Skip to main content

Netwerk valt steeds weg


Het netwerk van mijn mobiel valt steeds weg. Dat is sinds de storing van vanmiddag maar het is super irritant en als ik dan lees dat het is opgelost vraag ik me af waarom het nog steeds wegvalt? 

Uitgelichte reactie

26 juni 2025

Hi iedereen, excuses voor het ongemak gisteren. De situatie op ons netwerk is op dit moment stabiel. En we blijven continue monitoren en doen nog onderzoek naar de oorzaak. Is jullie netwerk inmiddels ook weer stabiel?

9 reacties

  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 juni 2025

Hier in de regio Zeist heb ik al sinds begin van de middag geen Bellen via Wifi en 4G meer. En dan lees je op Odido dat de storing zo goed als voorbij is… Ik denk dat jullie wat plaatsen zijn vergeten!


  • is een King Poster
  • 117 reacties
  • 25 juni 2025

Klopt netwerk is nog instabiel hou er maar rekening mee dat dit tot eind van de dag duurt 😉


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi iedereen, excuses voor het ongemak gisteren. De situatie op ons netwerk is op dit moment stabiel. En we blijven continue monitoren en doen nog onderzoek naar de oorzaak. Is jullie netwerk inmiddels ook weer stabiel?


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 26 juni 2025
Marciano van Odido schreef:

Hi iedereen, excuses voor het ongemak gisteren. De situatie op ons netwerk is op dit moment stabiel. En we blijven continue monitoren en doen nog onderzoek naar de oorzaak. Is jullie netwerk inmiddels ook weer stabiel?

 

Hoi Marciano, Bellen via Wifi werkt nog steeds niet bij mij (regio Zeist).


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 juni 2025
Marciano van Odido schreef:

Hi iedereen, excuses voor het ongemak gisteren. De situatie op ons netwerk is op dit moment stabiel. En we blijven continue monitoren en doen nog onderzoek naar de oorzaak. Is jullie netwerk inmiddels ook weer stabiel?

Ik heb niks 0 netwerk nul bereik krijg de 5 streepjes met een kruisje erboven te zien :( 

Ben wel klant van Ben maar die zijn ook onderdeel van het Odido conglomeraat toch?


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1344 reacties
  • 26 juni 2025

Hallo ​@P-Rock ,

Het probleem is bekend bij Odido en daar wordt aan gewerkt.

Hallo ​@Masmas111 ,
Wil je alvast alle gegevens invullen, zoals in mijn onderschrift staat in je profiel? Dan kan een moderator je snel weer verder helpen. Ze helpen op volgorde van binnenkomst. Wil je even laten weten als alles compleet is ingevuld?


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 26 juni 2025
Marciano van Odido schreef:

Hi iedereen, excuses voor het ongemak gisteren. De situatie op ons netwerk is op dit moment stabiel. En we blijven continue monitoren en doen nog onderzoek naar de oorzaak. Is jullie netwerk inmiddels ook weer stabiel?

 

Hebben jullie een indicatie wanneer Wifi bellen weer beschikbaar is?

Het begint nu een beetje vervelend te worden...


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 26 juni 2025

Rond half 10 deed het bellen via wifi het even, maar nu is het icoontje weer weg.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi allemaal, de problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk. Mogelijk kun je problemen ervaren met bellen via Wifi, ook wel VoWiFi genoemd. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Ervaar je problemen met bellen? Check dan of VoWiFi op je toestel staat ingeschakeld en zet de optie uit. Belangrijk om daarna je toestel te herstarten. Hoe je VoWiFi uitzet zie je hieronder:

  • Android: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Verbindingen. Kies voor mobiele netwerken en zet de optie Bellen via Wi-Fi SIM uit.
  • iOS: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Mobiel Netwerk. Kijk vervolgens of de schakelaar bij de optie Bellen via wifi op groen staat en zet deze uit.

Wat ook kan helpen is je toestel opnieuw op te starten, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laten jullie weten of het hiermee lukt? 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen