Skip to main content

Niet terug betalen na annulering bestelling


Op 26 september betaalde ik met mijn creditcard 521,41 euro aan voor telefoon die de dag daarna geleverd zou worden. De levering bleek niet haalbaar. In telefonisch contact met Odido gaf manager aan dat het onzeker was of de telefoon wel binnen een week geleverd kon worden. Daarop stelde hij voor de bestelling te annuleren met de garantie dat het geld binnen 2 weken terug gestort zou worden. Echter het is vandaag 28 november en nog geen geld terug ondanks beloftes vanuit het call centre. HOE KAN DIT? 
 

Uitgelichte reactie

29 november 2023

Hoi Arthur, welkom op de Community! Wat apart dat je het geld nog niet hebt ontvangen. Normaal gesproken ontvang je dit inderdaad binnen 2 weken. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er iets niet helemaal goed is gegaan. Heb je in de tussentijd ook al een collega gesproken en is er een terugstortformulier voor je ingevuld? Laat het me maar weten. Stuur me ook direct even je ordernummer, dan kijk ik sowieso nog met je mee. Komt in ieder geval helemaal goed, geen zorgen! 😄

17 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Arthur, welkom op de Community! Wat apart dat je het geld nog niet hebt ontvangen. Normaal gesproken ontvang je dit inderdaad binnen 2 weken. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er iets niet helemaal goed is gegaan. Heb je in de tussentijd ook al een collega gesproken en is er een terugstortformulier voor je ingevuld? Laat het me maar weten. Stuur me ook direct even je ordernummer, dan kijk ik sowieso nog met je mee. Komt in ieder geval helemaal goed, geen zorgen! 😄


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 30 november 2023

Hallo Marciano,

bestelnummer was; 201414251

2 x hebben collega’s van je gezegd dat er een terugstortformulier door hen in gevuld was. 
 Deze week zou een collega een mail aan degene sturen waar het in behandeling is. 
Groet Arthur Neve


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi Arthur, bedankt voor je ordernummer! Ik zie inderdaad dat mijn collega de vraag uit heeft staan bij de financiële afdeling. Normaal gesproken reageren ze binnen 1 week, maar door de drukte kan het iets uitlopen. Ik laat het casenummer hier voor het gemak even achter: 67439434. Mocht je volgende week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan check ik de case en/of neem ik contact op met de collega die de vraag heeft uitstaan. Ik hoop dat er snel een reactie komt en dat je het geld snel terug hebt.

Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Voor nu wens ik je in ieder geval alvast een heel fijn weekend! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 december 2023

Beste Marciano,

We zijn nu een week verder, vorige week beloofde je collega Lieke me binnen 2 dagen terug te bellen. 2 weken geleden heeft een collega al een mail gestuurd naar degene die mijn zaak in behandeling heeft. Ik zal niet verder terug gaan maar het feit is dat ik al wacht vanaf 26 september. Zou je voor mij in kunnen zien wat de status is ? Wie kan ik anders benaderen om de zaak te versnellen? 

groet Arthur Neve


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 december 2023

Beste Marciano,

Vanuit frustratie, dat ik 4 x weggedrukt werd aan de telefoon had ik een nieuwe post geplaatst. 
Daarop werd ik terug gefloten door een collega van je dat dubbel posten niet helpt. 
Ik vraag me inmiddels af wat er wel helpt bij Odido om het  geld terug te krijgen. 
 

Arthur Neve

 


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8057 reacties
  • 6 december 2023

Beste @ArthurNeve  Ik ben geen collega maar net als jij een klant🤭 een helpende klant 

Ik heb de moderators gevraagd om je te helpen want ik snap je frustratie maar al te goed! 

🍀 December is een dure maand als je dan zolang op je geld moet wachten is niet fijn.

Hopelijk komen ze zo snel mogelijk aan dit topic toe. 


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8057 reacties
  • 7 december 2023

@ArthurNeve Is je geld al binnen? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 7 december 2023

Nee niets ontvangen.

dank voor bemiddeling.

groet Arthur


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8057 reacties
  • 7 december 2023

@ArthurNeve Oke ik heb het nogmaals doorgegeven.  Geen garantie maar doe mijn uiterste best voor je.
🍀💡


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 7 december 2023

Dank dat waardeer ik. 


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 180 reacties
  • 7 december 2023

Via de creditcard is natuurlijk veilig en kun je het ook altijd terughalen.

Maar ook dan komt er eerst een onderzoek en heb je het voor Kerst nog niet terug.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi Arthur, niet fijn dat je het geld nog niet terug hebt en dat je ook niet bent teruggebeld. Ik heb inmiddels een reactie achtergelaten in de case en ik heb Lieke gemaild, echter zie ik dat ze al even niet online is geweest. Ik heb daarom zelf contact opgenomen met Fakturatie voor de status van je terugbetaling. Ik verwacht binnen 7 dagen reactie te krijgen. Excuses dat het lang duurt, maar ik hoop dat we hiermee meer duidelijkheid krijgen!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 december 2023

Dank voor je reactie.  Ik hoop dat er nu een reactie gaat komen. 


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8057 reacties
  • 11 december 2023
ArthurNeve schreef:

Dank voor je reactie.  Ik hoop dat er nu een reactie gaat komen. 

Ik hoop met je! De moderatos en ik (klant) houden het in de gaten.

💡🤝


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 december 2023

👍


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 december 2023

Beste Marciano,

En de week is voorbij en er is blijkbaar geen reactie gekomen van fakturatie. Hoe nu verder ? Is er een klachtenafdeling die gemaild kan worden? Is er een manager of andere verantwoordelijke die ingeschakeld kan worden?? Ik ervaar Odido inmiddels als een gesloten bolwerk dat niet open communiceert en nog erger niet terug betaald.

Ik zag het item over Odido waarin Mw van Lammeren aan geeft dat er hard gewerkt wordt aan alle items van onbereikbaarheid, geen bereik etc. Maar hoe staat het met terug betalen. 
 

graag hoor ik van je of er enige beweging in zit en of ik of jij mijn casus hoger op neer kan brengen. 26 december aanstaande ben ik 3 maanden verder. 
 

groet Arthur Neve
 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
ArthurNeve schreef:

Beste Marciano,

En de week is voorbij en er is blijkbaar geen reactie gekomen van fakturatie. Hoe nu verder ? Is er een klachtenafdeling die gemaild kan worden? Is er een manager of andere verantwoordelijke die ingeschakeld kan worden?? Ik ervaar Odido inmiddels als een gesloten bolwerk dat niet open communiceert en nog erger niet terug betaald.

Ik zag het item over Odido waarin Mw van Lammeren aan geeft dat er hard gewerkt wordt aan alle items van onbereikbaarheid, geen bereik etc. Maar hoe staat het met terug betalen. 
 

graag hoor ik van je of er enige beweging in zit en of ik of jij mijn casus hoger op neer kan brengen. 26 december aanstaande ben ik 3 maanden verder. 
 

groet Arthur Neve
 

Hallo @ArthurNeve, excuses voor de late reactie, we zijn minder goed bereikbaar i.v.m. de feestdagen. Geen zorgen! We zullen ervoor zorgen dat je het geld zo snel mogelijk van ons terugkrijgt en excuses voor het ongemak! Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik dit voor je uitzoeken! Of ben je inmiddels in de tussentijd al geholpen? 

 

Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen