Skip to main content
Beantwoord

Hoe kom ik van Odido af?

Dordrecht, 24 april 2025

Onlangs vond ik een brief, met de datum 26-03-2025, waarin u schreef mijn abonnement te hebben gestopt. En dat u ook nog E129,26 op mij te vorderen hebt. En dat u meerdere waarschuwingen heeft gestuurd. En dat u nu naar een incassobureaus stapt.

Hierover het volgende:

Op 24 mei 2024 ontving ik een mail van Odido, waarin u bevestigde dat, op mijn verzoek het abonnement met Odido werd beëindigd. Ik ben overgegaan naar KPN, waarmee ik, zoals u ook in uw mail aangaf de overstap verder heb geregeld.

Echter, na deze datum werden er via de automatische incasso van mijn bank, de ING nog steeds bedragen afgeschreven van mijn rekening. Ik heb deze automatische incasso stopgezet, en toen werd u boos.

Naar aanleiding van uw dreigementen stuurde ik u een brief, de inhoud waarvan ik hieronder nogmaals weergeef.

Op deze brief werd niet gereageerd, tja, zo ken ik Odido weer. Ook ontving ik geen enkele betalingsherinnering, ook al schrijft u van wel.

Ik hoop dat u er van op de hoogte bent, dat je als (ex) klant niet via uw website bij je gegevens kan komen, zodat ik niet kan zien of er, wellicht per ongeluk, nog een abonnement doorloopt. Het via de  service desk proberen is zinloos, daar heb ik ervaring mee.

Enfin, ik vroeg, via een vriendelijke brief om uitleg, misschien kunt u, in plaats van via de computer uitgedraaide standaard dreigementen, het eens proberen met een antwoord op mijn vragen. U moet eens weten hoe graag ik niets meer met Odido te maken wil hebben.

De brief van luidde als volgt:

Dordrecht, 2 december 2024. (!!)

LS,

Na een afwezigheid van 6 weken in het buitenland vond ik 3 brieven van Odido in de post.

Alvorens tot betaling over te gaan zou ik het op prijs stellen mij eerst te verduidelijken waar deze vorderingen op slaan. Ik ben zelf het spoor bijster.

Mijn gegevens:

- Ik heb rond 24-5 2024 mijn abonnement op Odido opgezegd. De reden was de chaos in de afdeling service, de onbereikbaarheid, de administratieve chaos. De opzegging via KPN geregeld, waar ik nu klant ben.

-Na deze datum heb ik nog verschillende betalingen aan Odido gedaan:

21-5 E66,12

23-5 E17,77

21-6 E52,90 en E17,77

22-7 E21,76. Omdat ik geen idee had waar deze betalingen nog voor waren en de spreekwoordelijke onbereikbaarheid van Odido zelf, heb ik de automatische incasso stopgezet. Het laatste bedrag werd teruggeboekt.

Omdat ik daarna rekeningen van Odido ontving ben ik naar de Odido winkel in Dordrecht gegaan om te vragen waar het voor was. Zij vertelden dat dit waarschuijnlijk ging om de afbetaling van een tablet en een piepklein abonnementje om ermee te bellen. Zeker konden ze het niet zeggen, want daar was de winkel niet voor. Ik heb daarop de rekeningen die ik had ontvangen betaald.

Op 11 en 18 oktober betaalde ik E23,06 en E22,81, hoewel ik niet weet hoe deze bedragen onderbouwd zijn.

Daarna was ik tot gisteren in het buitenland. Ik ben wel 2 maal gebeld door Odido, en heb 3 maal teruggebeld. Echter alle keren kreeg ik via een bandje te horen dat het te druk was en dat ik een andere keer moest terugbellen. Via uw website is het onmogelijk om betalingsgegevens terug te vinden. Wat dit betreft is er sinds mijn vertrek nog niets veranderd bij Odido.

Enfin: ik ben uiteraard bereid te betalen wat ik u schuldig ben.

Daarom stel ik voor om het deel van mijn afbetaling aan de Samsung tablet in een keer te voldoen. Het bel abonnement kunnen we gelijk stoppen, omdat ik daar toch geen gebruik van maak. We zijn dan van elkaar af.

Ik zou dus graag willen weten welk deel van mijn tablet ik heb afbetaald en welk deel nog open staat. De winkelwaarde van dit tablet is rond de E190,- schat ik in, en het grootste deel daarvan moet al betaald zijn.

Hopelijk kunnen we alles zo snel en soepel afronden.

met vriendelijke groet

Peter-Jan Wagemans

Beste antwoord door peterjanwagemans

Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@peterjanwagemans het kan soms even duren voordat we een met een reactie bij je terugkomen. We hebben via deze weg een verwerkingstijd van 24 - 48 uur en we helpen iedereen die op volgorde bij ons binnenkomt, zo kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Ik heb het overzicht van je factuur erbij gepakt. Zie hieronder een screenshot:

Zoals je kan zien, zijn er geen abonnementskosten in rekening gebracht op deze factuur. Achter de titel '’schadevergoeding abonnement'’ zie je het bedrag van € 85,46. Dit is het bedrag voor het afkopen van je abonnement, omdat je nog in contract zat. Hetzelfde geldt voor '’resterende termijnen toestelkrediet'’. Dit is de afkoop van het toestelkrediet van je tablet. Er staat verder niks open voor dit abonnement, alleen nog deze factuur. Als je dit bedrag betaald, staat er verder niks meer open voor dit abonnement en ben je helemaal bij. Je zult dan ook geen facturen meer van ons ontvangen. 

Voor andere vragen, trek gerust aan de bel. We zijn er voor je! 

Dank voor de reactie. Dat was eigenlijk alles wat ik wilde weten. Ziet er heel redelijk uit. Ik blijf natuurlijk nog wel nieuwsgierig naar de werkelijke waarde van het Tablet, maar daar zal ik wel nooit achter komen.

Blijft natuurlijk de vraag waarom dat zo veel moeite moest kosten. ik tastte echt in het duister.

Zal de betaling spoedig in orde maken.

Peter-Jan

Bekijk origineel

23 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@peterjanwagemans, van harte welkom op onze Community! Als ik je verhaal zo lees, klinkt dat niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Ik begrijp heel goed dat de brieven en herinneringen vragen oproept. Daarom wil ik dit graag tot de bodem voor je uitzoeken en je meer duidelijkheid geven over wat er nog openstaat en wat er precies is gebeurd met je betalingen. Houd wel altijd rekening met een maand opzegtermijn, vanaf het moment dat je bij ons hebt opgezegd. Het zou dus kunnen dat je na een maand nog een eindfactuur ontvangt, terwijl je je abonnement al wel hebt opgezegd. 

Dat gezegd hebbende, wil ik graag met je meekijken bij je abonnement hoe het precies zit. Kun je je volledige naam, telefoonnummer (in dit geval het 097-nummer), postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 30 april 2025

Dat is een van de problemen. Ik kom  in de overzichtspagina niet bij mijn gegevens. Het stopt bij een beveiligings pagina, zelfs als ik dan via een sms code probeer verder te gaan kom ik weer bij hetzelfde uit.

Maar, wanneer jullie in staat zijn om me een dreigbrief te sturen, dan hebben jullie die gegevens ook in het eigen systeem. De volledige naam in Peter-Jan Wagemans en het geboortedatum is [afgeschermd door moderator] Een 097 nummer heb ik nooit gehad. De rest staat al lang in mijn profiel waar jullie, neem ik aan wel bij kunnen, maar ik niet.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@peterjanwagemans ik snap het sentiment en ik wil graag samen met je naar een oplossing kijken! Ik heb je geboortedatum verwijderd en geplaatst in je profiel, zodat het afgeschermd is en alleen wij deze gegevens kunnen inzien. Ik heb nu je volledige naam en je geboortdatum + klantnummer in je profiel staan. Zou je alleen nog je postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer in je profiel kunnen vermelden + opslaan? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, dan kijk ik daarna gelijk met je mee! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 1 mei 2025

Zo draaien we maar rond. Ik heb al verschillende keren uitgelegd, dat ik niet bij mijn profiel kan komen. Ik loop vast op de verificatie: of wachtwoord veranderen, en daarna ben je weer terug bij af, of de sms, invullen en dan ben je ook weer even ver. Stuur me een email, waarop ik deze meer vertrouwelijke gegevens kan invullen, dan hoeft dit niet via de community. Ik wordt hier langzamerhand ibbel van.PJ

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1467 reacties
  • 1 mei 2025
peterjanwagemans schreef:

Zo draaien we maar rond. Ik heb al verschillende keren uitgelegd, dat ik niet bij mijn profiel kan komen. 

Er wordt hier je profiel van de community bedoeld. Daar kun je gewoon bij (anders zou je niets kunnen posten hier). Daar staan een aantal velden met prive erachter. Deze velden zijn nodig voor de moderator om bij jou gegevens te mogen (wegens privacy wetgeving). Deze gegevens zijn alleen voor de moderators zichtbaar. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 2 mei 2025

Ah, dank! Hallo Pharwin, is ingevuld.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Peter-Jan, fijn om te zien dat het is gelukt met het invullen van je profiel. Bedankt voor de hulp ​@rvk01! Ik geef je graag meteen meer duidelijkheid over het openstaande bedrag. 

Het gaat inderdaad om een Tablet Go-abonnement. Je betaalde voor het abonnement maandelijks € 17,77. Dit bedrag was je abonnement - Klantvoordeel + toestelkrediet. Op je factuur van juli is er een wijziging geweest. Klantvoordeel kwam te vervallen. Dit komt doordat je mobiele abonnement toen stopte. Op de factuur van juli was er een pro rato berekening, waardoor je nog deels Klantvoordeel ontving. In augustus betaalde je voor het abonnement en het toestelkrediet zonder Klantvoordeel waardoor je uitkwam op € 20,27. Op de facturen hierna werden er kosten in rekening gebracht voor 'kosten papieren factuur’. De bedragen die je hebt betaald zijn als volgt:

€ 23,06 - Dit is de factuur van september (maar over de factuurperiode van de maand oktober). Ik deel hieronder voor het gemak de factuur met de kosten.

€ 22,81 - Dit is de factuur van oktober (maar over de factuurperiode van de maand november). Hieronder een screenshot van de factuur.

Op dit moment staat er nog een bedrag open van € 129,96. Dit bedrag kan je handmatig naar ons overmaken. Een handmatige betaling heeft een maximale verwerkingstijd van 3 werkdagen.

• Rekeningnummer: IBAN NL03 COBA 0733 959 717
  • op naam van Odido Netherlands bv
  • Beschrijving: 1.19015185

Heb je zo voldoende duidelijkheid over de onderbouwing van deze bedragen? Moch je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 5 mei 2025

Beste Marciano,

dank, duidelijk maar niet akkoord.
1. Toen ik mijn abonnement op heb gezegd is mij op geen enkele wijze duidelijk gemaakt, dat het abonnement voor de tablet doorliep. Hoe zit dat? Loopt dat eeuwig door? wanneer ik op een bepaald moment opzeg ga ik ervan uit dat iedereen begrijpt dat ik opzeg, en niet dat een tweede abonnement, dat listig gekoppeld zit aan het eerste gewoon doorloopt. Ook al omdat ik via mijn account niet bij mijn gegevens kan. (Waarom is dat? een mens zou argwanend worden.)

2.Ook, toen ik naar de winkel ging heb ik gezegd, dat ik van Odido af wilde, en is mijn abonnement waarmee ik via de tablet kon bellen stopgezet. Althans, dat is wat ze gezegd hebben.

3.ik heb nooit om een papieren factuur gevraagd, dus waarom wordt dat in rekening gebracht?

4.De term toestelkrediet is misleidend. Huur ik het toestel en blijft dit de volledige eigendom van Odido of betaal ik het af. Wanneer dat laatste het geval is: wat is de waarde van dit tablet? Dat alles hangt nu in de lucht. Wanneer het eerste het geval is: mij is gezegd in de winkel toen ik een abonnement nam bij Odido dat ik voor een klein bedrag per maand eigenaar werd van de tablet. Wanneer ik het nu  afbetaal wil ik weten wat de waarde is zodat ik weet hoeveel termijnen ik nog moet betalen en wat voor winsten Odido hierop maakt.

Sowieso doe ik niets voordat Odido mij duidelijk maakt wat hun voorstel voor de toekomst is. ik heb er genoeg van om in het blinde rekeningen van Odido te betalen.

Al met al meen ik dat Odido in het verleden in de informatieverschaffing in gebreke is geweest. Ik heb zo geen goede afweging kunnen maken. Ik wil niet meteen naar de constumentenbond stappen of de rechter, maar eerst je antwoorden afwachten op bovenstaande vragen en opmerkingen.

met vriendelijke groet

Peter-Jan

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • 5 mei 2025

Als je een abonnement met een tablet afsluit heb je een lening afgesloten.  Je hebt op je email een contract kopie gehad en natuurlijk heb je de algemene voorwaarden geaccepteerd,  je hebt de tablet in gebruik genomen en met de afbetaling gestart. Zie onderstaand voorbeeld.

Alleen de routers die bij een vast internet abonnement worden gestuurd zijn leenapparaten. Bij mobiele producten, inclusief een tablet, sluit je dus een lening af die boven de 250 euro ok BKR wordt geregistreerd. Bij zo'n constructie ben je direct eigenaar van het device. Je zou het dus zelfs direct weer kunnen verkopen. 

Als je iets wilt beëindigen is het aan jou om alle specifieke abonnementen te benoemen en niet om er maar vanuit te gaan dat de klantenservice die zoektocht bij iedere opzegging gaat doen. Dit zal de consumenten bond je ook wel vertellen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 5 mei 2025

Ik denk dat de consumenten bond er anders over zal denken. Vergeet niet dat ik al op 2 december een brief heb gestuurd met vragen, waarop nooit is geantwoord, en ik niet bij mijn abonnement gegevens kan op mijn account. Ook kan de klantenservice uit de brief opmaken, dat ik ervan uitging dat ik alle abonnementen had opgezegd.

Enfin:

Moet ik er dus van uitgaan, dat ik in totaal E180,- voor het tablet moet betalen?

Dan zie ik aan de cijfers het volgende: op 23 mei en 21 juni betaalde ik 17,77. daarna nog  23,06 en E22,81. bij elkaar is dat E81,41.

U geeft aan dat er nog een bedrag openstaat van E129,96, is tezamen: E211,37.

Dat is al E31,37 meer dan de E180,- waarvan u aangeeft dat de waarde van het tablet is. En: ik ben niet begonnen met betalen op 23 mei, maar al eerder.  Alvorens tot betaling over te gaan wil ik graag een rekeningoverzicht die specifiek gekoppeld is aan het Tablet-Go abonnement, zodat ik inzicht heb in de bedragen. Mag ik er tevens van uitgaan, dat dit dan ook het einde van het abonnement is?

met vriendelijke groet

Peter-Jan

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@peterjanwagemans, ik snap heel goed wat je bedoelt. Echter, wat mijn collega Marciano aangeeft, klopt helemaal. Wat goed is om te weten: als je geen opzegging aan ons doorgeeft, loopt het abonnement altijd door en is de maandelijks opzegbaar. Dit staat ook in onze Algemene Voorwaarden vermeld. Wel zie ik terug dat je je tablet abonnement hebt opgezegd. Deze is na een maand opzegtemijn opgezegd op 6-11-2024. Echter, zat je nog in contract tot en met 25-06-2025, vandaar dat er nu een afkoop in rekening is gebracht op je laatste factuur. Dat is het bedrag wat mijn collega Marciano heeft aangegeven. De afkoop voor het toestelkrediet betreft € 45,70 en zit in het bedrag verwerkt. Omdat het bedrag al te lang niet is betaald, zie ik dat je inmiddels bent aangemeld bij Preventel. Je kunt de betaling zo snel mogelijk bij hun in orde maken. Zij zullen het dan zo snel mogelijk aan ons doorgeven, zodat alles kan worden afgemeld. Je abonnement is in ieder geval al wel stopgezet, wel zo fijn. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 7 mei 2025

Het is een pak van mijn hart, dat is doorgedrongen dat mijn abonnement is opgezegd. Daar heb ik nl nooit bericht van gehad. Wel van het andere abonnement, dat het mobiel en internet behelsde.

Dat bedrag van E 45,70 is nieuw voor mij. Komt dat nu in plaats van de E E129,96 , voor welk Odido me een dreigbrief heeft gestuurd?

en ik wil graag nog antwoord op mijn vraag: wanneer in het antwoord van Eric wordt gezegd dat de waarde van het Tablet E180, - is en het rentevrij wordt aangeboden, waarom moet ik dan E211,37 betalen?

En, wanneer ik dit bedrag zou betalen, is dan alles klaar met Odido? Ik wil daar graag een bevestiging van hebben.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • 7 mei 2025

en ik wil graag nog antwoord op mijn vraag: wanneer in het antwoord van Eric wordt gezegd dat de waarde van het Tablet E180, - is en het rentevrij wordt aangeboden, waarom moet ik dan E211,37 betalen?

Hoi ​@peterjanwagemans 

Ik ben maar een andere klant he, ik heb niet gezegt dat jouw tablet 180 euro was, ik heb geen zicht op welk tablet jij hebt. Het ging om het principe dat je een geldlening afsluit welke je in 24 maanden afbetaald.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 7 mei 2025

Aan je toestelkrediet-bedrag van €6 te zien lijkt het te gaan om 24x6 = €144

Je abo is echter op 6-11-2024 gestopt terwijl je contract (24mnd) tot 25-06-2025 liep. Dat is ongeveer 7,5 maanden te vroeg. 7,5x6 = €45. Dus die 45,70 lijkt wel te kloppen wat betreft openstaand krediet voor het toestel. Er wordt duidelijk gezegd dat de 45,70 in het te betalen bedrag verwerkt zit. Tevens zit daar waarschijnlijk ook een afkoop (van 50%?) voor het abonnement zelf in, want je contract van 24mnd zou immers tot 25-06-2025 moeten lopen.

Verder zitten er misschien nog wat niet betaalde bedragen tussen van de rekeningen tot 06-11-2024.

(Ik neem aan dat je van alles een overzicht hebt gekregen, per factuur en afrekening van krediet en abo afkoop)

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 7 mei 2025

(Ik neem aan dat je van alles een overzicht hebt gekregen, per factuur en afrekening van krediet en abo afkoop) : 

nou, dat is nu net het probleem: ik heb niets gekregen, behalve twee dreigbrieven!

Er wordt duidelijk gezegd dat de 45,70 in het te betalen bedrag verwerkt zit: 

waar dan?

Misschien dat Odido het een en ander heeft verstuurd via de email, maar die is opgeheven (door Odido) nadat ik het abonnement in juni had opgezegd, dus daar heb ik niets meer op ontvangen.

Waar ik nu steeds om vraag is een net briefje van Odido, naar het goed email adres gestuurd waarop staat:

45,00 afbetaling van de Tablet

dat en dat de rest… maakt dat en dat, en dat krijgen we nog van u.

Maar dat schijnt onmogelijk te zijn, de moderators schijnen dat ook niet te kunnen leveren. Dat is toch raar? Ik ken geen enkele winkel of bedrijf die dit doet. En wat is de waarde van het Tablet dat ik heb gekregen, welk bedrag moet ik afbetalen?

Hallo, wil een van de moderators nog even reageren?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@peterjanwagemans het kan soms even duren voordat we een met een reactie bij je terugkomen. We hebben via deze weg een verwerkingstijd van 24 - 48 uur en we helpen iedereen die op volgorde bij ons binnenkomt, zo kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Ik heb het overzicht van je factuur erbij gepakt. Zie hieronder een screenshot:

Zoals je kan zien, zijn er geen abonnementskosten in rekening gebracht op deze factuur. Achter de titel '’schadevergoeding abonnement'’ zie je het bedrag van € 85,46. Dit is het bedrag voor het afkopen van je abonnement, omdat je nog in contract zat. Hetzelfde geldt voor '’resterende termijnen toestelkrediet'’. Dit is de afkoop van het toestelkrediet van je tablet. Er staat verder niks open voor dit abonnement, alleen nog deze factuur. Als je dit bedrag betaald, staat er verder niks meer open voor dit abonnement en ben je helemaal bij. Je zult dan ook geen facturen meer van ons ontvangen. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • Antwoord
  • 8 mei 2025
Pharwin van Odido schreef:

Dank voor de reactie. Dat was eigenlijk alles wat ik wilde weten. Ziet er heel redelijk uit. Ik blijf natuurlijk nog wel nieuwsgierig naar de werkelijke waarde van het Tablet, maar daar zal ik wel nooit achter komen.

Blijft natuurlijk de vraag waarom dat zo veel moeite moest kosten. ik tastte echt in het duister.

Zal de betaling spoedig in orde maken.

Peter-Jan

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 8 mei 2025

Ik blijf natuurlijk nog wel nieuwsgierig naar de werkelijke waarde van het Tablet, maar daar zal ik wel nooit achter komen.

Bedoel je de inkoopwaarde van Odido? Nee, die zullen we nooit weten 😉 Maar de verkoopwaarde is op zich niet zo moeilijk. Als het gaat om de Lenovo tablet (?), die kost €144 (op andere plaatsen is deze wel duurder). Vandaar de 24mnd x €6 bij contract. En voor jou nog 7,5 maand x €6 te betalen.

https://www.odido.nl/lenovo/tab-m10-4th-gen

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 8 mei 2025

nee, ik heb een Samsung tablet Go 2 GB. En het gaat inderdaad om de verkoopwaarde. Maar ik ben allang blij dat ik eindelijk duidelijkheid heb gekregen. je moet rekenen dat het kostenoverzicht waar Pharwin mee kwam ikzelf nooit heb ontvangen...

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 8 mei 2025

En,,, er is nu gezegd, dat hierbij alles is betaald, en dat ik van Odido af ben.

Dat was ook nergens vermeld. Enfin, het lijkt nergens op. Maar de moderators hebben uiteindelijk goed geholpen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 8 mei 2025

nee, ik heb een Samsung tablet Go 2 GB.

Dat is niet precies het merk van Samsung zelf (want er is geen Samsung tab Go). Waarschijnlijk is het dan de Samsung Galaxy Tab A8. Uiteraard voert Odido momenteel weer nieuwere modellen met andere prijzen. Je kunt in de systeeminstelling bij Info tablet zien welke tablet het daadwekelijk is. Maar €144 is op zich geen gekke prijs voor een Samsung tablet in 2023 (toen het contract afgesloten werd).

Ja, dat je geen overzicht gehad hebt van Odido is slordig. Sowieso behoor je van alles een factuur te krijgen (waarbij op de tweede pagina meestal de specificatie staat). Fijn dat er nu wel duidelijkheid over is.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 8 mei 2025

in zoverre, dat ik minstens E211,- heb betaald voor iets dat ‘rentevrij’ wordt aangeboden. Ik begrijp ook wel, dat Odido een soort prijsvechter wil zijn en daardoor de back office sterk heeft teruggebracht. Maar dat heeft bij mij tot een serie heel slechte ervaringen geleid en grote irritatie over de slechte bereikbaarheid. En bij meerdere mensen. Of dit op den door een slimme strategie is betwijfel ik. Bij KPN, waar ik nu zit gaat eea echt heel anders.

Nou ja, eind goed, al goed. Dank voor het meedenken

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 8 mei 2025

in zoverre, dat ik minstens E211,- heb betaald voor iets dat ‘rentevrij’ wordt aangeboden.

Hoe kom je daar nu bij? Je hebt in 26-06-2023 een contract afgesloten (want 25-06-2025 was de einddatum). Opgezegd per 6-11-2024. Je hebt dus 16,5 maand betaald voor de tablet. Dat is 7,5 maand (maal €6) te weinig. Je hebt dus 16,5 x €6 betaald. Dus nog 7,5 x €6 = €45 te betalen.

Ik weet niet precies hoe je aan de €211 komt maar je betaald naast de rentevrije kredietsom voor de tablet ook nog gewoon een abonnement. Het bedrag van 81,41 wat jij noemde voor juni, juli etc, bevatte dus ook nog abonnementskosten. Dus ja… het krediet zelf voor je tabletprijs was rentevrij (dat is die 24x €6), al het andere is voor het abonnement.

Dat ze slecht bereikbaar zijn… ja, daar heb je helemaal gelijk in. Opzeggen schijnt vreselijk moeilijk te zijn omdat dit alleen telefonisch kan (wat tegen de wet is) en telefonisch zijn ze belabberd bereikbaar. Dat vind ik ook heel jammer maar ze hebben gekozen voor een ‘goedkope’ helpdesk (lees callcenter) met bezetting door scholieren 😥 Dat is bij andere providers wel anders.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen