Skip to main content
Beantwoord

Klacht over factuur

• 15 februari 2025
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Ik ben, onterecht,  gefactureerd voor een gesprek in het buitenland. Heb dit gesprek op 20 dec NIET gevoerd. 

De prepaid kaart die ik gebruikte heb ik op een ander toestel gebruikt. Hoe is het mogelijk dat ik een factuur van 39 euro kreeg voor een gesprek van 8 minuten??

Beste antwoord door eric

We zijn het erover eens dat je op die dag in het buitenland was? Er is ook een klein beetje data verbruikt buiten de EU zone.

Een schermafbeelding van je telefoon zegt niets, gesprekken kunnen daar gewoon uit gewist worden. Wat wel handig is, wat is het telefoonnummer wat bij de factuur details terug te vinden is wat voor 8 minuten en 45 seconden is gebeld?

Ook zeg je dat je een bedrag van €39 moet betalen? Maar dat gesprek staat op de factuur voor €22,51.Dit betaal je in Guatemala: Bellen: € 2,50 /minuut. Dus 9 x 2,50. Gesprekken worden naar boven afgerond en worden niet verzonnen om op een factuur te plaatsen.

Bekijk origineel

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8645 reacties
  • Antwoord
  • 15 februari 2025

We zijn het erover eens dat je op die dag in het buitenland was? Er is ook een klein beetje data verbruikt buiten de EU zone.

Een schermafbeelding van je telefoon zegt niets, gesprekken kunnen daar gewoon uit gewist worden. Wat wel handig is, wat is het telefoonnummer wat bij de factuur details terug te vinden is wat voor 8 minuten en 45 seconden is gebeld?

Ook zeg je dat je een bedrag van €39 moet betalen? Maar dat gesprek staat op de factuur voor €22,51.Dit betaal je in Guatemala: Bellen: € 2,50 /minuut. Dus 9 x 2,50. Gesprekken worden naar boven afgerond en worden niet verzonnen om op een factuur te plaatsen.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 februari 2025

Ik de verkeer de capture geplaats  en ik zou niets wissen, ik ben klanten van die bedrijf voor 22 jaar en ik ga naar het buitenland vakker. Dit is de eerste keer dat zulke heb ik gekregen,  de januari factuur is eerlijk en ik klacht niet over, ik klacht over december  ... dit is de juiste  factuur ... zeer oneerlijk. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8645 reacties
  • 15 februari 2025

Geen probleem ​@Alba Andrade ,

Als je aangeeft dat er geen gesprek is gevoerd,  wat is dan het " gebelde" telefoonnummer vanuit het buitenland bij de details van de factuur welke Odido heeft meegestuurd?

De gespreks en data details staan onder de normale factuur.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 februari 2025

Ik wik met geen brutale meedenken van odido praten. De beest waneer geslikt heb overgeven  niet.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8645 reacties
  • 15 februari 2025

Hoi ​@Alba Andrade ,

Ik kan niet helemaal wijs uit wat je hierboven schrijft. Maar dit forum is voor en door andere klanten van Odido, geen chat met de klantenservice. Ik probeer hier met je mee te denken hoe je de factuur details kunt zien om te bekijken naar welk nummer is gebeld volgens Odido.

Lees even hier de huisregels

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Alba, van harte welkom op de Community! Niemand houdt van te veel betalen, dus bedankt voor het invullen van je profiel en je screenshots. Ik heb je screenshots direct verwijderd. Je persoonlijke gegevens waren hier namelijk op zichtbaar. Ik begrijp je laatste reactie ook niet helemaal, maar weet wel dat dit een klant-helpt-klant Community is. Je praat hier in eerste instantie met andere klanten. Eric en anderen helpen je altijd verder en hier is niets brutaals aan. Juist fijn dat ze helpen! Wat ​@eric zegt over de tarieven en de kosten op je factuur klopt ook. 

De kosten van € 39,05 zijn uiteraard niet voor een gesprek van 8 minuten. De totale kosten bestaan uit je maandelijkse abonnementskosten van € 25. Hier gaat een korting van € 8,76 af. En er zijn wel extra kosten gemaakt voor bellen in het buitenland € 22,51 en internet in het buitenland € 0,30. Alles berekend komt dit uit op de maandfactuur van € 39,05. Is deze factuur nu duidelijk? Je had het over de factuur van december, maar ik gok dat je die van januari bedoelde. Je hebt twee keer dezelfde screenshot gestuurd, allebei van januari. Op de factuur van december heb je namelijk geen extra kosten gemaakt. 

Ik hoor het graag als je nog vragen hebt. Ik ben er voor je! 😄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen