Skip to main content
Beantwoord

HBO max werkt niet meer


Hoi allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan met mijn HBO Max-abonnement via Odido. Laat me het even uitleggen:

Gisteren kreeg ik de melding dat ik mijn abonnement moest verlengen, terwijl mijn abonnement via Odido volgens mijn gegevens nog steeds actief is. Na het volgen van de stappen om opnieuw te activeren (zoals aanbevolen door jullie support), kreeg ik eerst de melding dat mijn account door een provider is geregistreerd.

Nu kan ik geen van mijn accounts meer gebruiken en krijg ik telkens foutmeldingen. Voorheen kreeg ik een melding over verlengen, maar nu lukt het helemaal niet meer om in te loggen of mijn account te activeren. 😔

Wat heb ik geprobeerd:

  1. HBO Max Extra in Mijn Odido stopgezet en opnieuw geprobeerd te activeren.
  2. Ingelogd op de HBO Max-website en geprobeerd het abonnement te koppelen.
  3. Alle stappen gevolgd, inclusief het invoeren van een bevestigingscode.

Resultaat:

  • Eerst kreeg ik de melding over verlengen.
  • Nu staat er dat mijn account al door een provider is geregistreerd, en ik kan helemaal niets meer doen.

Vraag:

Wat kan ik nu het beste doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand van Odido mijn account resetten of verder helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@kemal232, van harte welkom op onze Community en de beste wensen voor het nieuwe jaar! Wel zo fijn als je gebruik kunt maken van je HBO Max bundel. Dank voor een heldere toelichting van dit issue, zo kan ik je nog beter van dienst zijn! Wat vaak helpt is inderdaad een reset te geven op je bundel. Ik heb zojuist deze voor je uitgeschakeld en opnieuw geactiveerd. Kun je de bundel nu opnieuw koppelen via je Mijn Odido account? Dat kan via deze link: www.odido.nl/my/abonnement/hbomax-instellingen

Belangrijk: heb je al een betaald HBO Max account? Dan geeft het koppelen een foutmelding: HBO Max staat niet toe dat er opeens een andere betaalmethode gekozen wordt.

Advies: 
1. Ga naar je HBO Max account en zet je betaalwijze stop.
2. Wacht tot het einde van je betaalperiode. Je account blijft gewoon bestaan.
3. Daarna koppel je ‘m in Mijn Odido.

Een VPN verbinding verstoort wel eens het koppelen. Ik adviseer je om VPN tijdelijk uit te zetten tijdens het koppelen en dan de koppeling te maken. 

Probeer je toevallig via de Odido App te koppelen? De HBO Max app kan dan problemen geven. Advies: log uit in de HBO Max app, of koppel via Mijn Odido (webversie via een laptop). 

Ik hoor graag van je of het dan wel lukt en/of welke melding je precies te zien krijgt! 

Bekijk origineel

10 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3497 reacties
  • Antwoord
  • 3 januari 2025

Hi ​@kemal232, van harte welkom op onze Community en de beste wensen voor het nieuwe jaar! Wel zo fijn als je gebruik kunt maken van je HBO Max bundel. Dank voor een heldere toelichting van dit issue, zo kan ik je nog beter van dienst zijn! Wat vaak helpt is inderdaad een reset te geven op je bundel. Ik heb zojuist deze voor je uitgeschakeld en opnieuw geactiveerd. Kun je de bundel nu opnieuw koppelen via je Mijn Odido account? Dat kan via deze link: www.odido.nl/my/abonnement/hbomax-instellingen

Belangrijk: heb je al een betaald HBO Max account? Dan geeft het koppelen een foutmelding: HBO Max staat niet toe dat er opeens een andere betaalmethode gekozen wordt.

Advies: 
1. Ga naar je HBO Max account en zet je betaalwijze stop.
2. Wacht tot het einde van je betaalperiode. Je account blijft gewoon bestaan.
3. Daarna koppel je ‘m in Mijn Odido.

Een VPN verbinding verstoort wel eens het koppelen. Ik adviseer je om VPN tijdelijk uit te zetten tijdens het koppelen en dan de koppeling te maken. 

Probeer je toevallig via de Odido App te koppelen? De HBO Max app kan dan problemen geven. Advies: log uit in de HBO Max app, of koppel via Mijn Odido (webversie via een laptop). 

Ik hoor graag van je of het dan wel lukt en/of welke melding je precies te zien krijgt! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 januari 2025

Hi ​@Pharwin van Odido 

 

Dank voor je antwoord en ook een heel fijn Nieuwjaar toegewenst, zodra ik op de link klik via mijn laptop krijg ik nog steeds hetzelfde, ook als ik een nieuw account wil aanmaken staat er dat die al gekoppeld is, dus vooralsnog geen oplossing helaas, ik gebruik ook geen vpn


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@kemal232, in dat geval vermoed ik dat het ligt aan HBO Max. De koppeling bij je abonnement is op de goede manier gemaakt en ik zie dat de bundel ook op actief staat. Alleen kun je er geen gebruik van maken. Wat gebeurd er als je klikt op de knop '’Inloggen op HBO Max?'’ Kom je dan bijvoorveel in een loop terecht? Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat vanuit de kant van HBO Max. Kun je met hen hierover contact opnemen? Als zij zeggen dat het aan onze kant ligt, ga ik direct een case voor je doorzetten richting ons IT-team. Maar ik wil graag eerst weten wat zij zullen zeggen, omdat ik vermoed dat het aan kunt kant ligt. 

Laat je me weten wat ze gaan zeggen? Ik zie je reactie graag tegemoet! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 januari 2025


Kort, meer krijg ik niet uit HBO max


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 januari 2025

Inmiddels extra reactie gekregen ​@Pharwin van Odido 

 

Dus bij deze de vraag of jullie het willen oppakken


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@kemal232 dank voor je reactie! Ik vind het wel gek dat ze dit aangeven. Je abonnement is namelijk via onze kant al geactiveerd, dat had ik ook al opnieuw gedaan voor de zekerheid. Ik zie dat de bundel ook op actief staat bij je abonnement. Alleen kun je geen gebruikmaken van HBO Max en lijkt het erop dat het aan een issue aan hun kant ligt. Wat gebeurd er als je klikt op de knop '’Inloggen op HBO Max?'’ 

Voor de zekerheid heb ik een case voor je doorgezet naar ons IT-team, wellicht dat zij iets kunnen zien vanuit onze kant, waardoor je deze melding te zien krijgt. Het referentienummer is: 75417464. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens de drukte. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kunt verwachten. Dit zal telefonisch of per mail zijn. Ik verneem graag nog een reactie wat je te zien krijgt als je klikt op de knop '’Inloggen bij HBO Max'’, zodat ik dit kan toevoegen aan de case!

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025

Zodra ik op inloggen drukt komt er dit te staan:

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@kemal232 dank voor de toelichting en de screenshots. Ik heb deze direct toegevoegd aan de case. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 17 januari 2025

 Het probleem dat ik meermaals in de community tegenkom en hier bovenaan gedetailleerd omschreven staat loop ik nu ook tegen aan. Inderdaad opeens de melding voor verlenging, terwijl er bij Odido niets veranderd is.

 

Ondanks zelf bundel aan- en uitzetten bij Extra's, zelfs een andere bundel selecteren. Meerdere wachtwoord resets kom ik er niet meer in.

 

Ook de melding dat het provider account al geregistreerd is. En uiteindelijk gewoon herhaaldelijke foutmelding met inloggen. Alles wat ik gelezen heb op de Community kom ik niet verder mee.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Lilian1303, van harte welkom op onze Community! Het lijkt erop dat iets niet goed gaat, vandaar dat je deze melding te zien krijgt. Bij je account zie ik wel dat je bundel is gewijzigd van HBO Max Standaard naar HBO Max Premium, klopt dat? Sinds wanneer heb je dit probleem (datum + tijdstip) en heb je ook een screenshot voor mij? Krijg je dit zowel via je telefoon als via een latop te zien? 

Ik zie je reactie graag tegemoet, dan ga ik ook direct een case voor je doorzetten richting ons IT-team!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen