Skip to main content
Beantwoord

Sinds 25/06 geen mobiel internet of bereik – storing niet opgelost

Hallo Odido,

Sinds 25 juni heb ik geen mobiel internet en kan ik niet bellen. Op 26 juni verscheen er een nieuwsbericht dat de storing verholpen zou zijn, maar bij mij is het probleem nog steeds niet opgelost.

Ik heb alle bekende stappen geprobeerd: toestel opnieuw opgestart, simkaart eruit en erin, etc. Helaas zonder resultaat.

Contact opnemen via de chatbot levert niks op. Ik krijg enkel te lezen:
"Ik kan je op dit moment helaas niet doorverbinden met een adviseur. Je kan onze adviseurs bellen op 0800-0092."

Maar… ik kan niet bellen. Dat is juist het probleem. Jullie zijn telefonisch onbereikbaar voor mensen met deze storing.

Graag z.s.m. hulp of in elk geval een update. Ik ben bereikbaar via wifi maar verder compleet afgesloten.

Met vriendelijke groet,

Timo

Beste antwoord door Unoproblemos

Unoproblemos schreef:

Beste antwoord – omdat dit het échte probleem blootlegt...

Mijn storing begon op 25 juni vóór 06:30. Ik was ruim 36 uur volledig onbereikbaar. Geen communicatie, geen hulp, geen ondersteuning via chatbot of community. Uiteindelijk heb ik het probleem zelf opgelost door naar een Odido-winkel te gaan — waar bleek dat ik een nieuwe simkaart nodig had. Opgelost in vijf minuten.

Pas dagen later kwam hier een reactie van Odido, waarin werd verwezen naar VoWiFi — totaal niet relevant voor mijn situatie — en die reactie werd vervolgens door Odido zélf als ‘Beste Antwoord’ gemarkeerd.

Dat is precies wat er misgaat bij Odido:

Reacties komen te laat of helemaal niet.

Er wordt niet geluisterd naar de inhoud van meldingen.

Communicatie tijdens een storing is vrijwel afwezig.

Klanten moeten zélf achter oplossingen én compensatie aan

Na het indienen van een officiële klacht werd ik gebeld en kreeg ik €15 compensatie. Dat gebaar waardeer ik, maar het bevestigt ook mijn punt: alleen wie luid genoeg klaagt, wordt geholpen.

Dus dit is het ‘beste antwoord’, niet omdat het probleem netjes is opgelost, maar omdat het glashelder maakt hoe slecht de interne communicatie en klantbenadering bij Odido functioneren.

Naschrift – en weer wordt de plank misgeslagen

Ongelooflijk. Ik plaats een inhoudelijk, onderbouwd en feitelijk “Beste Antwoord” dat mijn situatie wél correct weergeeft — en een uur later markeert Odido-medewerker ​@Pharwin van Odido zijn eigen, niet-relevante standaardreactie opnieuw als ‘Beste Antwoord’.

Dit bevestigt helaas exact wat ik eerder schreef:

Odido luistert niet, maar wil alleen topics sluiten en kritiek dempen. Geen erkenning, geen echte dialoog. Gewoon doordrukken wat in het script past, ongeacht of het bij de klant of de situatie past.

Nogmaals: mijn storing had niets te maken met VoWiFi. Dat antwoord hielp mij niet. Mijn verhaal klopt, is bevestigd én erkend door jullie eigen klantenservice via de officiële klacht die ik heb ingediend.

Als Odido liever vasthoudt aan eigen gelijk dan aan klantgerichtheid, dan zegt dat helaas alles.

Bekijk origineel

19 reacties

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 juni 2025

aub ODIDO luisteren naar jullie klanten want ik krijg echt een crash out zo als jullie ons niet tenminste een update of tijdlijn geven. Ik stap wel over naar Vodafone ofzo. 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 26 juni 2025

Idem, ik heb ook geen netwerk. Volgens mijn telefoon zit er geen simkaart in, maar dat is wel het geval. En die chatbot stuurt je inderdaad met een kluitje in het riet. Het enige wat wij kunnen is chatten met een medewerker, maar juist die optie wordt je niet geboden. Lekker handig.

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1360 reacties
  • 26 juni 2025

Hallo ​@Unoproblemos  , ​@Masmas111 en ​@Fratsje ,

Willen jullie alvast alle gegevens zoals in  mijn onderschrift staat invullen in jullie profiel? Dan kan een moderator je snel weer verder helpen. Ze helpen op volgorde van binnenkomst. Wil je even laten weten als alles compleet is ingevuld?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 26 juni 2025
soepkip67 schreef:

Hallo ​@Unoproblemos  , ​@Masmas111 en ​@Fratsje ,

Willen jullie alvast alle gegevens zoals in  mijn onderschrift staat invullen in jullie profiel? Dan kan een moderator je snel weer verder helpen. Ze helpen op volgorde van binnenkomst. Wil je even laten weten als alles compleet is ingevuld?

Ik heb mijn info ingevuld

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 26 juni 2025

Alles ingevuld. Bedankt voor je antwoord en tip.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 juni 2025

Schandalige service van Odido – probleem zelf moeten oplossen

Dagen zonder mobiel bereik of internet sinds 25 juni. Op 26 juni meldt Odido dat "de storing is opgelost" – nou, niet voor mij dus.

Alles geprobeerd: opnieuw opstarten, simkaart eruit en erin, niks hielp. De chatbot bood geen hulp, ik moest bellen… terwijl ik juist niet kon bellen. Hoe verzin je het.

Uiteindelijk zelf maar na werktijd naar de lokale Odido-winkel gegaan. Daar kreeg ik binnen 5 minuten een nieuwe simkaart, en toen werkte alles weer. Zó simpel dus.

En op mijn community-post? Helemaal niks. Geen reactie. Geen hulp. Geen excuses.

Wat een waardeloze communicatie en klantenservice. Je laat mensen dagen zonder verbinding zitten en laat ze zelf maar uitzoeken wat er mis is. Zeer teleurstellend en klantonvriendelijk.

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 27 juni 2025

Bij mij precies hetzelfde. Ik heb nog steeds geen netwerk. Daarom ga ik een klacht indienen. Ik kon mij gisteren op verschillende website hierdoor ook niet identificeren (omdat ik dus geen beveiligingscodes per sms kon ontvangen). Heel hinderlijk.

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 27 juni 2025

@Unoproblemos had jij ook nog een oude T-Mobile simkaart toevallig?

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 27 juni 2025

@Masmas111 en jij?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 juni 2025

Ik had inderdaad nog een oude T-Mobile simkaart, nu heb ik er 1 van odido.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 27 juni 2025
Fratsje schreef:

@Masmas111 en jij?

0 bereik nog steeds. Gloednieuwe simkaart van Ben, is pas 3 dagen oud. Dus ben echt met stomheid geslagen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 juni 2025
Masmas111 schreef:
Fratsje schreef:

@Masmas111 en jij?

0 bereik nog steeds. Gloednieuwe simkaart van Ben, is pas 3 dagen oud. Dus ben echt met stomheid geslagen.

Misschien handig om langs een Odido winkel te gaan (als er 1 in de buurt is)?

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 27 juni 2025
Masmas111 schreef:
Fratsje schreef:

@Masmas111 en jij?

Hebben ze 'm wel geactiveerd?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi allemaal, de problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk. Mogelijk kun je problemen ervaren met bellen via Wifi, ook wel VoWiFi genoemd. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Ervaar je problemen met bellen? Check dan of VoWiFi op je toestel staat ingeschakeld en zet de optie uit. Belangrijk om daarna je toestel te herstarten. Hoe je VoWiFi uitzet zie je hieronder:

• Android: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Verbindingen. Kies voor mobiele netwerken en zet de optie Bellen via Wi-Fi SIM uit.
  • iOS: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Mobiel Netwerk. Kijk vervolgens of de schakelaar bij de optie Bellen via wifi op groen staat en zet deze uit.

Wat ook kan helpen is je toestel opnieuw op te starten, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laten jullie weten of het hiermee is gelukt? 

Houd dit topic in de gaten voor eventuele updates: 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 30 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi allemaal, de problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk. Mogelijk kun je problemen ervaren met bellen via Wifi, ook wel VoWiFi genoemd. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Ervaar je problemen met bellen? Check dan of VoWiFi op je toestel staat ingeschakeld en zet de optie uit. Belangrijk om daarna je toestel te herstarten. Hoe je VoWiFi uitzet zie je hieronder:

• Android: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Verbindingen. Kies voor mobiele netwerken en zet de optie Bellen via Wi-Fi SIM uit.
  • iOS: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Mobiel Netwerk. Kijk vervolgens of de schakelaar bij de optie Bellen via wifi op groen staat en zet deze uit.

Wat ook kan helpen is je toestel opnieuw op te starten, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laten jullie weten of het hiermee is gelukt? 

Houd dit topic in de gaten voor eventuele updates: 

Dank voor de reactie, maar helaas komt deze veel te laat en is totaal niet relevant voor mijn situatie.

Mijn storing begon op 25 juni vóór 06:30 uur: ik had sindsdien geen bereik en geen mobiel internet. Alle bekende stappen geprobeerd (opnieuw opstarten, simkaart eruit en erin, etc.) – zonder resultaat.

Op 26 juni rond 17:15 uur ben ik zelf naar een Odido-winkel gegaan, waar bleek dat ik een nieuwe simkaart nodig had. Binnen vijf minuten was het opgelost, maar:

• Mijn oude simkaart was nog van T-Mobile, en werkte de dag ervoor nog perfect.

• Er is geen communicatie geweest over mogelijke problemen met oudere simkaarten.

• Er is geen enkele proactieve hulp of reactie geweest op mijn melding.

• En nu – 4 à 5 dagen later – krijg ik een algemene reactie over VoWiFi, dat totaal niets te maken had met mijn probleem.

Ik ben hierdoor vooral boos en teleurgesteld.
Boos, omdat ik als klant volledig op mezelf was aangewezen tijdens een storing die ik niet heb veroorzaakt. Geen netwerk, geen hulp, geen communicatie.
Teleurgesteld, omdat ik had verwacht dat Odido op z’n minst zou reageren toen ik mijn probleem meldde. Maar dat gebeurde niet – en toen er eindelijk een reactie kwam, sloeg die de plank volledig mis.

Uiteindelijk was ik meer dan 36 uur onbereikbaar en heb ik het zelf moeten oplossen. Ik heb inmiddels een officiële klacht ingediend via het contactformulier, inclusief een verzoek tot compensatie. Ik hoop dat daar wél serieus naar gekeken wordt. Want de manier waarop dit is afgehandeld is voor mij als klant echt onder de maat.

Naschrift – Odido markeert eigen foute reactie als ‘beste antwoord’?

Zoals ik eerder schreef, heb ik mijn probleem zelf moeten oplossen zonder enige hulp of communicatie van Odido. En dan markeert Odido zelf hun irrelevante, te late en niet-oplossende reactie ook nog eens als ‘beste antwoord’?

Dat voelt als een klap in het gezicht van klanten die wél met een serieus probleem zitten. Geen erkenning, geen excuses, alleen een standaardtekst over VoWiFi die mijn storing totaal niet verklaarde.

Als dit het ‘beste antwoord’ is dat Odido kan bieden, zegt dat helaas genoeg over hoe serieus ze klanttevredenheid nemen.

Voor mij is dit dan ook géén antwoord, maar juist een duidelijk teken dat er iets grondig mis is in de klantenservice.

Met (on)vriendelijke groet,

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Unoproblemos dat is niet het gevoel wat we je willen geven, excuses hiervoor. Om heel eerlijk te zijn, dit zijn altijd onverwachte situaties die we niet kunnen voorkomen. We doen er natuurlijk aan om de impact zo laag mogelijk te houden en het zo snel mogelijk op te lossen, maar zulke dingen kunnen altijd gebeuren. Gelukkig communiceren we dit heel transparant, zodat iedereen hier goed van op de hoogte is. We kunnen ook niet pro actief gaan zoeken wie allemaal een oude simkaart heeft. Meestal werken die ook probleemloos, totdat er zaken niet goed werken. Als er problemen zijn, vragen we altijd om een kruistest uit te voeren met de simkaart. Op deze manier kunnen we uitsluiten of het aan de simkaart ligt. Gelukkig is de oorzaak bij jouw situatie duidelijk geworden. Werkt alles inmiddels naar behoren? 

De reden dat ik mijn antwoord als '’Beste Antwoord'’ heb geselecteerd, is dat het onderwerp van dit topic over de storing gaat. Mijn antwoord (is voor nu) het beste Antwoord, totdat iemand met een ander/beter/relevante antwoord komt. Vandaar dat ik mijn reactie nu ook als Beste Antwoord laat staat. Ik hoop dat je dit begrijpt. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 3 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@Unoproblemos dat is niet het gevoel wat we je willen geven, excuses hiervoor. Om heel eerlijk te zijn, dit zijn altijd onverwachte situaties die we niet kunnen voorkomen. We doen er natuurlijk aan om de impact zo laag mogelijk te houden en het zo snel mogelijk op te lossen, maar zulke dingen kunnen altijd gebeuren. Gelukkig communiceren we dit heel transparant, zodat iedereen hier goed van op de hoogte is. We kunnen ook niet pro actief gaan zoeken wie allemaal een oude simkaart heeft. Meestal werken die ook probleemloos, totdat er zaken niet goed werken. Als er problemen zijn, vragen we altijd om een kruistest uit te voeren met de simkaart. Op deze manier kunnen we uitsluiten of het aan de simkaart ligt. Gelukkig is de oorzaak bij jouw situatie duidelijk geworden. Werkt alles inmiddels naar behoren? 

De reden dat ik mijn antwoord als '’Beste Antwoord'’ heb geselecteerd, is dat het onderwerp van dit topic over de storing gaat. Mijn antwoord (is voor nu) het beste Antwoord, totdat iemand met een ander/beter/relevante antwoord komt. Vandaar dat ik mijn reactie nu ook als Beste Antwoord laat staat. Ik hoop dat je dit begrijpt. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je! 

@Pharwin van Odido 

Dank voor je toelichting, maar ik blijf erbij dat de afhandeling vanuit Odido teleurstellend is.

Ik snap dat Odido bij een landelijke storing niet op elke community-post kan reageren. Maar mijn oorspronkelijke melding is inmiddels zeven dagen oud, en het ‘Beste Antwoord’ dat Odido zelf twee à drie dagen geleden plaatste, kwam veel te laat én sloeg volledig de plank mis.

Tijdens de storing is er bovendien niets gecommuniceerd over mogelijke problemen met oudere simkaarten, terwijl dat in mijn geval wél de oorzaak bleek. Geen waarschuwing, geen bericht, geen hulp bij mijn melding. En toen ik uiteindelijk wél iemand kon spreken (in de winkel, niet online), bleek het binnen vijf minuten opgelost.

Wat mij vervolgens echt stoort, is dat jullie dagen later een algemeen bericht plaatsen over VoWiFi — iets wat totaal niets met mijn storing te maken had — en dat vervolgens zelf markeren als ‘Beste Antwoord’. Serieus?

3 × 0 is nog steeds 0.
Een reactie die te laat komt, niet klopt en niets oplost, blijft gewoon géén goed antwoord. Maar goed, als het criterium voor ‘beste’ hier is: "We hebben íets gepost en het gaat vaag over het onderwerp," dan snap ik ineens waarom het als zodanig is gemarkeerd. Zoveel zegt dat dan dus ook over de standaard.

Gelukkig heeft de medewerker in de winkel me uitstekend geholpen — dat was de enige echte service die ik heb gekregen in dit hele verhaal. Online voelde ik me vooral genegeerd, afgescheept en niet serieus genomen.

Als jullie echt vinden dat dit je beste antwoord was… dan zegt dat eigenlijk alles.

Met (on)vriendelijke groet,

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 juli 2025

Mijn storing begon op 25 juni vóór 06:30. Ik was ruim 36 uur volledig onbereikbaar. Geen communicatie, geen hulp, geen ondersteuning via chatbot of community. Uiteindelijk heb ik het probleem zelf opgelost door naar een Odido-winkel te gaan — waar bleek dat ik een nieuwe simkaart nodig had. Opgelost in vijf minuten.

Pas dagen later kwam hier een reactie van Odido, waarin werd verwezen naar VoWiFi — totaal niet relevant voor mijn situatie — en die reactie werd vervolgens door Odido zélf als ‘Beste Antwoord’ gemarkeerd.

Na het indienen van een officiële klacht werd ik gebeld en kreeg ik €15 compensatie. Dat gebaar waardeer ik, maar het bevestigt ook mijn punt: alleen wie luid genoeg klaagt, wordt geholpen.

Dus dit is het ‘beste antwoord’, niet omdat het probleem netjes is opgelost, maar omdat het glashelder maakt hoe slecht de interne communicatie en klantbenadering bij Odido functioneren.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 11 juli 2025
Unoproblemos schreef:

Naschrift – en weer wordt de plank misgeslagen

Ongelooflijk. Ik plaats een inhoudelijk, onderbouwd en feitelijk “Beste Antwoord” dat mijn situatie wél correct weergeeft — en een uur later markeert Odido-medewerker ​@Pharwin van Odido zijn eigen, niet-relevante standaardreactie opnieuw als ‘Beste Antwoord’.

Dit bevestigt helaas exact wat ik eerder schreef:

Odido luistert niet, maar wil alleen topics sluiten en kritiek dempen. Geen erkenning, geen echte dialoog. Gewoon doordrukken wat in het script past, ongeacht of het bij de klant of de situatie past.

Nogmaals: mijn storing had niets te maken met VoWiFi. Dat antwoord hielp mij niet. Mijn verhaal klopt, is bevestigd én erkend door jullie eigen klantenservice via de officiële klacht die ik heb ingediend.

Als Odido liever vasthoudt aan eigen gelijk dan aan klantgerichtheid, dan zegt dat helaas alles.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen