Skip to main content

Visual voicemail werkt niet

Ik heb problemen met visual voicemail & voicemail.

Visual voicemail heeft bij mij nooit gewerkt, ook nadat ik netwerk instellingen heb gereset heeft dit niet gaan werken. 

Ook krijg ik van 1233 niet een bericht als ik een voicemail heb. Als ik via 1233 mijn voicemail wachtwoord opvraag dan zegt de voicemail dat dit via SMS naar mij verstuurd zal worden, echter krijg ik dan ook niks binnen.

Ik heb deze avond 3x mijn voicemail getest waarvan 2 doorgingen naar de normale voicemail (echter geen SMS of iets in visual voicemail) en de laatste keer bleef de lijn open zonder de geautomatiseerde voicemail text “het nummer dat u heeft gebeld is niet….”

Uitgelichte reactie

17 januari 2025

Hi ​@Exellar ik zie inderdaad dat je bericht was gemarkeerd als spam, deze heb ik zojuist voor je goedgekeurd. Een oud-Tele2 abonnement kan inderdaad wat problemen geven. Maar ik zie dat je nu beschikt over een nieuw Odido Hello abonnement en ik zie verder geen bijzonderheden bij je abonnement, alles goed staat ingesteld voor Visual Voicemail. Kun je nog een aantal zaken voor mij checken? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je daarna een sms sturen naar 72436 met het woord STATE (in hoofdletters), hiermee wordt Visual Voicemail ingeladen.  

Vaak helpt dit al. Mocht dat niet helpen, kun je het dan laten weten? Dan ga ik een reset uitvoeren op je Voicemail en als dat niet helpt, gaan we een case voor je doorzetten richting onze technische dienst, zodat ze het verder voor je kunnen uitzoeken. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 

16 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Exellar, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat (visual) voicemail niet werkt. Ik help je hier graag bij. Wil je allereerst controleren of je 1233 niet per ongeluk geblokkeerd hebt. Mocht dit niet het geval zijn, zet dan je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN ter verificatie in je profiel. Dan kan ik alle vervolgstappen met je doorlopen om zowel visual voicemail als de normale voicemail werkend te krijgen! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 januari 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Exellar, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat (visual) voicemail niet werkt. Ik help je hier graag bij. Wil je allereerst controleren of je 1233 niet per ongeluk geblokkeerd hebt. Mocht dit niet het geval zijn, zet dan je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN ter verificatie in je profiel. Dan kan ik alle vervolgstappen met je doorlopen om zowel visual voicemail als de normale voicemail werkend te krijgen! 😄

Bedankt voor de snelle reactie!

De normale voicemail is bereikbaar via telefoon en ik kan ook voicemails afluisteren, echter krijg ik geen SMS berichten van de voicemail, deze is ook niet geblokkeerd.

Verder heb ik mijn profiel aangevuld met de gevraagde data.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Exellar, geen dank! Fijn om te lezen dat voicemail verder wel werkt. Laten we kijken naar de instellingen om de SMS berichten te ontvangen. Wil je het volgende proberen:

• Bel 1233
  • Kies optie 9: 'Mailboxinstellingen wijzigen'
  • Kies optie 1: 'Berichtnotificatie'
  • # om voortaan een telefonische oproep te ontvangen (door uw eigen nummer) of
  • 9 om voortaan een sms te ontvangen
  • Je kunt de gemiste oproep sms ook aan- of uitzetten via Mijn Odido.

Laat je het me weten of het hiermee lukt? Zo niet, dan proberen we de volgende stappen. Dan moeten we voicemail volledig uit en opnieuw aanzetten. Houd er rekening mee dat ontvangen en bewaarde voicemailberichten vervallen en niet meer terug te halen zijn. Mocht het met bovenstaande niet lukken en je hebt belangrijke berichten die je wil bewaren, neem deze dan alvast op om ze toch voor jezelf te bewaren. Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 januari 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Exellar, geen dank! Fijn om te lezen dat voicemail verder wel werkt. Laten we kijken naar de instellingen om de SMS berichten te ontvangen. Wil je het volgende proberen:

• Bel 1233
  • Kies optie 9: 'Mailboxinstellingen wijzigen'
  • Kies optie 1: 'Berichtnotificatie'
  • # om voortaan een telefonische oproep te ontvangen (door uw eigen nummer) of
  • 9 om voortaan een sms te ontvangen
  • Je kunt de gemiste oproep sms ook aan- of uitzetten via Mijn Odido.

Laat je het me weten of het hiermee lukt? Zo niet, dan proberen we de volgende stappen. Dan moeten we voicemail volledig uit en opnieuw aanzetten. Houd er rekening mee dat ontvangen en bewaarde voicemailberichten vervallen en niet meer terug te halen zijn. Mocht het met bovenstaande niet lukken en je hebt belangrijke berichten die je wil bewaren, neem deze dan alvast op om ze toch voor jezelf te bewaren. Ik hoor het graag van je!

De 1233 voicemail berichten die niet aankomen maken mij niet zo veel uit, het is meer de visual voicemail op iOS wat niet werkt wat mij meer in de weg zit.

Ook moest ik 3 6 1 gebruiken om via een telefonische oproep voicemail te ontvangen, 9 is geen optie in de lijst.

Net heb ik ook weer getest en als iemand mij nu belt en ik neem niet op hoort diegene niks en er word ook niet opgehangen.

Ik vind het niet erg als mijn voicemail volledig gereset word.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Exellar, maak je toevallig gebruik van tethering? Dit kan problemen geven met je Visual Voicemail. Ik heb voor de zekerheid de bundel voor Visual Voicemail uitgeschakeld en ook opnieuw weer ingeschakeld. Ook zie ik dat je gebruikmaakt van een eSIM. Na een simswap naar eSIM verdwijnt het telefoonnummer uit de toestelinstellingen.

Kun je je telefoonnummer opnieuw handmatig invoeren? Dit kan bij Instellingen > Telefoon > Mijn nummer > Primair en/of Secundair 

We horen graag of het dan wel werkt! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 14 januari 2025

Ik maak geen gebruik van tethering/hotspot, mijn nummer staat ook correct ingesteld in de iOS instellingen.

Net opnieuw weer de voicemail getest, er kan nu weer een voicemail achter gelaten worden en ik word direct daarna gebeld door voicemail, echter is dit niet mijn eigen nummer wat Marciano aangeeft.

Het voicemail nummer dat mij belt is 0624001233 (wat natuurlijk hetzelfde is als 1233 maar ik geef het voor de zekerheid aan)

Ook komt deze voicemail NIET binnen bij visual voicemail.

Mischien ook handig om te melden dat dit een oud Tele2 nummer was/is, een aantal maanden terug ben ik van Odido naar Odido overgestapt via de overstapservice om dit nummer te scheiden van het oude account.

Ik belde net voor de grap 1233, waarbij ik toen direct de voicemail kreeg te horen en direct daarna werd opgehangen. Na een telefoon restart kwam het keuzemenu weer terug en “U heeft x nieuwe berichten”.
(Hoop dat jullie hier iets mee kunnen)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 16 januari 2025

Ik heb hier helaas al op gereageerd maar dat bericht zou door het moderatie team goedgekeurd worden, echter is dit niet gebeurt dus ik zal wel opnieuw reageren.

Ik maak geen gebruik van tethering, mijn nummer stond correct ingesteld.

Als iemand nu een voicemail achter laat word ik direct daarna door voicemail teruggebeld dus dat aspect werkt weer.

Visual voicemail werkt echter nog steeds niet.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Exellar ik zie inderdaad dat je bericht was gemarkeerd als spam, deze heb ik zojuist voor je goedgekeurd. Een oud-Tele2 abonnement kan inderdaad wat problemen geven. Maar ik zie dat je nu beschikt over een nieuw Odido Hello abonnement en ik zie verder geen bijzonderheden bij je abonnement, alles goed staat ingesteld voor Visual Voicemail. Kun je nog een aantal zaken voor mij checken? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je daarna een sms sturen naar 72436 met het woord STATE (in hoofdletters), hiermee wordt Visual Voicemail ingeladen.  

Vaak helpt dit al. Mocht dat niet helpen, kun je het dan laten weten? Dan ga ik een reset uitvoeren op je Voicemail en als dat niet helpt, gaan we een case voor je doorzetten richting onze technische dienst, zodat ze het verder voor je kunnen uitzoeken. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 17 januari 2025

Ik zit op de laatste iOS versie, ik heb nu ook mijn netwerk instellingen gereset en STATE bericht naar 72436, ook daarna weer de telefoon opnieuw opgestart.

Visual voicemail werkt helaas nog steeds niet, als ik de telefoon app open en naar voicemail ga, krijg ik het visual voicemail scherm te zien voor een halve seconde (zonder voicemails, die ik wel heb) en daarna is het het oude scherm met de bel knop naar voicemail en verder niks.

Hiervoor bleef mijn telefoon op het visual voicemail scherm maar niks werkte op de pagina.

Er is i.i.g. iets veranderd waardoor ik niet meer vast zit in een halve visual voicemail half ouders weste voicemail situatie in de app.

Echter heb ik natuurlijk liever dat ik gewoon een werkende visual voicemail krijg 😂

Net weer met een voicemail getest, ik krijg nu een belletje van de voicemail EN een sms dat er een voicemail is achtergelaten.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Exellar, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Wel fijn dat je Voicemail het wel weer goed doet. Ik zal de reset voor je Voicemail voor nu even ter zijde laten. In je account zag ik dat de bundel voor Visual Voicemail op de één of andere manier gedeactiveerd stond. Deze heb ik gelijk voor je geactiveerd. Kun je je toestel opnieuw opstarten om te checken of die het nu wel doet? 

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 20 januari 2025

Hi, toestel opnieuw opgestart, ik krijg nu weer het visual voicemail scherm in de telefoon app, echter nog steeds zonder voicemails, ook als ik op de greeting top rechts klik blijft deze eeuwig laden, ik heb ook voor de zekerheid weer een STATE sms verstuurd en daarna nog steeds niks.

(ik word nog steeds wel gelijk teruggebeld wanneer er een voicemail achter word geladen, maar krijg nu geen SMS meer van de voicemail maar ik hoop dat dat komt omdat visual voicemail nu “aan” staat)

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@Exellar, dank voor de toelichting! Wat gek dat je Visual Voicemail het nog steeds niet doet. Ik wil nog één laatste ding proberen en dat is een reset uitvoeren op je Voicemail. Ik heb het zojuist op de achtergrond uitgeschakeld en via je Mijn Odido account weer aangezet. Kun je checken of Visual Voicemail het nu wel doet? Zo niet, dan ga ik een case voor je doorzetten richtings ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen onderzoeken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 22 januari 2025

Vandaag weer een voicemail achter gelaten via iemand anders telefoon, ik word weer direct gebeld door voicemail en het komt weer niet binnen in het visual voicemail scherm.

(na de telefoon opnieuw op te starten voor de zekerheid)

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Exellar, in dat geval ga ik een case voor je doorzetten naar ons IT-team, zodat zij het verder voor je kunnen onderzoeken. Ik zal al je uitkomsten delen in de case, zodat ze op voorhand al kunnen zien wat er al is geprobeerd en ze zaken kunnen uitsluiten. Voordat ik dit ga doen, heb ik alleen nog wat aanvullende informatie van je nodig, zodat ze specifiek onderzoek hier naar kunnen doen. Heb je voor mij 1 of 2 voorbeelden met onderstaande informatie: 

• telefoonnummer van degene die bericht achterliet
  • datum/tijdstip van achterlaten

Zodra ik dat van je heb ontvangen, ga ik een case voor je doorzetten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 23 januari 2025

Hi ​@Pharwin van Odido, ik heb je een prive bericht gestuurd met de gevraagde informatie.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Exellar, dank voor het sturen van je privébericht met de informatie. Ik heb direct een case voor je doorgezet naar onze techische afdeling. Het referentienummer is: 75713907. Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 5 dagen bij je terugkomen met een terugkoppeling. Het kan ook eerder zijn, maar houd er rekening mee dat het wegens de drukte maximaal 5 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kunt verwachten. Dit zal telefonisch of per mail zijn. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen