Skip to main content
Beantwoord

Onterechte/foutieve afsluiting mobiel nummer

  • 10 oktober 2024
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Odido,

Mijn dienstbetrekking bij m'n werkgever (ook bij odido) is per 1 oktober beeindigd (wederzijdse instemming) en kreeg de mogelijkheid m'n zakelijke 06 nummer te behouden en deze over te zetten naar prive abbo bij Odido.

Nu is gisteren het 06 nummer onverwacht (niet geinformeerd) en m.i. onterecht compleet afgesloten en kan ik alleen nog nood-oproepen doen; geen sms, geen gesprekken verder meer mogelijk en dus ook geen 2 factor auth. voor veel diensten zoals Odido.

Ik heb hiervoor een klacht ingediend en case laten aanmaken bij Odido.

Ik zou graag willen horen en weten per wanneer dit wordt opgelost want ik heb het 06 nummer wel z.s.m. nodig i.v.m. andere werkzaamheden (ook zakelijk).

Mvg,
AMH

Beste antwoord door Oh-Die-Daar

eric schreef:

Als de moderator een prepaid aansluiting ziet op jouw 06 nummer, dan kan het natuurlijk dat je (postpaid) sim het inderdaad niet meer doet. 

Een test die je beter kunt doen is met een ander toestel bellen naar je 06 nummer. Als dat eindigt in een voicemail o.i.d. is dat goed. Als je hoort “het door u gekozen nummer is niet in gebruik” gaat er iets mis. Maar als je de moderator volgt zou het het eerste resultaat moeten zijn.

 

Eric,

Geprobeerd en die test was niet succesvol...;-(

Had geen enkele verbinding meer (maar het nummer was nog wel gekoppeld aan mijn naam/account).

Inmiddels is een en ander opgelost door met een support medewerker van Odido alle data aan te passen.

Het zakelijke nummer was klaarblijkelijk niet goed beeindigd c.q. overgezet.

Gr,
Mark

Bekijk origineel

5 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi AMH, van harte welkom op de Community! Ik zie een groot aantal cases dat het abonnement is omgezet naar PrePaid en deze is momenteel actief. Het 06-nummer zou je dus in ieder geval nog moeten hebben, dus dat ziet er goed uit. Echter kan ik je hier verder niet bij helpen, omdat het om een zakelijk abonnement gaat/ging. Ik moet je vragen nog eens contact op te nemen met mijn collega's van de zakelijke klantenservice via één van deze kanalen. Ik hoop dat ze het snel voor je kunnen oplossen! 😄


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 10 oktober 2024

Marciano,

Het abbo. is niet omgezet naar pre-paid; dat was al in het filiaal gecontroleerd in Groningen met 1 van jullie medewerkers. 

Het 06 nummer is nu niet meer actief. Ik heb op m'n mobiel geen enkele mobiel netwerk meer (“geselecteerd netwerk Odido niet beschikbaar” is de melding).

Ipv het nummer over te zetten naar pre-paid of beschikbaar te stellen voor m'n prive abbo, heeft iemand bij Odido abusievelijk het 06 nummer volledig gedeactiveerd.

Graag snel een oplossing wat ik heb nu geen enkele telefonie meer.

Gr,
AMH

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9318 reacties
  • 10 oktober 2024

Als de moderator een prepaid aansluiting ziet op jouw 06 nummer, dan kan het natuurlijk dat je (postpaid) sim het inderdaad niet meer doet. 

Een test die je beter kunt doen is met een ander toestel bellen naar je 06 nummer. Als dat eindigt in een voicemail o.i.d. is dat goed. Als je hoort “het door u gekozen nummer is niet in gebruik” gaat er iets mis. Maar als je de moderator volgt zou het het eerste resultaat moeten zijn.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 17 oktober 2024
eric schreef:

Als de moderator een prepaid aansluiting ziet op jouw 06 nummer, dan kan het natuurlijk dat je (postpaid) sim het inderdaad niet meer doet. 

Een test die je beter kunt doen is met een ander toestel bellen naar je 06 nummer. Als dat eindigt in een voicemail o.i.d. is dat goed. Als je hoort “het door u gekozen nummer is niet in gebruik” gaat er iets mis. Maar als je de moderator volgt zou het het eerste resultaat moeten zijn.

 

Eric,

Geprobeerd en die test was niet succesvol...;-(

Had geen enkele verbinding meer (maar het nummer was nog wel gekoppeld aan mijn naam/account).

Inmiddels is een en ander opgelost door met een support medewerker van Odido alle data aan te passen.

Het zakelijke nummer was klaarblijkelijk niet goed beeindigd c.q. overgezet.

Gr,
Mark


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @Oh-Die-Daar, fijn dat het is opgelost! Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen