Skip to main content
Beantwoord

Ik heb visual voicemail besteld maar is niet zichtbaar op mijn telefoon

  • 29 april 2025
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

Ik betaal al een aantal maanden voor visual voicemail, maar dit is nog altijd niet werkend. Ik zie nieuwe voicemail berichten niet terug in mijn visual voicemail functionaliteit maar hoor ze wel als ik “gewoon” 1233 bel. Kunnen jullie me helpen?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemiddag ​@Mark Jochims ik snap heel goed dat je Visual Voicemail werkend wilt hebben, aangezien je er voor betaald. Laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie de bundel wel op actief staan. Ook zie ik verder geen andere bijzonderheden. Om te beginnen: maak je toevallig gebruik van een Tethering? Dit kan wel eens wat problemen geven i.c.m. Visual Voicemail. 

Ik zie dat je in januari een simswap hebt gedaan naar een nieuwe eSIM. Na een simswap naar eSIM verdwijnt het telefoonnummer uit de toestelinstellingen.

Zou je voor mij je telefoonnummer handmatig kunnen invoeren? Dit kan bij: Instellingen > Telefoon > Mijn nummer > Primair en/of Secundair 

Mocht dat niet werken, Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone, doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

 

Kun je daarna ook het volgende voor mij doen: 

Stuur een sms 72436 met het woord STATE (let op, STATE móet in hoofdletters). Hierdoor wordt Visual Voicemail ingeladen. Dit kan soms enkele minuten duren, in de Telefoon app bij het tablad Voicemail kun je zien wanneer Visual Voicemail is ingeladen.

Als dat niet werkt, kun je het volgende proberen: 

1. Stel een Voicemail PIN/wachtwoord  door te bellen naar 1233 > voicemail instellingen > wachtwoord instellen

 
2. Netwerkinstellingen resetten (nogmaals)

- Instellingen (Settings)
- Algemeen (General)
- Zet over of stel opnieuw in (Reset)
- Herstel netwerkinstellingen

 
Hiermee gaat géén data verloren. De instellingen op het toestel (waaronder de wifi) gaan wél verloren.
 

Let op! De optie 'wis alle inhoud en instellingen' wist het complete toestel! Die moet je dus niet kiezen. 
 

3.  Stuur een sms  naar 72436 met het woord STATE (let op, STATE móet in hoofdletters!). 

Hopelijk werkt dit! Zo niet, dan zal ik uiteraard meekijken naar een andere oplossing. Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

1 reactie

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4260 reacties
  • Antwoord
  • 30 april 2025

Goedemiddag ​@Mark Jochims ik snap heel goed dat je Visual Voicemail werkend wilt hebben, aangezien je er voor betaald. Laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie de bundel wel op actief staan. Ook zie ik verder geen andere bijzonderheden. Om te beginnen: maak je toevallig gebruik van een Tethering? Dit kan wel eens wat problemen geven i.c.m. Visual Voicemail. 

Ik zie dat je in januari een simswap hebt gedaan naar een nieuwe eSIM. Na een simswap naar eSIM verdwijnt het telefoonnummer uit de toestelinstellingen.

Zou je voor mij je telefoonnummer handmatig kunnen invoeren? Dit kan bij: Instellingen > Telefoon > Mijn nummer > Primair en/of Secundair 

Mocht dat niet werken, Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone, doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

 

Kun je daarna ook het volgende voor mij doen: 

Stuur een sms 72436 met het woord STATE (let op, STATE móet in hoofdletters). Hierdoor wordt Visual Voicemail ingeladen. Dit kan soms enkele minuten duren, in de Telefoon app bij het tablad Voicemail kun je zien wanneer Visual Voicemail is ingeladen.

Als dat niet werkt, kun je het volgende proberen: 

1. Stel een Voicemail PIN/wachtwoord  door te bellen naar 1233 > voicemail instellingen > wachtwoord instellen

 
2. Netwerkinstellingen resetten (nogmaals)

- Instellingen (Settings)
- Algemeen (General)
- Zet over of stel opnieuw in (Reset)
- Herstel netwerkinstellingen

 
Hiermee gaat géén data verloren. De instellingen op het toestel (waaronder de wifi) gaan wél verloren.
 

Let op! De optie 'wis alle inhoud en instellingen' wist het complete toestel! Die moet je dus niet kiezen. 
 

3.  Stuur een sms  naar 72436 met het woord STATE (let op, STATE móet in hoofdletters!). 

Hopelijk werkt dit! Zo niet, dan zal ik uiteraard meekijken naar een andere oplossing. Ik hoor het graag van je! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen