Skip to main content
Beantwoord

Voicemail alweer geblokeerd vanuit buitenland

arti1702

Zojuist mijn voicemail vanuit het buitenland beluisterd.
Pincode goed ingegeven en ik heb de voicemail kunnen beluisteren.
Even later weer een telefoontje niet kunnen opnemen en dus wilde ik weer naar mijn voicemail.
Nu wordt de verbinding direct verbroken. Iets later nog een geprobeerd, krijg ik de melding dat de voicemail is geblokkeerd. Uiterst vreemd.
En dit is niet de eerste keer. En ik ben ook niet de enige. Wanneer gaat Odido hier eens iets aan doen? Zeer triest dit.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@arti1702, van harte welkom op onze community! Wat gek dat ook bij jou de Voicemail in het buitenland wordt geblokkeerd, nadat je het juiste wachtwoord hebt ingevoerd. We hebben inderdaad meerdere meldingen hierover voorbij zien komen. Laten we samen naar een oplossing kijken! 

Als je 3x een verkeerde pincode invoert, wordt je Voicemail automatisch geblokkeerd. Dit zou niet moeten na de 1e keer. Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord invoert? Het is om veiligheidsredenen niet mogelijk de voicemail te resetten. Als je de pincode van je Voicemail niet meer weet, kun je bellen naar 1233 of met een vaste telefoon naar 06-24001233. Daar kun je het wachtwoord wijzigen door optie 3 (Voicemail instellingen en functies) en dan optie 1 (wijzig je wachtwoord) te kiezen. Ook kan je na het volgen van de instructies en het intoetsen van een hekje (#) op je mobiele telefoon, direct een sms'je ontvangen met daarin het wachtwoord. Zou je dat willen doen? 

Daarnaast wil ik ook wat zaken uitsluiten in je telefoon. Had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Wellicht dat het met het netwerk te maken heeft, omdat je in het buitenland zit. Probeer handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider. Op onze website kan je zien welke netwerken er in het buitenland beschikbaar zijn. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement!

Bekijk origineel

5 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4683 reacties
  • Antwoord
  • 18 juli 2025

Hoi ​@arti1702, van harte welkom op onze community! Wat gek dat ook bij jou de Voicemail in het buitenland wordt geblokkeerd, nadat je het juiste wachtwoord hebt ingevoerd. We hebben inderdaad meerdere meldingen hierover voorbij zien komen. Laten we samen naar een oplossing kijken! 

Als je 3x een verkeerde pincode invoert, wordt je Voicemail automatisch geblokkeerd. Dit zou niet moeten na de 1e keer. Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord invoert? Het is om veiligheidsredenen niet mogelijk de voicemail te resetten. Als je de pincode van je Voicemail niet meer weet, kun je bellen naar 1233 of met een vaste telefoon naar 06-24001233. Daar kun je het wachtwoord wijzigen door optie 3 (Voicemail instellingen en functies) en dan optie 1 (wijzig je wachtwoord) te kiezen. Ook kan je na het volgen van de instructies en het intoetsen van een hekje (#) op je mobiele telefoon, direct een sms'je ontvangen met daarin het wachtwoord. Zou je dat willen doen? 

Daarnaast wil ik ook wat zaken uitsluiten in je telefoon. Had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Wellicht dat het met het netwerk te maken heeft, omdat je in het buitenland zit. Probeer handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider. Op onze website kan je zien welke netwerken er in het buitenland beschikbaar zijn. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement!

arti1702
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Bedankt voor je reactie. Profiel is aangevuld.

En ik weet zeker dat ik de juiste pincode gebruik, ik kon met dezelfde code een uur van te voren wel mijn VM afluisteren. En dat was ook in het buitenland.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@arti1702 dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie geen bijzonderheden, alles voor je Voicemail staat goed ingesteld. Kun je nog aangeven wat er uit de bovenstaande stappen is gebleken en of dat heeft geholpen? Zo kan ik zaken uitsluiten en alle informatie verzamelen, zodat ik het eventueel kan gebruiken om een ticket voor je aan te maken voor ons technische dienst. 

Ik hoor het graag van je!

arti1702
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 juli 2025

Opnieuw opstarten al gedaan, resetten ook.

Pincode ook gecontroleerd.

Nu morgen nog even testen of ik VM kan bereiken uit het buitenland.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@arti1702 dat is helemaal goed! Ik zie je bevindingen graag tegemoet, zodat we (mocht het nodig zijn) samen kunnen kijken naar een andere oplossing. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen