en ik vraag daarom ook nog een kopie van je ID op. Vul je je profiel aan met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik meteen met je mee!

Goed om te weten dat dit een klant-helpt-klant Community is. Je praat daarom vooral met andere klanten. Ik zie @Nick40 steeds vaker reageren en helpen en nu ook met een kritische blik - wat ik wel waardeer! ðŸ˜„


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 10 reacties
  • 9 oktober 2024

Hoi @Marciano van Odido,

Dank voor je begripvolle reactie.

Ik heb mijn profiel aangevuld met de gevraagde informatie.

Groet!


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Anderskeuls, geen dank en jij ook bedankt voor het aanvullen van je profiel! Ik heb je zojuist de mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan wijzig ik 2FA naar je 06-nummer. Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 10 reacties
  • 9 oktober 2024

Hoi, @Marciano van Odido ,

Ik heb zojuist de kopie toegestuurd.

Dank voor de service!

Groet,

Anderskeuls


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb 2FA zojuist voor je omgezet naar je 06-nummer. Wellicht heeft het systeem 15 minuten nodig om dit te verwerken. Als je straks inlogt op Mijn Odido moet je de code nu per SMS ontvangen. Je kan 'm daarna natuurlijk weer veranderen naar je Authenticator app. Laat je het me weten of het is gelukt? ðŸ˜Š


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 10 reacties
  • Antwoord
  • 9 oktober 2024
Marciano van Odido schreef:

Hoi, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb 2FA zojuist voor je omgezet naar je 06-nummer. Wellicht heeft het systeem 15 minuten nodig om dit te verwerken. Als je straks inlogt op Mijn Odido moet je de code nu per SMS ontvangen. Je kan 'm daarna natuurlijk weer veranderen naar je Authenticator app. Laat je het me weten of het is gelukt? ðŸ˜Š

Het is gelukt. 

Hartelijk dank!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Anderskeuls Fijn dat het is gelukt! Namens mijn collega Marciano: geen dank en graag gedaan. Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten - de Community staat altijd voor je klaar! Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😄


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi, zouden jullie bij mij de 2fa ook willen veranderen naar sms?


Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Oud-Moderator
  • 292 reacties
  • 4 februari 2025

Goedemorgen ​@rve-, natuurlijk maken we dit ook voor jou graag in orde! In dat geval heb ik nog wel ter verificatie een kopie van je ID nodig. Daarom heb ik je een e-mail verzonden waarop je kunt reageren met de kopie. Geef je mij een seintje zodra je dit gedaan hebt? Dan wijzig ik hierna meteen de verificatiemethode voor je. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025
Sam van Odido schreef:

Goedemorgen ​@rve-, natuurlijk maken we dit ook voor jou graag in orde! In dat geval heb ik nog wel ter verificatie een kopie van je ID nodig. Daarom heb ik je een e-mail verzonden waarop je kunt reageren met de kopie. Geef je mij een seintje zodra je dit gedaan hebt? Dan wijzig ik hierna meteen de verificatiemethode voor je. 

ID is gemaild. Dankje.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@rve- , bedankt voor je snelle (re)actie! Ik heb de kopie ontvangen en ik heb 2FA voor je gewijzigd naar SMS. Je ontvangt deze voortaan op het nummer **16 (die hier in je profiel staat). Geef het systeem 15 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het straks lukken om de verificatiecode per SMS te ontvangen. Laat je het me weten of het is gelukt? 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen