Skip to main content
Beantwoord

Onterechte status Onder Bewindvoering

Goedemiddag Odido,

Ik wilde vorig weekend een verlenging van 2 abonnementen doen en daarbij gebruik maken van de haastmakersdeals die nu gelden. Echter bij de Odido-store kwam men tijden het valideren met de mededeling dat zij de verlenigng niet konden afronden ivm een melding in het systeem. Er werd mij vriendelijk uitgelegd dat zij in de winkel niets konden, maar dat ik dit moest opnemen met de klantenservice.
Ik heb maandag de klantenservice gebeld en na 28 minuten in de wacht te hebben gestaan gelukkig iemand aan de lijn gekregen. Na uitleg werd ik doorgeschakeld naar een andere afdeling welke mij keurig heeft tewoord gestaan. Uiteindelijk kwam men er achter dat ik dus een bewindvoeringscode aan mijn naam gekoppeld heb gekregen. Dit is geheel onterecht!
Ik heb nog nooit te maken gehad met schuldhulpverlening, bewindvoering of dergelijk.
Angelina van de klantenservice vond het ook al erg vreemd omdat er naast de code geen enkele documentatie of andere bemerking te zien is in het systeem van Odido.
Volgens haar is het dan ook een fout in het systeem, maar kan zij daar niets aan veranderen en gaf mij het advies om de schuldhulp@odido.nl aan te schrijven. Helaas nog geen enkele reactie mogen vernemen.

Ik vind het een erg kwalijke zaak. Dit is niet iets onschuldigs. Schulhulperlening en bewindvoering zijn geen kleine issues en hiermee dient verantwoord mee omgegaan te worden. Zowel voor de mensen die dit nodig hebben als de mensen die door dit soort fouten hinder en last ondervinden.
Ik denk niet dat het goped is als er zo lichtzinning met deze onderwerpen wordt omgegaan. Zeker niet als ik lees hoeveel mensen hier dus last van hebben en wat hoe veel werk het is om dit te corrigeren.

Kan iemand van Odido hier aub mee aan de slag gaan zodat ik nog gebruik kan maken van de haastmakersdeals?
Of mij de garantie geven dat ik alsnog de gewenste deal kan maken nadat deze verlopen is?
Aangezien dit een fout is vanuit Odido zou ik graag deze toezegging krijgen.

Ik zou het liefste bij Odido blijven. Zeker omdat ik al klant ben vanaf het moment dat BEN voor de eerste keer actief werd in Nederland, dus al een klant vanaf 1998! maar als dit issue niet snel wordt opgelost en ik niet meer van de haastmakersdeal gebruik kan maken weet ik niet of ik blijf.

Ik verneem graag snel hoe dit wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,

Mick

Beste antwoord door m.wirodikromo

Pharwin van Odido schreef:

Hey ​@m.wirodikromo uiteraard, geen dank en graag gedaan! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wens je sowieso alvast een hele fijne dag en alvast een heel fijn weekend toe! 

Ik hoor graag of het nog is gelukt! 😁

Hi ​@Pharwin van Odido,

We zijn gisteravond naar de store gegaan en alles is gelukt!
Hartstikke bedankt voor je goede hulp en snelle oplossing!
Door dit soort acties maak je echt het verschil en krijgen klanten een gewaardeerd gevoel!
Iets waar anderen een voorbeeld aan kunnen nemen!

Nogmaals hartstikke bedankt en ik wens je een heel fijn weekend!

Met vriendelijke groet,

Mick

Bekijk origineel

9 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@m.wirodikromo, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je 2 abonnementen bij ons wilt verlengen, daar zijn we erg blij mee. Ik begrijp heel goed dat je de (onterechte) bewindvoerderscode op je abonnement verwijderd wilt hebben. Laten we samen naar een oplossing kijken! Heel goed dat je al hebt gemaild naar dat mailadres. Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat het verzoek momenteel openstaat bij een collega. Ik verwacht dat je in de loop van vandaag of uiterlijk morgen een terugkoppeling kunt verwachten. Ik heb zelf ook navraag voor je gedaan bij deze collega. Zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik het je meteen weten in dit topic! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 juni 2025

Hoi ​@m.wirodikromo, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je 2 abonnementen bij ons wilt verlengen, daar zijn we erg blij mee. Ik begrijp heel goed dat je de (onterechte) bewindvoerderscode op je abonnement verwijderd wilt hebben. Laten we samen naar een oplossing kijken! Heel goed dat je al hebt gemaild naar dat mailadres. Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat het verzoek momenteel openstaat bij een collega. Ik verwacht dat je in de loop van vandaag of uiterlijk morgen een terugkoppeling kunt verwachten. Ik heb zelf ook navraag voor je gedaan bij deze collega. Zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik het je meteen weten in dit topic! 

Hoi ​@Pharwin van Odido,

dank je voor je reactie. Ik zie jouw reactie, en hopelijk met goed nieuws en een oplossing, met smart tegemoet. Is er iets wat wij kunnen afspreken vwb de haastmakerdeals die nu zijn? Deze lopen 29 juni af en ik vraag mij af of het probleem voor die tijd is opgelost. Kunnen wij misschien in overleg gaan om nu de verlening binnen de haastmakerdeal al rond te maken zodat wij niet naast de haastmaker-deal grijpen?

Met vriendelijke groet,

Mick

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@m.wirodikromo ik heb inmiddels goed nieuws voor je! Ik heb een andere collega benaderd en hij heeft meteen de code op je abonnement verwijderd. Je kunt gerust dit abonnement verlengen met onze Haastmakers deals, fijn toch? De collega op wiens naam het ticket staat, zal nog per mail bij je terugkomen met meer duidelijkheid en de bevestiging. Maar gelukkig kon het ook op deze (en snellere) manier worden opgelost. 

Laat je weten of het verlengen is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 juni 2025

Hi ​@m.wirodikromo ik heb inmiddels goed nieuws voor je! Ik heb een andere collega benaderd en hij heeft meteen de code op je abonnement verwijderd. Je kunt gerust dit abonnement verlengen met onze Haastmakers deals, fijn toch? De collega op wiens naam het ticket staat, zal nog per mail bij je terugkomen met meer duidelijkheid en de bevestiging. Maar gelukkig kon het ook op deze (en snellere) manier worden opgelost. 

Laat je weten of het verlengen is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Hi ​@Pharwin van Odido 

Super! hartstikke bedankt. We gaan vanavond meteen langs de store. Ik laat natuurlijk even weten of het gelukt is!

met vriendelijke groet,

Mick

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@m.wirodikromo uiteraard, geen dank en graag gedaan! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wens je sowieso alvast een hele fijne dag en alvast een heel fijn weekend toe! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 27 juni 2025

Hi ​@Pharwin van Odido,

We zijn gisteravond naar de store gegaan en alles is gelukt!
Hartstikke bedankt voor je goede hulp en snelle oplossing!
Door dit soort acties maak je echt het verschil en krijgen klanten een gewaardeerd gevoel!
Iets waar anderen een voorbeeld aan kunnen nemen!

Nogmaals hartstikke bedankt en ik wens je een heel fijn weekend!

Met vriendelijke groet,

Mick

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@m.wirodikromo fijn dat het is gelukt, daar ben ik erg blij mee! Superbedankt voor je mooie bericht, hier doe ik het graag voor. Dank en ik wens jou ook een heel fijn weekend toe!

Voor andere vragen weet je ons te vinden, de community is er voor je! πŸ˜„

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 7 juli 2025

Ik heb echt exact hetzelfde probleem! Ik ben alleen al twee weken aan het bellen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd met als nieuwste update dat ik maar een mail moet sturen naar incasso@odido.nl en dan wordt mijn vraag binnen 2 weken behandeld! Nu lees ik hier dat het met een intern telefoontje blijkbaar toch heel snel op de lossen is. Kan iemand me helpen? ​@Pharwin van Odido 

Want ik heb inmiddels al 4 keer en in totaal meer dan 2 uur met jullie klantenservice gebeld en overweeg mijn beide abonnementen maar gewoon op te zeggen om van het gezeur af te zijn. Groeten, Yildiz

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Yildiz3521, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je de code op je abonnement verwijderd wilt hebben, gezien deze onterecht is. Laten we samen naar een oplossing kijken! Goed om te weten: de officiΓ«le weg is door een mail te sturen naar incasso@odido.nl. Ze behandelen alle verzoeken die op volgorde binnenkomen, dat is wel zo eerlijk tegenover de rest. Daarnaast is het ook goed om te weten dat de verwerkingstijd momenteel 21 dagen is, wegens de drukte. 

Graag wil ik met je meekijken of ik iets hierin kan betekenen. Het is geen garantie, maar ik kan navraag voor je doen bij een collega (mits hier ruimte voor is). Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen