Skip to main content

Kan internet abonnement niet koppelen aan Odido account

  • 30 september 2024
  • 13 reacties
  • 113 Bekeken

Ik kan mijn odido internet abonnement niet koppelen aan mijn odido account. Zodra ik de laatste 5 cijfers van mijn rekening nummer invul op de website krijg ik de melding β€œTe veel records gevonden.” Zie de screenshot. Hoe kan dit opgelost worden?

 

 

Uitgelichte reactie

1 oktober 2024

Hoi MyCraft, van harte welkom op de Community en goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je op jouw e-mailadres een Mijn Odido-account hebt waaraan al een mobiel abonnement gekoppeld staat. Probeer je Internet aan dit bestaande account te koppelen? Zo ja, dan is er een andere reden dat je je abonnement niet kan koppelen. Je voorletters komen niet exact overeen tussen mobiel en internet. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ze gelijktrekken en dan moet het lukken om Internet te koppelen.

Heb je een 2e Mijn Odido account - dat nu nog leeg is - waaraan je Internet wil toevoegen? Dan is dit een bekend probleem waar nog aan gewerkt wordt. Een workaround is om tijdelijk een ander IBAN aan je account te koppelen. Heb je deze voor me? Als je die in je profiel zet, dan zet ik die in het systeem en zodra je je abonnement hebt toegevoegd in Mijn Odido, kan ik hem direct weer terugwijzigen. Ik hoor het graag van je! πŸ˜„

13 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi MyCraft, van harte welkom op de Community en goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je op jouw e-mailadres een Mijn Odido-account hebt waaraan al een mobiel abonnement gekoppeld staat. Probeer je Internet aan dit bestaande account te koppelen? Zo ja, dan is er een andere reden dat je je abonnement niet kan koppelen. Je voorletters komen niet exact overeen tussen mobiel en internet. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ze gelijktrekken en dan moet het lukken om Internet te koppelen.

Heb je een 2e Mijn Odido account - dat nu nog leeg is - waaraan je Internet wil toevoegen? Dan is dit een bekend probleem waar nog aan gewerkt wordt. Een workaround is om tijdelijk een ander IBAN aan je account te koppelen. Heb je deze voor me? Als je die in je profiel zet, dan zet ik die in het systeem en zodra je je abonnement hebt toegevoegd in Mijn Odido, kan ik hem direct weer terugwijzigen. Ik hoor het graag van je! πŸ˜„


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 1 oktober 2024

Hoi, ik heb de kopie van mijn ID verstuurd. Ik zou graag het internet aan mijn bestaande account met mobiel willen koppelen. Er zitten nadelen aan een roepnaam blijkbaar πŸ™ƒ.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb je 2e voorletter toegevoegd, zodat beide abonnementen op exact dezelfde naam staan. Geef het systeem 15 minuten de tijd om te verwerken en dan moet het lukken om je abonnement te koppelen. Ik hoor graag of het is gelukt!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 1 oktober 2024

Hoi Marciano,

het is helaas nog niet gelukt, hij geeft nogsteeds dezelfde melding.

Mvg,

Rolf Molendijk


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Rolf, bedankt voor het proberen! In dat geval lopen we inderdaad tegen het bekende probleem aan. Ik kan hiervoor een case voor je doorzetten naar de technische afdeling. Echter hebben zij een verwerkingstijd en kan het een tijdje duren. We hebben een workaround waarmee het direct opgelost zou moeten zijn; tijdelijk een ander IBAN in het systeem zetten. Heb je deze voor me? Wellicht heb je zelf een 2e IBAN of van een familielid/partner? Zo ja, zet deze dan volledig in je profiel. Dan ga ik meteen voor je aan de slag!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 oktober 2024

Ik heb helaas geen 2e IBAN beschikbaar. Hoelang zou de case ongeveer duren?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @MyCraft1105, de gemiddelde verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens drukte bij de afdeling. Vandaar dat we het altijd liever willen oplossen met een tijdelijke workaround en dat is in dit geval het tijdelijke rekeningnummer invoeren. Heb je echt geen ander IBAN-nummer beschikbaar? Geen zorgen, het is alleen nodig totdat je abonnement is toegevoegd in je account (dat zou direct na het invoeren moeten lukken). Daarna kun je je rekeningnummer heel gemakkelijk weer zelf terug wijzigen naar het oude via je Mijn Odido account

Laat maar gerust weten waar je voorkeur naar uit gaat! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 oktober 2024

Hoi, zou een IBAN van een spaarrekening ook kunnen? Ik heb de IBAN van een spaarrekening aan mijn profiel toegevoegd.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 5 oktober 2024

Hi @MyCraft1105, ik heb dit gelijk voor je uitgeprobeerd en dit lijkt het systeem goedgekeurd te hebben! Zou je het koppelen nu opnieuw willen proberen? Dit zou nu zonder foutmeldingen moeten lukken! πŸ˜„


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 6 oktober 2024

Hoi, het is gelukt! Ik heb meteen de IBAN terug veranderd. Ik kan alleen mijn klantvoordeel niet koppelen omdat er al een ander internet abonnement op mijn adres staat, waarschijnlijk de vorige geannuleerde πŸ˜•


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 7 oktober 2024

Hi @MyCraft1105, wat super om te zien dat het nu gelukt is en je kan inloggen! Ik zie inderdaad dat er nu een ander abonnement op jouw adres aangemeld staat voor het Klantvoordeel. Ik heb dit direct voor je doorgezet zodat mijn collega's van de technische dienst dit eruit kunnen halen. Ik hou dit voor je in de gaten en zodra je het Klantvoordeel weer kan aanmelden laat ik dit aan je weten. Ook zorg ik er dan voor dat het gemiste voordeel weer vergoed wordt, zodat je geen korting misloopt! Zodra er een update is laat ik het aan je weten. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 oktober 2024

Super! Heel fijn dat het zo geregeld wordt. Ik kijk uit naar de update :)


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 9 oktober 2024

Hi @MyCraft1105, ik heb zojuist bericht ontvangen van mijn collega's dat het nu helemaal recht is gezet! Ik heb je direct aangemeld voor het Klantvoordeel, hier krijg je ook bericht van en de aanmelding is binnen een paar minuten te zien in je Mijn Odido account. Ook heb ik het voordeel wat je bent mislopen voor je vergoed, dit zal worden verrekend met de volgende factuur! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen