Skip to main content
Beantwoord

Probleem met tweede oproep tijdens telefoongesprek (Groepsgesprek)

Hallo allemaal,

Ik ervaar sinds kort een probleem met het voeren van een tweede oproep tijdens een bestaand telefoongesprek. Ik ben klant nu 2 maanden klant en maak gebruik van een iPhone (er is niets gewijzigd aan mijn toestel of instellingen).

Probleem:

Wanneer ik tijdens een gesprek met persoon 1 een tweede oproep wil starten om een driegesprek te vormen, wordt het eerste gesprek direct beëindigd zodra ik de tweede oproep initieer. In plaats van de oproepen te kunnen samenvoegen of in de wacht te zetten, stopt het gesprek met persoon 1 meteen.

Bij mijn vorige provider (Vodafone) werkte dit gewoon naar behoren.

Ik heb de instellingen gecontroleerd maar daar is niks in gewijzigd. Ook zijn er geen beperkingen ingesteld op mijn toestel. Dit probleem ervaarde ik gauw al gelijk na de overgang van Vodafone naar Odido al op de eerste dag.

Vraag:

Heeft iemand dit probleem ook ervaren bij Odido?

Hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi TheJoker40, leuk dat je gebruik wil maken van groepsgesprekken - klinkt erg gezellig! En bedankt voor de duidelijke situatieschets. Ik help je met alle plezier naar de oplossing. Alvast goed om te weten: Een groepsgesprek moet aan beide kanten ingesteld worden: én aan de kant van ons als provider, én aan jouw kant (in het toestel). Aangezien je hiervoor al gebruikmaakte van groepsgesprekken is de kans groot dat wij een instelling moeten aanzetten. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan check ik het meteen voor je, zodat je binnen no time weer je groepsgesprekken kan voeren! 😄

Bekijk origineel

11 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi TheJoker40, leuk dat je gebruik wil maken van groepsgesprekken - klinkt erg gezellig! En bedankt voor de duidelijke situatieschets. Ik help je met alle plezier naar de oplossing. Alvast goed om te weten: Een groepsgesprek moet aan beide kanten ingesteld worden: én aan de kant van ons als provider, én aan jouw kant (in het toestel). Aangezien je hiervoor al gebruikmaakte van groepsgesprekken is de kans groot dat wij een instelling moeten aanzetten. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan check ik het meteen voor je, zodat je binnen no time weer je groepsgesprekken kan voeren! 😄

• Auteur
  • is een King Poster
  • 46 reacties
  • 14 mei 2025

@Marciano van Odido 

Hi, ik heb deze ingevuld en bijgewerkt.

wat ik ook heb opgemerkt is dat als ik met het 1ste persoon in gesprek ben, een belletje kan plegen naar het 2e persoon dat wilt soms lukken en soms niet. Maar als het gelukt is en ik wil “terug” naar  het gesprek met het 1ste persoon dan valt de verbinding ook ineens weg.

ik hoop dat jullie dit kunnen oplossen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • 14 mei 2025

Hoi ​@TheJoker40 ,

Kun je wel een call on hold plaatsen? Dus zonder nieuwe oproep? En als je dan eerst on hold plaatst en dan de 2e oproep opzet?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 46 reacties
  • 14 mei 2025

@eric 

hi Eric,

ik zit in gesprek met persoon 1, ik zet de call op hold, bel persoon 2.Soms lukt dit meteen in 1x en wordt dus persoon 1 in de wacht gezet aan de andere kant van de verbinding. En soms is het zo dat bij het bellen van persoon 2 direct de verbinding met persoon 1 wegvalt.

maar goed stel dat het goed gaat en dat persoon 1 en 2 actief zijn, dan wil ik dus van de ene call naar de andere call springen op mijn iPhone, maar daar heb je weer dus het probleem dat de verbinding met 1 van de 2 gesprekken wegvalt bij de overgang tussen 2 calls.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • 14 mei 2025

Pfoe, dat is weer een andere usecase. Ik denk dat ze bij Odido dan wat traces moeten maken. Bereid je voor dat een klantenservice medewerker zal vragen om een aantal recente voorbeelden. Dus nummers en tijden.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 46 reacties
  • 14 mei 2025

@eric 

oei.. hoop gezeik en hoofdpijn dus.

mijn vrouw heeft ook Odido, ik zal het in de tussentijd ook even bij haar controleren.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Joker, bedankt voor het invullen van de laatste gegevens! Ik heb meteen meegekeken en de instellingen voor dubbel- en groepsgesprekken staan wel goed. Ook geen blokkades aanwezig. Er zijn een paar stappen die ik ga volgen om dit op te lossen. Ik heb zojuist de blokkades aan- en uitgezet. Wil je je toestel herstarten en kijken of het nu wel werkt? Zo niet, dan zet ik het door naar mijn collega's van de technische dienst. Zoals ​@eric aangaaf heb ik dan de volgende gegevens nodig om aan ze door te geven. Deze mag je via een privébericht naar mij sturen:

• 06-nummer A (beller),
  • 06-nummer B (ontvanger),
  • 06-nummer C (2e beller),
  • locatie (postcode + huisnummer),
  • datum + tijdstip)

Dan bellen mijn collega's je zo snel mogelijk terug nadat ze dit hebben onderzocht. Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 46 reacties
  • 20 mei 2025

@Marciano van Odido 

hi zie je privebericht ik heb wat gegevens doorgestuurd.

je handelingen hebben voorlopig niet geholpen helaas.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, bedankt voor de gegevens via je privébericht. Ik heb hier zojuist op gereageerd en ik had nog wat vragen. Ik spreek je daar verder! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 46 reacties
  • 2 juni 2025

@Marciano van Odido 

kan ik nog een update krijgen over mijn zaak?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Joker, sorry voor de late reactie. Ik had je privebericht over het hoofd gezien. Ik heb zojuist op je gereageerd en ik heb het inmiddels doorgezet naar de juiste afdeling. Ze verwachten binnen 6 kalenderdagen aan jouw casus toe te komen en zij nemen dan telefonisch contact met je op. Laat je het me weten als je ze hebt gesproken?

Jouw casenummer is 77822853.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen