Skip to main content
Beantwoord

SMS-berichten uit het buitenland worden niet ontvangen


  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Ik heb het nummer al heel lang.  Het komt van Lebara, toen Tele2, T-mobiel nu Odido.  

Het probleem is dat ik geen sms-berichten van buiten Nederland ontvang.  

Klantenservice negeerde mijn probleem volledig.  Ik heb hulp nodig van iemand van de IT-afdeling.  Het probleem is vooral irritant als je iets moet bevestigen met een sms-code.  Is er een mogelijkheid dat iemand dit kan repareren??

Beste antwoord door Xorwin

Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Xorwin, dank voor het sturen van je privébericht met de informatie! Ik heb direct een case voor je doorgezet naar onze netwerkspecialisten, het referentienummer is: 75852554. De verwerkingstijd is momenteel 3 á 4 dagen. Ze zullen dit onderzoeken en telefonisch of per mail bij je terugkomen met meer duidelijkheid. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 

 

Hi ​@Pharwin van Odido 

Hartelijk dank voor uw hulp.  Ik geloof dat dit opgelost kan worden.

 Bedankt en een fijn weekend.

Bekijk origineel

30 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Xorwin, van harte welkom op onze Community, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Mooi om te zien dat je het nummer al heel lang hebt, wel zo fijn als je ook sms'jes vanuit het buitenland kunt ontvangen. Laten we samen naar een oplossing kijken!

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. Echter, mis ik nog wat gegevens in je profiel. Kun je je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik daarna met je meekijken! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 27 januari 2025

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor uw antwoord.  Ik heb zojuist mijn profiel voltooid.

 Het ligt zeker niet aan de telefoon.  Dit probleem had ik al op mijn vorige telefoon.  De huidige heeft hetzelfde probleem.  Ik heb sinds 2 weken een andere telefoon, dus heb ik DuosIM besteld.  Op de nieuwste telefoon (gloednieuwe telefoon) met een nieuwe simkaart (DuoSIM-set) blijft hetzelfde probleem bestaan.  En na deze controle besloot ik dat het gerepareerd moest worden.  Naar mijn mening is een sms-gateway geblokkeerd voor dit nummer.  Soms lukt het om een ​​sms uit het buitenland te ontvangen.  Helaas komt het meestal helemaal niet aan als het ter bevestiging nodig is.

 Ik hoop dat dit opgelost kan worden, want mijn nummer wijzigen is voor mij niet de beste oplossing.  

Bedankt voor je hulp en een fijne dag verder

Xorwin


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Xorwin, dank voor het invullen van je profiel en de toelichting! Ik zie verder geen bijzonderheden bij je abonnement en dat alles goed staat ingesteld. Ook zie ik inderdaad dat je beschikt over een nieuwe DUO-simkaart. Ik snap heel goed dat je nummer wijzigen geen optie is. Ik ga dit voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten, zodat zij dit beter kunnen onderzoeken. Ik zal alle informatie met ze delen, zodat ze alvast een goed beeld hebben van de situatie. Ik heb alleen nog wat aanvullende informatie nodig, zodat ze specifiek onderzoek kunnen doen. Heb je voor mij 2 of 3 voorbeelden van een sms die vanuit het buitenland naar jou is verstuurd, voorzien van een datum + tijdstip, locatie en het andere nummer? Als je liever het andere telefoonnummer niet openbaar wilt delen, mag dit ook in een privébericht naar mij toe. Dan kan ik dit vermelden in de case, zodat ze specifiek onderzoek hiernaar kunnen doen. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 29 januari 2025

Hi ​@Pharwin van Odido

In december liep mijn tweejarig abonnement af (toen was het nog T-Mobile).  Momenteel heb ik een onbeperkt bellen- en internetpakket.  Op dit moment past deze optie bij mij.  

Terugkeren naar de telefooninstellingen.  Alle instellingen met betrekking tot het mobiele netwerk zijn gereset of herontdekt.  Ik heb ook mijn telefoon gereset.  

Gisteren vroeg ik mijn ouders ook om een ​​aantal test-sms'jes te sturen.  Ik stuur gedetailleerde informatie in een privébericht.

 Bij voorbaat dank en een fijne dag verder.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Xorwin, dank voor het sturen van je privébericht met de informatie! Ik heb direct een case voor je doorgezet naar onze netwerkspecialisten, het referentienummer is: 75852554. De verwerkingstijd is momenteel 3 á 4 dagen. Ze zullen dit onderzoeken en telefonisch of per mail bij je terugkomen met meer duidelijkheid. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 31 januari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Xorwin, dank voor het sturen van je privébericht met de informatie! Ik heb direct een case voor je doorgezet naar onze netwerkspecialisten, het referentienummer is: 75852554. De verwerkingstijd is momenteel 3 á 4 dagen. Ze zullen dit onderzoeken en telefonisch of per mail bij je terugkomen met meer duidelijkheid. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 

 

Hi ​@Pharwin van Odido 

Hartelijk dank voor uw hulp.  Ik geloof dat dit opgelost kan worden.

 Bedankt en een fijn weekend.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Xorwin, bedankt voor het vertrouwen en graag gedaan namens Pharwin. Voor jou ook een heel fijn weekend!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 6 februari 2025

Goedemiddag ​@Pharwin van Odido  ​@Marciano van Odido 

 Ik zou graag willen weten hoe het met mijn probleem gaat.  Is het mogelijk om dit op te lossen?  Ik heb vandaag zelfs een test-sms gestuurd om te controleren, maar er waren helaas geen wijzigingen.  

Bij voorbaat dank en vriendelijke groeten.

 Prettige dag,

Xorwin


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • 6 februari 2025

Ik vermoed dat het probleem bij Lebara zit. Jouw nummer is volgens de ACM uitgegeven aan Lebara.

Sms vanuit het buitenland wordt naar de originele nummerhouder gestuurd en die moet de sms “doorsturen” naar de provider. Nederlandse providers doen voor sms zelf een nummerportability check en sturen de sms direct naar de nieuwe provider. Mijn vermoeden is dus dat Lebara hier iets verkeerd doet. Waarschijnlijk zal je bij het versturen van een sms van een andere Lebara abonnee naar jou dit smsjes ook niet krijgen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 6 februari 2025

Zoals ik het begrijp, is er helaas geen manier om dit op te lossen?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Xorwin, ik heb de case er meteen bijgepakt en ik zie dat mijn collega je heeft geprobeerd te bellen op 4 februari, maar hij kreeg je niet te pakken. Hij vraagt om het volgende: Een trace vanuit de verstuurder met datum en tijdstip. Kan je de verstuurder van de SMS vragen om zoveel mogelijk informatie over het moment van versturen. Het liefst 3 voorbeelden van max. 3 dagen oud. Als we dit hebben, kunnen we een ticket aanmaken en het verder onderzoeken. Ik ontvang dit graag van je!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 februari 2025

Goedemiddag ​@Marciano van Odido 

Precies 9 dagen geleden heb ik nauwkeurige informatie verstrekt aan uw collega, die deze heeft doorgegeven aan de technici.  Ik begrijp dat je deze test opnieuw wilt doen?  Dan stuur ik je maandag alle informatie in een privébericht.  

Fijn weekend.  Groeten

Xorwin


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Xorwin, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Ik zie dat het nogmaals onderzocht moet worden. Geen zorgen, het gaat niet om dezelfde informatie. Ik zal navraag doen bij onze collega wat hij precies hiermee bedoelt. Zodra ik meer weet of nog informatie van je nodig heb, zal ik bij je in de lucht komen! 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Xorwin, ik heb van mijn collega te horen gekregen dat de voorbeelden die je had gedeeld, te oud zijn waardoor ze het niet kunnen onderzoeken. We hebben recente voorbeelden van je nodig, van maximaal 3 dagen oud. Zou je die met mij kunnen delen in een privébericht? Graag voorzien van: 

  • Datum 
  • Tijdstip
  • locatie
  • Het andere nummer

Zodra ik die van je heb ontvangen, ga ik het direct voor je doorzetten! 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 februari 2025

Hi ​@Pharwin van Odido ,

Ik heb zojuist de gegevens via een privébericht verzonden.

 Bedankt en vriendelijke groeten,

Xorwin


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Xorwin, dank voor het delen van de nieuwe voorbeelden! Ik heb direct een nieuwe case voor je doorgezet, het referentienummer is: 76105094. Hopelijk zijn de voorbeelden nu wel goed. Ze zullen dit onderzoeken en binnen enkele dagen bij je terugkomen met meer duidelijkheid. 

Mocht je in de tussentijd nog (andere) vragen hebben, stel ze gerust!


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 1 juli 2025

Beste lezer,

Ik heb hetzelfde probleem voor TFL transport in Londen hebben ze MFA opgezet en ik zou dan vanuit hun een SMS moeten ontvangen met een code om te kunnen inloggen. Als ik de telefoon(-nummer) van mijn vrouw gebruik (KPN) dan werkt het perfect met mijn Odido telefoonnummer werkt het niet. Ik zag ergens online dat soms in de netwerken SMS ujitwisseling tussen bepaalde partijen geblokkeerd wordt om e.e.a. bedrijfskosten/technische reden.

Zouden jullie toch eens kunnen kijken hoe ik dit kan verhelpen (het is namelijk erg lastig als ik in Londenmethetopenbaar vervoer wil reizen


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@HTu, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in Londen bent, heb je het naar je zin daar? Ik snap heel goed dat je deze sms'jes wilt kunnen ontvangen, zodat je zorgeloos met het openbaar vervoer kunt reizen. Laten we samen naar een oplossing kijken! Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je ook voor mij handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider om te checken of de sms'jes dan wel binnenkomen? Je kunt dit via de instellingen van je toestel selecteren. 

Ik wil ook met je meekijken of alles vanuit onze kant bij je abonnement goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 2 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@HTu, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in Londen bent, heb je het naar je zin daar? Ik snap heel goed dat je deze sms'jes wilt kunnen ontvangen, zodat je zorgeloos met het openbaar vervoer kunt reizen. Laten we samen naar een oplossing kijken! Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je ook voor mij handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider om te checken of de sms'jes dan wel binnenkomen? Je kunt dit via de instellingen van je toestel selecteren. 

Ik wil ook met je meekijken of alles vanuit onze kant bij je abonnement goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Hallo Pharwin,

Ik ben niet in Londen maar gewoon in Nederland en wil mijn saldo van mijn Oyster kaart controleren (voordat ik naar Engeland ga). TFL van de Oysterkaart heeft MFA geintroduceerd waarbij ik bij het inloggen een SMS zou moeten ontvangen met een code.

Ik heb dit probleem al langer en ik heb al zeer vaak opnieuw opgestart en sinds de eerste keer dat ik het probleem heb heb ik ook al een ander telefoon toestel.

Ik heb ook het Odido SMS nummer gecontroleerd.

Verder heb ik gisteren het telefoonnnumer van mijn vrouw (KPN) ingevoerd en bij haar werkt e.e.a. helemaal perfect.

Als ik op internet kijk kom ik alleen iets tegen van een "Grijze route” hetgeen ik ook vreemd vind voor een Engelse overheidsorganisatie.

Kortom ik snap niet waar dit fout gaat, maar volgens mij moet het ergens bij julli ein het netwerk zitten omdat bij de KPN het wel goed gaat en ik in dit forum ook soms wel vragen/opmerkingen zi emet hetzelfde probleem.

Graag je hulp (mijn gegevens zijn aangevuld)


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@HTu dank voor de toelichting en het invullen van je profielgegevens! Had je het bovenstaande al geprobeerd en gecheckt of dit helpt? Zo niet, dan kan het eventueel ook nog aan je simkaart kunnen liggen. Is het mogelijk dat je een kruistest uitvoert? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

In je profielgegevens zie ik alleen dat de adresgegevens niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. Kun je de juiste adresgegevens invullen in je profiel? Zodra alles overeenkomt, kan ik met je meekijken! 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 3 juli 2025

Hallo ​@Pharwin van Odido ik heb echt alles geprobeerd, ook de Sim in een andere net geresette mobiel. Op zowel mij "normale" telefoon als deze schone telefoon heb ik ook naar mezelf ge-SMSed en dat werkt ook. Zoals ik aangaf op de telefoon van mijn vrouw (KPN) komen de SMSjes gewoon aan.

Ook netwerkinstellingen gereset.

Dus als je toch in het netwerk zou kunnen kijken dan graag.

Ik heb mijn adresgegevens gecorrigeerd dus dat moet nu ook kloppen.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • 3 juli 2025

Wat zijn de eerste 5 cijfers van je mobiele nummer? Dan kunnen we zien of dat ook origineel een Lebara nummer was.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 3 juli 2025

@eric 40447 ik heb het nummer gekregen toen ik een T-Mobile unlimited abonnement afsloot. Ik heb het zelf nooit vanuit een andere operator meegenomen


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 3 juli 2025

Bij de ACM site staat dat het nummer nooit getransporteerd is en de range aan Odido hoort


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • 3 juli 2025

Ok, dan is er inderdaad geen portering issue en blijft de grijze routes over. Het is eigenlijk niet mogelijk om sms traces te maken als reversed engineering.  De engelse organisatie maakt gebruik van een internet maar sms provider en die zouden moeten kijken waar ze die naar jouw nummer heensturen en bij die partij weer een ticket openen. Ergens loopt de sms vast en dat zou inderdaad een "willekeurige " grijze route via een buitenlandse partij kunnen zijn om goedkoop sms naar Odido nummers te zoeken. Voor smsjes naar KPN kan een andere route/tussenpartij gebruikt worden..


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen