Skip to main content
Beantwoord

Trage onwerkbare 5G na aanpassen abonnement en problemen met antenne's in onze buurt


Aibola

5G verbinding niet vooruit te branden

Na gedonder met het aanpassen van ons abonnement gewoon geen verbinding meer die normaal werkt.
Ik had unlimmited Go 700 en dat werkte goed, ik kreeg een aanbieding voor Unlimited Snelst en daarna ging het licht uit. Nergens meer snel 5g (via mijn eigen wifi geen problemen dus mijn toestel werkt)

Uitgebreide kruistesten gedaan (moest naar de winkel omdat e-sim niet meer zelf mag worden geïnstalleerd ???)
Nog meer gedonder na die aanbieding van elke ander arbo hetzelfde voor 20 euro

Ik ga 27 juli naar het buitenland dus als het dan niet werkt is het helemaal om zeep wij zitten ergens waar geen wifi is en je echt op 5G moet kunnen. maar deze 5g werkt in Nederland al niet ik kan zelfs  geen Netflix Disney of HBO streamen.

 

Batterij loopt elke dag leeg (teken van slechte ontvangst van 5G netwerk)

Het is duidelijk dat het netwerk iets raars doe in onze buurt want ik ben al maanden thuis en elke dat is mijn batterij leeg, nooit als ik ergens anders ben waar wel bereik is.
 

Geen oplossing

Een slepende kwestie waar geen oplossing voor is en elke keer als ik bel met de service desk dan wordt het drama alleen maar groter, weer opnieuw vertellen wat er aan de hand is weer vertellen dat er al kruistesten zijn gedaan weer vertellen dat er al eenL2 case is en dat daar informatie naar is toegestuurd.

 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@Aibola dank voor het invullen van de juiste profielgegevens en het delen van de screenshots. Er lijkt inderdaad wat anders aan de hand te zijn. Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. 

In dat geval, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. De community is er voor je! 

Bekijk origineel

9 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Aibola, allereerst een mooi uitzicht dat je binnenkort naar het buitenland gaat! Je verbinding moet hier in Nederland en in het buitenland uiteraard gewoon goed en stabiel zijn. Daar help ik je graag bij. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kan ik de eerder aangemaakte case bekijken. Fijn dat deze al is aangemaakt. Geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik graag met je mee. Ik kan je dan updates geven over het onderzoek en ik kan enkele stappen (opnieuw) met je doorlopen. Wellicht komen we samen eerder tot de juiste oplossing! 😊


Aibola
  • Auteur
  • Debutant
  • 5 reacties
  • 11 juli 2025
Marciano van Odido schreef:

Goedemorgen Aibola, allereerst een mooi uitzicht dat je binnenkort naar het buitenland gaat! Je verbinding moet hier in Nederland en in het buitenland uiteraard gewoon goed en stabiel zijn. Daar help ik je graag bij. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kan ik de eerder aangemaakte case bekijken. Fijn dat deze al is aangemaakt. Geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik graag met je mee. Ik kan je dan updates geven over het onderzoek en ik kan enkele stappen (opnieuw) met je doorlopen. Wellicht komen we samen eerder tot de juiste oplossing! 😊

Hallo,

Ik heb die informatie al ingevuld. Ik heb het nogmaals gedaan dus nu moet het echt werken.

Niet om te "ranten" maar Mijn ODIDO moest worden verwijderd omdat ik oud T-mobile klant ben??!!
Vandaag wee in de wacht bij ODIDO en 3 keer tijdens het wachten doorverbonden naar andere mensen?? Ik kreeg zelfs iemand van servicedesk van Gideon aan de lijn….

Vandaag het dieptepunt bereikt 4mb, zelf iCloud synced niet meer. Mijn vrouw heeft dit ook en wij zijn vandaag in de ODIDO shop geweest en daar liet de medewerker op zijn iPhone zien dat het net zo slecht was, en de uitleg was dat 5g niet overal even snel kon zijn. Sorry maar jullie praten niet tegen "achtelijke Bartje". Er is hier veel meer aan de hand want een paar kilometer verderop is het net zo slecht.
Een ding kan ik wel zeggen met het oude 4g abonnement van 700Mbps haalde ik dit overal. Sinds 5g is dit dus niks meer, ik betaal wel meer en heb een tweejarig contract. Maar goed onder wanprestatie kan dit natuurlijk worden ontbonden dit is niet ik haal 850 maar ik moet 1000 hebben. Het verschil tussen 1000 en 4 lijkt me duidelijk, dat is wanprestatie en ik heb niks te maken met de reden waarom.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Aibola dank voor het invullen van je profielgegevens en de toelichting! Dat is niet de snelheid die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor. Laten we samen naar een oplossing kijken! Ik mis in je profielgegevens alleen nog je huisnummer. Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje willen geven in dit topic? 

Kun je aangeven wat er uit de kruistest met je simkaart was gebleken? Had je dit probleem ook met een ander toestel? Kun je in de tussentijd het volgende checken: zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

We horen het graag van je!


Aibola
  • Auteur
  • Debutant
  • 5 reacties
  • 15 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Ik mis in je profielgegevens alleen nog je huisnummer.

 

Ok bij deze ook het huisnummer,

Hieronder recente snelheidstesten. En wat ik het belangrijkste vind de packetloss en de jitter.
Het mag ok duidelijk zijn dat er te weinig data is verbruikt bij de test. een goede test had echt veel meer Mb verbruikt.

Dus nog even kort samengevat

  • Snelheid is niet naar behoren niet bij mij maar ook niet bij eigen ODIDO werknemers in de shop.
  • Ontstaan na overstap van 4g naar 5g mobiel
  • Toestelresets en simswaps halen niks uit (en dat zou logisch zijn want het ligt niet aan het toestel)
  • Toen wij oud T-mobile klant waren (dus tot ergens in juni 2025 ), met 700Mb download werkte dit perfect. het is echt begonnen na overschakeling naar ODIDO snelst.


 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4683 reacties
  • Antwoord
  • 17 juli 2025

Hoi ​@Aibola dank voor het invullen van de juiste profielgegevens en het delen van de screenshots. Er lijkt inderdaad wat anders aan de hand te zijn. Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. 

In dat geval, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. De community is er voor je! 


Aibola
  • Auteur
  • Debutant
  • 5 reacties
  • 9 augustus 2025

@Pharwin van Odido Hallo, dank voor je reactie,
We zijn op vakantie geweest (dat moet ook gebeuren 😃 ) Zonder afbraak te doen aan je antwoord.

Ik heb al zoveel gedaan en genoteerd ik vind dat gewoon geen oplossing meer.
Ik betaal voor het allersnelste van ODIDO (ik wilde schrijven niet voor niets maar dat is op dit moment niet waar
😪)

  1. Snelheid overal in Delft en Rijswijk is slecht ( ik ben bijna nooit ergens anders dus ik kan dat op dit moment ook niet testen en aangezien dat dus rui 98% van mijn tijdsbesteding is vind ik het niet belangrijk of het ergens anders wel werkt.
  2. Diverse abonnees zoals ook mijn vrouw, en nog een aantal andere mensen allemaal uit Delft hebben precies dezelfde issues en ook alles geprobeerd SIM kruistesten uit en aan toestelprovisioning noem maar op.
  3. De mensen in de okidoki (ODIDO) winkel in Delft laten op hun eigen iPhone ook zien dat het barslecht is.
  4. Als iemand een KPN SIM in mijn toestel doet zijn alle problemen ineens magisch verdwenen.
  5. Ik wil niet vooruit betalen tot ODIDO de oplossing heeft jullie gaan maar gewoon compenseren omdat ik niet kan doen wat ik normaal gesproken wel kan doen zoals een mobiele hotspot zijn voor mijn tablet/laptop met VPN etc.
  6. En waarom moet ik weer een klacht indienen als iedereen als weet dat er een probleem is.

    Nee ik vind dit geen oplossing. Tegen de tijd dat het werkt mogen jullie honderden euro's terugstorten het gaat niet alleen om het werkt niet maar ook om wanprestatie 

Aibola
  • Auteur
  • Debutant
  • 5 reacties
  • 9 augustus 2025

Vandaag eens de dekkingskaart bekeken en wat er op staat qua metingen.
Nou dat laat wel te wensen over en dan denk ik zeker dat mensen gewoon geen internet snelst moet worden aangesmeerd door de verkoop of zoals ik al zei flink worden gecompenseerd.

Ik vraag met af waarom die dekkingskaart blijft zeggen dat het goed gaat met 5G. Geef mij gewoon mijn 4G 700 maar terug dan, dit is de uitleg bij de snelheidstest in mijn buurt:

 

Aantal testen in deze buurt: 9

Gemiddelde snelheid: 75.39 Mbps

Hoogst gemeten snelheid: 135.32 Mbps

Ik heb zelf al meer dan 10 testen ingeleverd in deze buurt dus dat begrijp ik dan ook niet hoe ze hier aan 9 komen.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9648 reacties
  • 9 augustus 2025

Tja bij download snelheden van 75 - 135 mbps kun je toch niet spreken van "onbruikbaar 5G". Dat zijn prima snelheden en natuurlijk,  in de buurt van een 3.5 Ghz site en het juiste toestel kan dit nog veel hoger, maar ook zo nutteloos met een fup van 20GB per dag + unlimited aanvullers.  Dan blijf je bezig. Je kunt gelukkig jouw unlimited abonnement elke maand.onhoog maar ook omlaag aanpassen.


Aibola
  • Auteur
  • Debutant
  • 5 reacties
  • 14 augustus 2025
eric schreef:

Tja bij download snelheden van 75 - 135 mbps kun je toch niet spreken van "onbruikbaar 5G". Dat zijn prima snelheden en natuurlijk,  in de buurt van een 3.5 Ghz site en het juiste toestel kan dit nog veel hoger, maar ook zo nutteloos met een fup van 20GB per dag + unlimited aanvullers.  Dan blijf je bezig. Je kunt gelukkig jouw unlimited abonnement elke maand.onhoog maar ook omlaag aanpassen.

@eric 

Beste Eric,

Ik denk dat je jezelf eens goed moet inlezen op deze post, je antwoord slaat kant nog wal (zeker als superuser)

  1. Dit is een gemiddelde wat ODIDO heeft aangegeven niet wat ik haal. vandaag was het zelfs 4.21/0.05mbps. Elke andere zelfrespecterende provider spreekt al over problemen als je onder de 80% van de beloofde snelheid komt, dus met 75 zit ik op 7,5% en maximaal 13,5% denk ik?
    Ik wil je wel een PM sturen met mijn rekeningnummer dan kan jij die 92,5% van mijn abonnementskosten per maand vergoeden. 🤣
     
  2. Jij weet absoluut niet wat ik doe met mijn verbinding en kunt daar dus niks zinnigs over zeggen je lijkt wel zo'n verkoopsnor die mij weet te vertellen hoeveel snelheid ik werkelijk nodig heb. En dan nog is het mijn zaak en niet die van jouw om daarover te oordelen.
     
  3. Op dezelfde plek kon ik met mijn voorgaande 4G van T-mobile gewoon de 700Mbps halen die toen werd beloofd en dat was dus tot 3 maanden geleden tot een verkoopsnor mij Unlimmited snelst 5G aansmeerde en ik met deze wanprestaties te maken kreeg.
     
  4. En als je alles zo goed weet vertel me dan maar waarom ik hier wel met een KPN abonnement die snelheden kan halen. Zelfs met een Lebara SIM (KPN netwerk) haal ik de beloofde 150Mbps die nog steeds meer is dan die 135 waar jij aan refereert.

    Ik mag op dit forum misschien wel debutant zijn, in de echte wereld op dit gebied zeker niet. Dus als je iets nuttigs kunt toevoegen aan dit onderwerp graag, anders zou ik zeggen, door naar de volgende.

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen