Skip to main content

eSIM activeren in het buitenland

  • 28 maart 2025
  • 9 reacties
  • 112 Bekeken

Goededag, ik wil een eSIM activeren op een nieuwe iPhone 16 pro Max maar ik zit op het moment voor een langere tijd in VS zouden jullie mij hiermee kunnen helpen.

ik had eSIM hiervoor maar door een nieuwe telefoon kan ik hem nu niet gebruiken.

 

mvg. Joost

Uitgelichte reactie

31 maart 2025

Hoi Joost, gaaf dat je een nieuwe iPhone hebt en nog mooier dat je voor langere tijd in de V.S. bent! Een nieuwe eSIM activeren in het buitenland kan lastig zijn, maar ik help je graag aan alle opties. Heb je toegang tot je Mijn Odido app? Je kan je nieuwe eSIM daar bestellen (Instellingen > Simkaart, telefoon en smartwatch) en vervolgens via Mijn Odido en iDIN-verificatie downloaden en activeren. Let op: een eSIM kan je alleen bestellen via de Mijn Odido App, niet via de Mijn Odido website. Laat je het me weten of dit is gelukt?

Heb je geen toegang tot Mijn Odido, heb je dan nog wel je oude telefoon en is je huidige eSIM hier nog op actief? Dan is het wellicht de beste optie om voorlopig in de V.S. je oude toestel te gebruiken. In het buitenland mag ik op afstand je nieuwe eSIM niet activeren. Dit mag alleen in de Shop of als het lukt om via iDIN in te loggen. Ik hoor het graag van je! 

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 28 maart 2025

Hallo ​@Joost Kim 

Kun je hem niet zelf activeren via de Odido app? Vul anders alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.


  • Auteur
  • Debutant
  • 2 reacties
  • 28 maart 2025

Ik heb de gegevens ingevuld, bedankt voor je hulp


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Joost, gaaf dat je een nieuwe iPhone hebt en nog mooier dat je voor langere tijd in de V.S. bent! Een nieuwe eSIM activeren in het buitenland kan lastig zijn, maar ik help je graag aan alle opties. Heb je toegang tot je Mijn Odido app? Je kan je nieuwe eSIM daar bestellen (Instellingen > Simkaart, telefoon en smartwatch) en vervolgens via Mijn Odido en iDIN-verificatie downloaden en activeren. Let op: een eSIM kan je alleen bestellen via de Mijn Odido App, niet via de Mijn Odido website. Laat je het me weten of dit is gelukt?

Heb je geen toegang tot Mijn Odido, heb je dan nog wel je oude telefoon en is je huidige eSIM hier nog op actief? Dan is het wellicht de beste optie om voorlopig in de V.S. je oude toestel te gebruiken. In het buitenland mag ik op afstand je nieuwe eSIM niet activeren. Dit mag alleen in de Shop of als het lukt om via iDIN in te loggen. Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • Debutant
  • 2 reacties
  • 31 maart 2025

Ik heb een nieuwe esim aangevraagd via de app ik kan alleen niet inloggen op de website omdat ze een bericht naar mijn nummer sturen maar die werkt niet meer kan ik op een andere mijn ID bewijzen ik heb het rekening nummer adres geboorte datum en klant nummer


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Joost, ik kan in de app niet met je meekijken, maar lukt het om de eSIM via de app te downloaden en via iDIN te activeren? Zo niet, dan is er geen andere mogelijkheid voor mij om je eSIM te downloaden en te activeren. Downloaden moet vanaf je toestel gedaan worden en activeren mag niet meer per e-mail met een kopie van je ID. Ik had je graag een derde mogelijkheid gegeven, maar de enige 2 opties zijn je oude telefoon met je oude/huidige eSIM te gebruiken of een lokale simkaart te nemen tot je weer in Nederland bent.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 juni 2025

Hello I have ordered an ESim for my daughter who is abroad and she is trying to ow to install it from Italy. I have sent her the esim code (ending in 6566) and the eSIM from the Odido app but she gets an error (network config)

 

I’m already paying for her subscription but she needs to find a way to add the eSIM to her iPhon in Italy.   How can you help please ?

 

Regards

Andrea


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

 Hello ​@azuccollo, welcome to our community! Nice that your daughter is in Italy. I understand very well that she wants to be able to enjoy internet there too. Let's look for a solution together!

Has she already scanned the QR code of the eSIM with her device? If so, the eSIM is already paired and only needs to be activated. Activation can be done via SMS verification to the old SIM card (if it works) or via iDIN (bank verification). Does that work for her?

If you want me to check with you, feel free to mention her full name, phone number, zip code + house number, date of birth and the last 4 digits of the bank account number known to us in your profile and give me a sign when you have done so. I'll check with you right after that!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 24 juni 2025

Hi Pharwin

 

thanks for your answer, sorry I won’t provide that info in a public forum. However I found a simpler solution: I requests a new eSIM, install it in my iPhone and then transferred to my daughters phone. That worked fine, it would be helpful to add it to Odido FaQ or similar help for clients abroad. 
 

regards

Andrea


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi Andrea, the information in your profile is hidden from the public and only visible for us moderators. But I’m happy to hear that you found this solution. We will definitely look into it. Thank you for this feedback! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen