Skip to main content
Beantwoord

slecht bereik sinds storing 25 juni 2025


Sinds jullie storing is bereik slechter geworden bij ons thuis en Buitenhuis.

Normaal gesproken hadden we samen met mij vrouw met onze iPhone’s volle bereik.

Momenteel is dit 1 of 2 strepen

Dit speelt af in Dordrecht in wijk Sterrenburg mast Octant of een andere .

 

Reset netwerk instellingen en andere toestel check is hetzelfde verhaal.

En mij mobiel geeft de volgende melding steeds…

Nieuwe sim wissel voor mij vrouw heeft niks geholpen, jullie netwerkafdeling mag wel een onderzoek starten! 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@meedenkertje078, ik snap heel goed dat jij en je vrouw ongestoord willen kunnen genieten van ons netwerk en ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik lees dit nog niet terug, maar had je al wel een keer je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt en dat wil vaak nog wel eens helpen. De netwerkinstellingen zijn gereset en dat heeft niet geholpen als ik het goed begrijp? Kan je wel checken of de software van jullie toestellen up-to-date zijn? 

Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Het zou ook aan jullie simkaarten kunnen liggen. Is het mogelijk dat jullie dit testen door een kruistest uit te voeren? Stop hiervoor jullie simkaarten in een ander toestel om te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.  

Mocht dat niet helpen en als er niks te zien is op onze dekkingskaart, dan raad ik je aan om hiervan een melding te maken. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit. 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

Bekijk origineel

12 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4683 reacties
  • Antwoord
  • 22 juli 2025

Hoi ​@meedenkertje078, ik snap heel goed dat jij en je vrouw ongestoord willen kunnen genieten van ons netwerk en ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik lees dit nog niet terug, maar had je al wel een keer je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt en dat wil vaak nog wel eens helpen. De netwerkinstellingen zijn gereset en dat heeft niet geholpen als ik het goed begrijp? Kan je wel checken of de software van jullie toestellen up-to-date zijn? 

Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Het zou ook aan jullie simkaarten kunnen liggen. Is het mogelijk dat jullie dit testen door een kruistest uit te voeren? Stop hiervoor jullie simkaarten in een ander toestel om te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.  

Mocht dat niet helpen en als er niks te zien is op onze dekkingskaart, dan raad ik je aan om hiervan een melding te maken. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit. 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 55 reacties
  • 25 juli 2025

Er loopt een case via jullie netwerkafdeling, kruistest is inmiddels uitgevoerd met een Samsung Note 9 en hetzelfde verhaal.::

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@meedenkertje078 Ik lees inderdaad terug dat er wat issue's zouden zijn n.a.v. een storing, maar dat het inmiddels is opgelost. Ervaar je het nog steeds? Kun je me iets meer vertellen wat er uit de kruistest is gebleken? Had je hetzelfde issue ook met een ander toestel? Dan ligt het vermoedelijk aan je simkaart. Ik wil niet zeggen dat dat ook de oorzaak is, maar dat kunnen we dan in ieder geval uitsluiten. 

Let me know! 


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 55 reacties
  • 28 juli 2025

@Pharwin van Odido normaal gesproken hadden we samen met mij vrouw volle bereik.

 

Nieuwe sim wissel voor mij vrouw heeft ook niks geholpen

Het bereik is slechter geworden naar 1 of 2 strepen sinds storing van 25 juni 2025.

Normaal gesproken hadden we volle bereik in onze wijk buitenhuis en binnen.

 

Onze toestellen zijn IPhone 13 Pro en IPhone 16 Pro Max.

 

Medewerker had mij verzocht om met een nog een toestel te proberen en deze test heb ik Samsung Note 9…

 

Zelfde verhaal net als bij onze iPhone’s met  slechter bereik.

 

 

 

 

 

Waarschijnlijk speelt het probleem zich af met jullie zendmast op het gebouw Octant in Dordrecht

 

Nog een cruciale update, medewerkster klantenservice heeft blokkades ingevoerd in jullie systeem en moest paar keer telefoon even uitzetten voor 15 minuten.

1ste instantie had ik een volle bereik tijdens het gesprek met haar / helaas werkte mobiele data niet meer…

Daarna heeft ze weer andere blokkades in gedaan, zelfde stap uitgevoerd zoals hierboven.

 

Wederom slechter bereik en dan durven jullie hardop te zeggen dat het onze telefoons ligt…

 

Nu wordt er een onderzoek uitgevoerd door jullie netwerk specialisten en ben benieuwd hoe lang dit gaat duren


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@meedenkertje078 ik lees hier inderdaad wat zaken over terug in je account. Begrijp ik het goed dat je de simkaart het ook niet in een ander toestel, waarbij het bereik ook minder stabiel is? Het zou of aan je simkaart of aan één van de masten bij jou in de buurt dan moeten liggen. Zullen we eerst de optie voor je simkaart uitsluiten? Ik kan kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen. Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je dan heel gemakkelijk in orde maken via je Mijn Odido account. 

Zou je dat willen? Let me know, dan bestel ik het meteen voor je! 


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 55 reacties
  • 31 juli 2025

Oké, je kan een nieuwe sim kaart toe sturen.

 

We zullen het zien…


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@meedenkertje078 helemaal goed! Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe fysieke simkaart voor je aangevraagd. Laat je weten wanneer je 'm binnen hebt gekregen en of de activatie is gelukt? Ik hoop dat het voor verbetering zal zorgen en zo niet, dan zullen we uiteraard samen naar een andere oplossing kijken! 


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 55 reacties
  • 2 augustus 2025

@Pharwin van Odido , nieuwe sim is binnen.

Ik heb hem inmiddels online geactiveerd, maar oude sim blijft nog steeds actief….. 

 

Kan je kijken wat er aan de hand is…


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 55 reacties
  • 2 augustus 2025

Nog een extra update van mij kant, mobiele data werkt nog met oude sim.

Bellen niet meer… 

Ik wacht tot er geen service meer staat….

 


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 55 reacties
  • 4 augustus 2025

Met nieuwe sim is bereik nog steeds niet verbeterd.

Ik krijg ook niet iMessage en FaceTime niet geactiveerd..


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 55 reacties
  • 4 augustus 2025

Met mij sim van Turkcell werkt IMessage en FaceTime probleemloos.::


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@meedenkertje078 ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat het is gelukt om de nieuwe simkaart te activeren, die staat nu ook aan je abonnement gekoppeld. Zou je voor mij nogmaals je toestel opnieuw willen opstarten en ook de netwerkinstellingen resetten? Als dat niet helpt, raad ik je aan om alsnog een melding te maken via onze dekkingskaart, wat ik in mijn eerste bericht had aangegeven. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. De community is er voor je!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen