Skip to main content
Beantwoord

internet op reis XL bundel werkt niet

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hey,

Ik ben Japan (Tokio) en ik heb op 7 juni een nieuwe internet op reis XL bundel aangeschaft omdat de vorige op was. Echter werkt het mobiele internet sindsdien niet. Het lijkt erop dat het internet nog “afgeknepen” wordt. Ik krijg steeds de melding “mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk”.

Heel soms heb ik even 3G netwerk maar dat is voor veel apps zoals Google Maps onvoldoende.
Het lukt überhaupt niet om met het 4G en 5G netwerk te verbinden.

Ik heb de telefoon al herstart, aan- en uitgezet, update naar iOS 18.5 uitgevoerd maar zonder resultaat. 

Hoe kan dit probleem opgelost worden? Volgens de Odido-app heb ik nog ruim 11GB over. 

Alvast bedankt!

Loes

Beste antwoord door LHV

Pharwin van Odido schreef:

Hey ​@LHV, dank voor de toelichting! In dat geval lijkt het probleem in je toestel te zitten. Je simkaart werkt wel probleemloos in een ander toestel. Kun je voor mij in de instellingen checken welke netwerkmodus (2G/3G/4G/5G) aanstaat? Kun je daar eens wat proberen met de netwerken? Selecteer bijvoorbeeld alleen 3G/4G/5G en kijk of er iets gebeurd. 

Ik hoop van wel! Zo niet, dan wordt het lastig om dit probleem van afstand op te lossen, aangezien het probleem in je toestel zit. Is het wellicht mogelijk om op je vakantie een ander (tijdelijke) toestel te gebruiken? 

Ik hoor het graag van je! 

Hi ​@Pharwin van Odido 

De instellingen staan op “5G automatisch”. 
Ik heb nu handmatig een andere provider geselecteerd. Daarmee heb ik nu 4G en deze lijkt het te blijven doen. Ik denk dat het probleem is opgelost. 
Bedankt voor het meedenken!

Bekijk origineel

14 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@LHV, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in Japan bent, wel zo fijn als je internet het ook doet. Laten we samen naar een oplossing kijken. Je kunt de instellingen van je netwerk op je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Maak je gebruik van een fysieke simkaart? Zo ja, kun je deze eruit halen en opnieuw plaatsen en daarna je toestel opnieuw opstarten? 

Mocht dat niet helpen, kijk ik graag met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 juni 2025

Hi Pharwin,

bedankt voor je reactie. Ik heb de netwerkinstellingen herstelt maar dit heeft geen effect gehad. Het verwijderen van de SIM-kaart in combinatie met opnieuw opstarten heeft helaas ook niet geholpen. 

Ik heb de gegevens in mijn profiel aangevuld. 

Groet, Loes

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 juni 2025

@Pharwin van Odido ik was je vergeten te taggen, mijn profiel is inmiddels aangevuld. 

groet, Loes

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@LHV, dank voor het invullen van je profielgegevens, ik zie dat alles netjes overeenkomt. Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden, alles staat goed ingesteld. Kun je in de instellingen van je toestel de APN-naam checken? Daar zou internet.mobiel moeten staan. Als daar iets anders vermeld staat, kan dit problemen geven. Je kunt het handmatig zelf aanpassen en start daarna je toestel opnieuw op. 

Het zou eventueel ook aan je simkaart kunnen liggen. Is het mogelijk dat je een kruistest uitvoert met je simkaart? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 juni 2025

Hi ​@Pharwin van Odido 

De APN-naam stond goed. Ik heb net een kruistest met een andere (veel oudere) telefoon uitgeprobeerd. Daar werkte internet wel direct goed. De simkaart zit nu weer in mijn eigen toestel en daar  had ik net eventjes een minuut 4G waarna de telefoon weer terug ging naar de melding dat het mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk is (dan geeft de telefoon wel 3G aan maar werkt het internet nauwelijks).

Groet, Loes

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@LHV, dank voor de toelichting! In dat geval lijkt het probleem in je toestel te zitten. Je simkaart werkt wel probleemloos in een ander toestel. Kun je voor mij in de instellingen checken welke netwerkmodus (2G/3G/4G/5G) aanstaat? Kun je daar eens wat proberen met de netwerken? Selecteer bijvoorbeeld alleen 3G/4G/5G en kijk of er iets gebeurd. 

Ik hoop van wel! Zo niet, dan wordt het lastig om dit probleem van afstand op te lossen, aangezien het probleem in je toestel zit. Is het wellicht mogelijk om op je vakantie een ander (tijdelijke) toestel te gebruiken? 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 24 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Pharwin van Odido 

De instellingen staan op “5G automatisch”. 
Ik heb nu handmatig een andere provider geselecteerd. Daarmee heb ik nu 4G en deze lijkt het te blijven doen. Ik denk dat het probleem is opgelost. 
Bedankt voor het meedenken!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@LHV Wat fijn dat het lijkt te werken, daar ben ik erg blij mee! Uiteraard, geen dank en graag gedaan. Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik wens je nog een hele fijne vakantie toe in Japan! 😁

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 2 juli 2025

Hallo,

Ik heb een bundel XL voor de USA sinds twee weken maar die werkt vaker niet dan wel…

Groet Pieter

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@daansen, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je in de VS bent, heb je het naar je zin daar? Ik begrijp heel goed dat je in het buitenland zorgeloos wilt kunnen internetten en ik geef je graag meer duidelijkheid! Goed om te weten: we zijn afhankelijk van de netwerken van buitenlandse providers. We hebben namelijk afspraken met hen gemaakt om dit in het buitenland mogelijk te kunnen maken. Wat je kunt doen is handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Vaak werkt het dan wel goed! 

Daarnaast kan je ook instellingen van je netwerk op je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.  

Laat je weten dit voor wat verbetering heeft gezorgd? Mocht dat niet helpen, kijk ik graag met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 juli 2025

Thanks, ga ermee aan de Slag...Super bedankt voor je reactie!

Groet Pieter

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 juli 2025

Hi, didn’t work for me..and the 30 days are almost over...bit of a waste of my money.

I am still in the states for another 2 weeks, not sure what to do now...may be just look for wifi every now and then.

Thanks for your help anyway.

nou ga er engels van schrijven😅

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

@daansen Hoi Pieter, hilarisch! Engels praten en typen gaat helemaal in je systeem zitten, dat snap ik wel als je daar al een tijdje bent. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik alsnog graag met je mee of er nog iets is dat ik voor je kan doen. Wellicht kan ik zelfs een deel van de bundel vergoeden. Werkte de verbinding de eerste 2 weken wel goed? En heb je het getest met zowel AT&T, T-Mobile en Syniverse Technologies? Staat automatisch verbinden met een netwerk aan? Het kan helpen om dit uit te zetten en ze handmatig te kiezen. Wellicht probeert je telefoon steeds automatisch met een ander netwerk te verbinden. Geef je me een seintje als je je profiel hebt ingevuld? 😊

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 11 juli 2025

Hallo Marciano,

Bedankt voor je reactie. En fijn dat je me helpt.

De eerste 2 weken, ging het ook af en toe goed, vaker niet dan wel.

Getest met AT&T heb ik niet. Automatisch verbinden staat aan. Zal ik nog proberen handmatig te doen.

Profiel heb ik ingevuld.

Bedankt alvast.

Pieter

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen