Skip to main content
Beantwoord

Account / gegevens verwijderen

Goedemiddag,

Ik zou graag mijn odido account willen verwijderen. Mijn bestelling is vandaag geannuleerd. Ik dat mijn persoonsgegevens en mijn account worden gewist. Zouden jullie dat voor mij kunnen regelen? Ik kan helaas dit knopje niet vinden wanneer ik inlog.

voor de volledigheid ook het verzoek mijn community account te verwijderen.

Groetjes

Beste antwoord door Pharwin van Odido

@GebruikersnaamRandomTekst we snappen heel goed wat de wettelijke regels zijn. De vraag van de klant was niet dat hij wilt weten welke persoonlijke informatie wij over hem hebben, maar of we zijn accounts kunnen verwijderen. En om dat te kunnen doen, moet ik eerst een check doen op de gegevens die bij ons bekend zijn. We kunnen van een klant wel verwachten dat ze weten welke gegevens bij ons bekend zijn en zo niet, dan kunnen ze dit terugvinden in hun Mijn Odido account (waar zij alleen toegang tot hebben). De insteek van je bericht is dus heel anders en staat niet in lijn met het onderwerp. Negativiteit is ook niet toegestaan. Feedback en kritiek is natuurlijk altijd welkom. 

Neem de huisregels goed door, het '’bumpen'’ van topics is niet toegestaan. Dit is ook niet de eerste keer. We zien het meerdere malen voorbijkomen. Ik wil je vriendelijk vragen om je aan de huisregels te houden. Anders zijn we genoodzaakt je een officiële waarschuwing te geven wat kan leiden tot een verbanning op onze Community. Dat zou natuurlijk zonde zijn. We zien dat liever niet en daarom hoop ik dat je je aan de huisregels kunt houden. Zo blijft het leuk en positief voor iedereen! 

Bekijk origineel

13 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Dominique93, zeer begrijpelijk dat je je Odido account en Community account wilt verwijderen, aangezien je bestelling is geannuleerd. Ik help je hier graag bij verder! Om dit in orde te kunnen maken, moet ik een verificatie uitvoeren op je gegevens. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik het daarna voor je in orde maken!

• 0 reacties
  • 29 januari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@Dominique93, zeer begrijpelijk dat je je Odido account en Community account wilt verwijderen, aangezien je bestelling is geannuleerd. Ik help je hier graag bij verder! Om dit in orde te kunnen maken, moet ik een verificatie uitvoeren op je gegevens. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik het daarna voor je in orde maken!

Goedemorgen,

Gevraagde gegevens ingevuld.

Graag uw bevestiging.

• 0 reacties
  • 29 januari 2025

@Pharwin van Odido 

ik heb alles ingevuld. Kan je het in orde maken?

hoor je graag!

groet

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Dominique93, ik zie bij het nummer uit je profiel dat de adresgegevens niet overeenkomen met wat er onder het nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste postcode + huisnummer vermelden in je profiel? Daarnaast mis ik ook nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Zodra je de juiste gegevens hebt ingevuld in je profiel, kan ik je verzoek in behandeling nemen! 

• 0 reacties
  • 30 januari 2025

@Pharwin van Odido wat in mijn profiel staat zijn echt de gegevens waarop ik een abonnement had aangevraagd maar heb geannuleerd. 

laatste 4 cijfers Iban ingevuld

voor de volledigheid ik was vroeger klant met postcode [afgeschermd door moderator, plaats aub geen privégegevens openbaar] en huisnummer [afgeschermd] 

Kan je zo verder?

GebruikersnaamRandomTekst

Met alle respect, dit is niet hoe de GDPR/AVG werkt. Er zijn persoonsgegevens die gekoppeld zijn aan een emailadres. Dit emailadres is mee ingelogd, dus daarmee is de identiteit van de aanvrager bevestigd (dit is niet een forum waar berichten accountloos, anoniem gepost worden.)

Van de AVG heb je:

• Recht tot inzage van persoonsgegevens die een organisatie van j eheeft
  • Recht tot correctie van die gegevens
  • Recht van verwijderen/vergeten van die gegevens.

Hoe denk je dat recht tot inzage en correctie zouden werken, als je uberhaupt geen verzoek zou mogen doen als je niet informatie verstrekt eerst, die 100% matcht met wat Odido heeft?

Stel dat er een tikfout is gemaakt in het adres (of de naam) bij het aanmaken van een abonnement (terecht scenario, want dit wordt allemaal niet gecheckt), dan heb je van Odido dus geen recht om te zien welke (foutieve) info men heeft, laat staan om het te corrigeren?

De AVG is een wet, niet een intern proces van Odido. Er is een duidelijk verzoek, en geen ambiguiteit over wie dit verzoek gedaan heeft (de eigenaar van het emailadres in kwestie). Geef daar gewoon gehoor aan.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Dominique93 yes, dat zijn de juiste gegevens! Ik heb zojuist je Mijn Odido account verwijderd. Ik zal ook nu je Community account verwijderen. Houd er rekening mee dat je topic wel blijft bestaan, maar dat je naam wordt aangeduid als '’anonymous'’.  Geen zorgen, er zullen geen gegevens of andere zaken meer gelinkt zijn. Zo kunnen anderen ook zien dat wij helpen met het verwijderen van accounts. 

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet dat je altijd een Community account kunt aanmaken - we staan voor je klaar! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@GebruikersnaamRandomTekst Uiteraard checken we ook het e-mailadres, maar we kunnen niet 100% ervan uitgaan dat we te maken hebben met de juiste persoon. Vandaar dat we ook vragen om de overige gegevens in te vullen. Zodra die overeenkomen met wat er in ons systeem vermeld staat, kunnen we verder helpen. AVG-gezien is het juist een extra stap die we nog uitvoeren om zeker te weten dat we te maken hebben met de juiste persoon. Ook met het e-mailadres kan gefraudeerd worden. Recht tot inzage van de gegevens heb je altijd en een typefout kan altijd voorkomen. Maar als het gehele adres (of andere gegevens) niet overeenkomen, dan kunnen en mogen we niet verder helpen. We willen iedereen juist graag verder helpen, maar dat kan alleen als de gegevens overeenkomen!

Met alle resprect, dit is niet de eerste keer dat ik je voorbij zie komen en onze werkwijze '’in twijfel neemt'’. Graag wil ik je verzoeken om het positief te houden en een toegevoegde waarde te geven aan het topic. Daarom wil ik je ook wijzen op onze huisregels: 

Vandaar dat we ook vragen om de overige gegevens in te vullen. Zodra die overeenkomen met wat er in ons systeem vermeld staat, kunnen we verder helpen

Dat is simpelweg het standaardproces waarop Odido besloten heeft, om de Odido processen in te delen, en dat staat je op zich vrij te doen. Maar voor een AVG verzoek heb je (Odido als bedrijf, niet jij persoonlijk) te maken met wat de wettelijke regels zijn. En dan is het niet ok dat je zo’n verzoek weigert vanwege onlogische, arbitraire regels.

In dit specifieke geval is het niet ernstig, want deze specifieke case is gefixt, maar in het algemeen mag het best even aangestipt worden dat de reactie gek is. Als een klant een AVG verzoek doet: “ik wil weten wat voor persoonlijke informatie jullie over mij hebben” dan is het vreemd als de reactie van het bedrijf is “vertel jij maar wat voor informatie je denkt dat het is, dan zeggen wij wel of het klopt (en wat voor info we nog meer hebben).”

Met alle resprect, dit is niet de eerste keer dat ik je voorbij zie komen en onze werkwijze '’in twijfel neemt'’. Graag wil ik je verzoeken om het positief te houden en een toegevoegde waarde te geven aan het topic

Dat doe ik ook. Odido heeft processen, waarvan er een significant aantal haaks lopen op mijn persoonlijke mening van wat verstandig is, maar ook op wat in het algemeen in professioneel bedrijvend Nederland wordt aangehouden. En in een forum voor klanten is het niet meer dan logisch dat onderbouwde feedback over welke processen onnodig problemen veroorzaken, en dus beter kunnen, op zijn plek is.

Dan hopen we dat moderators als jijzelf “aan onze kant” staan, en samen met ons (klanten) proberen oplossingen te vinden, maar als het andersom is (als bijvoorbeeld volgehouden wordt dat poort 5060 “gereserveerd” wordt voor de Odido router; of als je claimt dat correcte adresinformatie en bankrekening nodig is voor een AVG verzoek) dan moet je ook niet verbaasd zijn als uitgelegd wordt dat je daarmee niet meer deel van de oplossing bent, maar een obstakel. Een extra tussenschakel die eerst overtuigd moet worden van de technische werkelijkheid voordat eindelijk naar een oplossing gezocht kan worden.

Dat gezegd, ik ben positief, je hebt me niet mensen persoonlijk voor dingen uit zien maken; als er kritiek is, dan is dat over specifieke processen en dergelijke (met onderbouwing); en er zijn best wel een aantal mensen die ondertussen gewoon VoIP kunnen gebruiken nadat de helpdesk geen idee had waar ze het over hadden, en op de rest van de community nog bijgeloof en misverstanden leefden over de blokkade die Odido op haar netwerk heeft hiertegen.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • 30 januari 2025

@GebruikersnaamRandomTekst OMG heb jij dan echt niets beters te doen.
De klant wil zijn gegevens verwijderen meer niet. Inplaats van dat je iemand helpt heb je alleen maar commentaar en aanmerkingen op Odido. Misschien tijd dat je een eigen bedrijf start dan kan je alles waar je nú commentaar op hebt zelf anders doen! 😡
#ForumVervuiling 

Precies, de klant wilde gegevens verwijderen, wat Odido in eerste instantie weigert, waar ze niet het recht toe hebben. Gelukkig snel gefixt, maar het is meer dan terecht dat een bedrijf van het formaat als Odido, de AVG op een onjuiste manier mee omgaat, daar een terugkoppeling over krijgt.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • 30 januari 2025
GebruikersnaamRandomTekst schreef:

Precies, de klant wilde gegevens verwijderen, wat Odido in eerste instantie weigert, waar ze niet het recht toe hebben. Gelukkig snel gefixt, maar het is meer dan terecht dat een bedrijf van het formaat als Odido, de AVG op een onjuiste manier mee omgaat, daar een terugkoppeling over krijgt.

Uit deze reactie lees ik al dat je het niet begrijpt.  Misschien piep je anders als iemand vraagt of ze jouw account mogen verwijderen terwijl jij het niet was?  
Bemoei je niet overal mee als je niet echt kan helpen en alleen maar kan afzeiken.

Jij moet nog veel leren. 😤

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3453 reacties
  • Antwoord
  • 30 januari 2025

@GebruikersnaamRandomTekst we snappen heel goed wat de wettelijke regels zijn. De vraag van de klant was niet dat hij wilt weten welke persoonlijke informatie wij over hem hebben, maar of we zijn accounts kunnen verwijderen. En om dat te kunnen doen, moet ik eerst een check doen op de gegevens die bij ons bekend zijn. We kunnen van een klant wel verwachten dat ze weten welke gegevens bij ons bekend zijn en zo niet, dan kunnen ze dit terugvinden in hun Mijn Odido account (waar zij alleen toegang tot hebben). De insteek van je bericht is dus heel anders en staat niet in lijn met het onderwerp. Negativiteit is ook niet toegestaan. Feedback en kritiek is natuurlijk altijd welkom. 

Neem de huisregels goed door, het '’bumpen'’ van topics is niet toegestaan. Dit is ook niet de eerste keer. We zien het meerdere malen voorbijkomen. Ik wil je vriendelijk vragen om je aan de huisregels te houden. Anders zijn we genoodzaakt je een officiële waarschuwing te geven wat kan leiden tot een verbanning op onze Community. Dat zou natuurlijk zonde zijn. We zien dat liever niet en daarom hoop ik dat je je aan de huisregels kunt houden. Zo blijft het leuk en positief voor iedereen! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen