Skip to main content
Beantwoord

IMEI telefoon is geblokkeerd, kan dit gedeblokkeerd worden?


Ik heb een S24 gekocht deze is blijkbaar is als gestolen geregistreed.

Deze is gekocht door bij een handelaar. een half jaar na aankoop heb ik deze telefoon over gekocht en een reset gedaan en toen kwam pas de blokade er op.

nu hebben wij contact gehad met de shop in Kampen en zij hebben de telefoon terug gehad maar ook weer terug gegeven. er is een dosier nummer van. (73791901)

nu is mijn vraag wie en waar moet ik zijn om te vragen of deze blokade er af kan.

in de shop worden we niet wijzer helaas.

Beste antwoord door Marciano van Odido

Goedemiddag Stefam, bedankt voor je screenshot van de melding en je uitleg! Ik heb inmiddels contact gehad met mijn collega's van de Fraude-afdeling om te zien wat ik voor je kan doen. Ik vind het niet fijn om dit te zeggen, maar het toestel dat je hebt gekocht is een gestolen toestel. De case die je hebt meegestuurd is een Manco-onderzoek, omdat het pakket kwijt is geraakt tijdens de bezorging en daarom is er een blokkade op gezet. Wij mogen de blokkade er niet vanaf halen. Ik moet je hiervoor vragen contact op te nemen met de verkoper of het verkooppunt. Zij moeten dit oplossen. Ik hoop dat je je geld terug kan krijgen bij de handelaar en anders raad ik zeker aan om aangifte te doen bij de politie! 

Bekijk origineel

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 23 januari 2025

Beste ​@stefamyamaha  Op de website stopheling.nl kun je controleren of het IMEI nummer van de telefoon die je van plan bent te kopen als gestolen geregistreerd staat

Is de telefoon als gestolen geregistreerd moet de verkoper hem terug nemen. Odido kan daar niets mee.

Je moet bij de verkoper zijn.


Hoi ​@Cristien,

 

Bedankt voor je reactie.

als ik op die website het imei ingeef komt er niks op terug.

de imei is geblocked door Odido en zij kunnen hem ook unlocken.

Wij zijn ook naar die shop geweest in Kampen en zij hebben alles gecontroleerd. En hem weer teruggegeven uiteindelijk. Omdat het al meer als een half jaar geleden was en de huidige eigenaar al voorzien was van een nieuwe telefoon mochten wij deze telefoon weer terugnemen En, Wij zijn nu ook officieel eigenaar van de telefoon. Maar ik had het gevoel dat ze In de shop niet alle rechten hadden.

 

is er een email voor zulke gevallen naar een specialist?

zou zonde zijn voor zo'n telefoon als deze niet gebruikt zou kunnen worden.

 

alvast bedankt

 


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 23 januari 2025

@stefamyamaha  Begrijp ik het goed dat de telefoon bij iemand anders is gekocht dan Odido?

 


@Cristien ,

 

ja klopt! ik heb de telefoon nu in mijn bezit.


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 24 januari 2025

Goedemorgen ​@stefamyamaha  De moderators zijn er mee bezig. Je moet wel geduld hebben ze zoeken dit eerst goed uit!

Groetjes en een fijn weekend 


Hoi ​@Cristien ,

 

sorry voor mijn ongeduld 😅

ik hoop gewoon dat ze het voor elkaar kunnen krijgen.

als ze nog meer infoformatie nodig hebben kunnen ze me altijd bellen.

 

groetjes en jij ook een fijn weekend.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Stefam, bedankt voor je screenshot van de melding en je uitleg! Ik heb inmiddels contact gehad met mijn collega's van de Fraude-afdeling om te zien wat ik voor je kan doen. Ik vind het niet fijn om dit te zeggen, maar het toestel dat je hebt gekocht is een gestolen toestel. De case die je hebt meegestuurd is een Manco-onderzoek, omdat het pakket kwijt is geraakt tijdens de bezorging en daarom is er een blokkade op gezet. Wij mogen de blokkade er niet vanaf halen. Ik moet je hiervoor vragen contact op te nemen met de verkoper of het verkooppunt. Zij moeten dit oplossen. Ik hoop dat je je geld terug kan krijgen bij de handelaar en anders raad ik zeker aan om aangifte te doen bij de politie! 


Hoi ​@Marciano van Odido ,

Bedankt voor je reactie.

Als het goed is komt de telefoon bij jullie vandaan bij bestellen abonnement toentertijd.

Hoe kan ik achterhalen wie de eerste eigenaar is? Het is ook al meer dan een half jaar geleden.

Als ik die heb getraceerd, kunnen jullie hem er dan wel afhalen?

 

Is er iets dat ik kan doen om de blokkade er af te halen en wat is de echte reden dat jullie hem erop laten en hem er niet afhalen?

Ik hoop een oplossing te kunnen vinden voor dit snap je 😉

 

mvg,

Stefan


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 24 januari 2025

@stefamyamaha  Je zei zelf dat je hem bij een handelaar had gekocht toch? 
Of de telefoon eerder bij Odido vandaan komt doet er weinig toe.

De telefoon is gestolen door wie dan ook en van wie dan ook!
Ga naar de handelaar of de politie want ze hebben je een gestolen gsm verkocht.
Odido kan je hier niet verder mee helpen.  

De politie kan je vast verder helpen als de eigenaar aangifte heeft gedaan.  Dan moet hij uiteraard worden ingeleverd bij de politie.


De echte rede is dat het een gestolen toestel is. Hopelijk snap je dat Odido daar niet aan mee mag werken. Of zou jij blij zijn als met hulp van een provider iemand met jouw dure telefoon ervandoor ging?

Als jij hem in één Odido shop hebt gekocht is er niets aan de hand. Je moet echt bij de verkoper zijn waar jij hem hebt gekocht. 
 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 26 januari 2025
Marciano van Odido schreef:

De case die je hebt meegestuurd is een Manco-onderzoek, omdat het pakket kwijt is geraakt tijdens de bezorging en daarom is er een blokkade op gezet. Wij mogen de blokkade er niet vanaf halen.

Zo, dat is dan zo'n voorbeeld dat een toestel bij postnl of een ander bezorgbedrijf “van de vrachtauto valt” en dan later te koop wordt aangeboden door de dief. TOP dat er dan een blokkade op komt. Ik hoop dat dit ook zo werkt bij KPN en Vodafone. 

Wat betreft de situatie waar jij nu in zit. Ik zou zeggen, neem je aankoopbon mee terug naar die shop en vraag om je geld terug. Dit toestel is nu volledig blocked en daar kun je niks meer mee, helaas pech, centen weg, dus maak je aankoop ongedaan!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen