Sinds een aantal weken geleden doet Privédoorgifte (Private Relay) het niet meer als mobiele data wordt gebruikt van mijn T-Mobile abbonement. Ik vroeg me hierbij af of dit anderen ook zijn overkomen of dat het een speciaal geval is en of dit op te lossen is.
Privédoorgifte werkt niet meer op mobiele data
Beste antwoord door eric
Ik weet niet waarom dit niet werkt, maar de Apple term privé doorgifte is wat misleidend. Vooral bedoeld voor landen waar het, in tegenstelling tot Nederland, is toegestaan dat bepaalde bits richting internet anders worden behandeld. Denk bijvoorbeeld aan video wat wordt geknepen op een mobiel netwerk. Nogmaals totaal wettelijk verboden hier. Wat Apple nu doet is een ingebouwde relay/ VPN maken zodat alle mobiele data via servers van Apple loopt. En daar zit het misleidende, de uitgepakte VPN data gaat vanaf de Apple server weer het internet op en is dus niet private voor het Amerikaanse Apple! Die hebben met een wetgeving te maken die het voor die overheid toestaat om data in te zien! (Big brother). Tevens legt jouw data een langere weg af dan dat het vanaf de provider gelijk naar internet gaat, je verbinding wordt langzamer.
Mijn vraag dus, waarom zou je Apple relay gebruiken?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.