Skip to main content
Beantwoord

Nog steeds geen mobiel netwerk Amsterdam 26-06

• is een Top Poster
  • 11 reacties

Goedemorgen, ik lees het persbericht van Odido dat de storing in het mobiele netwerk is opgelost. Maar ik heb nog steeds geen mobiel netwerk. Als ik naar het menu Netwerk en Internet ga (op mijn Pixel 8) dan heb ik bij Internet alleen mijn Ziggo wifi, en bij Simkaarten staat Voeg een netwerk toe. Maar mijn simkaart zit gewoon in mijn telefoon, ik heb hem net eruit gehaald en er weer ingestopt, mijn telefoon herstart, maar probleem blijft. Mijn simkaart is trouwens nog van T-Mobile en ik heb de afgelopen 5? jaar geen nieuwe gekregen van T-Mobile/Odido.

Vriendelijke groet,

Fratsje

Beste antwoord door Fratsje

Pharwin van Odido schreef:

Hoi allemaal, de problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk. Mogelijk kun je problemen ervaren met bellen via Wifi, ook wel VoWiFi genoemd. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Ervaar je problemen met bellen? Check dan of VoWiFi op je toestel staat ingeschakeld en zet de optie uit. Belangrijk om daarna je toestel te herstarten. Hoe je VoWiFi uitzet zie je hieronder:

• Android: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Verbindingen. Kies voor mobiele netwerken en zet de optie Bellen via Wi-Fi SIM uit.
  • iOS: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Mobiel Netwerk. Kijk vervolgens of de schakelaar bij de optie Bellen via wifi op groen staat en zet deze uit.

Wat ook kan helpen is je toestel opnieuw op te starten, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laten jullie weten of het hiermee is gelukt? 

Houd dit topic in de gaten voor eventuele updates: 

Beste Pharwin,

Bij mij werkt alles weer sinds ik een nieuwe SIM-kaart heb. Bellen via wifi heb ik nog niet gedaan.

Grt Fratsje

Bekijk origineel

11 reacties

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1344 reacties
  • 26 juni 2025

Hallo ​@Fratsje ,

Wil je alvast alle gegevens invullen, zoals in  mijn onderschrift staat in je profiel? Dan kan een moderator je snel weer verder helpen. Ze helpen op volgorde van binnenkomst. Wil je even laten weten als alles compleet is ingevuld?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 26 juni 2025

Alle gevraagde info aangevuld. Alleen klantnummer weet ik niet, omdat ik niet kan inloggen om bv factuur te bekijken. Ik heb wel een kenmerk dat in de mails over de facturen wordt genoemd. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 26 juni 2025

Is er al meer bekend?? Ik moet iets bestellen maar kan niet inloggen op PayPal omdat de beveilingscode naar mijn telefoon wordt verstuurd maar ik kan nu geen sms ontvangen omdat ik dus geen netwerk heb!! Mijn telefoon zegt dat er geen simkaart in zit, maar dat is wel zo... Ik heb ik niks lopen doen met mijn simkaart en mijn telefoon ook niet laten vallen oid. Dus het ligt lijkt me aan Odido.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 27 juni 2025

Jammer dat niemand van Odido de moeite heeft genomen om te reageren.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 27 juni 2025
Fratsje schreef:

Jammer dat niemand van Odido de moeite heeft genomen om te reageren.

Als er een Odido shop in de buurt zit dan zou je daar even langs kunnen gaan. Wellicht is het een probleem met je SIM-kaart. Die kunnen ze dan in de winkel omwisselen en activeren.

Kun je je SIM-kaart wel zien bij Instellingen > Netwerk & Internet? Als je 'm hier wel kunt selecteren dan zou je kunnen proberen een nieuwe APN toe te voegen:

https://www.odido.nl/service/veelgestelde-vragen/hoe-moet-ik-internet-instellen-op-mijn-smartphone-wat-is-bijvoorbeeld-het-apn-van-odido/000453837

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 27 juni 2025

Dank je wel P-Rock voor de tip. Ik zie mijn simkaart niet staan, daar zit het probleem.

Een kwartier geleden heb ik gebeld met Odido via de telefoon van mijn vriend (die ook Odido heeft maar geen problemen meer). De medewerkster heeft een notitie gemaakt dat ik gratis een nieuwe simkaart krijg. Ik had namelijk nog een T-Mobile simkaart, en dat is het probleem waarschijnlijk. Ze hebben een aantal dingen gereset in hun systeem waardoor (vermoed ik) de verouderde T-Mobile kaarten niet meer werken.

Het was handig geweest als Odido bij de overname van T-Mobile een vooruitziende blik had gehad: dan hadden ze de T-Mobile klanten met (oude) Simkaarten een nieuwe Odido simkaart kunnen geven. Ook wel een soort service lijkt me, want mijn simkaart is nog van 2018. Bij geen enkele contractverlenging de afgelopen jaren heb ik een nieuwe simkaart ontvangen.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 27 juni 2025

Ik heb ook een oude T-Mobile SIM uit 2018, maar die werkt nog gewoon.

Het snelste om weer bereik te hebben is om langs een fysieke winkel te gaan. Ik denk dat ik dat binnenkort ook maar eens ga doen, want mijn bereik is waardeloos.

• is een King Poster
  • 78 reacties
  • 27 juni 2025

Ook voor mij is het bereik nu beter, maar niet goed. Soms wordt ik van 5G afgetrapt, en de snelheden zijn belabberd.  

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi allemaal, de problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk. Mogelijk kun je problemen ervaren met bellen via Wifi, ook wel VoWiFi genoemd. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Ervaar je problemen met bellen? Check dan of VoWiFi op je toestel staat ingeschakeld en zet de optie uit. Belangrijk om daarna je toestel te herstarten. Hoe je VoWiFi uitzet zie je hieronder:

• Android: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Verbindingen. Kies voor mobiele netwerken en zet de optie Bellen via Wi-Fi SIM uit.
  • iOS: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Mobiel Netwerk. Kijk vervolgens of de schakelaar bij de optie Bellen via wifi op groen staat en zet deze uit.

Wat ook kan helpen is je toestel opnieuw op te starten, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • Antwoord
  • 4 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Beste Pharwin,

Bij mij werkt alles weer sinds ik een nieuwe SIM-kaart heb. Bellen via wifi heb ik nog niet gedaan.

Grt Fratsje

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Fratsje wat fijn dat alles weer naar behoren werkt, daar ben ik blij mee! Als ik vanuit deze kang nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😁

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen