Skip to main content
Beantwoord

Mobiel Internet werkt niet in het buitenland

Goedemiddag. Ik ben momenteel in het buitenland. Ik heb een pakket van Odido, maar ik kan geen gebruik maken van het internet tijdens roaming. Ik moet vragen om internet van anderen of op zoek naar gratis WiFi alleen maar om de weg te kijken. Ik ben onlangs overgestapt op Odido en deze operator stelt me teleur. Ik heb misschien een fout gemaakt door de operator te veranderen. Er waren nooit zulke problemen met de oude operator, ik kon altijd gebruik maken van het Internet.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemiddag ​@Edisson606 van harte welkom op onze community en wat leuk dat je in het buitenland bent! Wel zo fijn als je er ook gebruik kan maken van onze diensten, laten we samen naar een oplossing kijken. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat er een blokkade voor Roaming staat ingesteld. Hoe, wat of waarom durf ik niet te zeggen. Maar geen zorgen, ik heb de blokkade per direct voor je verwijderd. 

Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou het moeten werken. Zo niet, verbind dan handmatig met een netwerk van een andere provider. Dan zou alles het weer moeten doen! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 31 mei 2025

Hallo ​@Edisson606 

Had je wel service en internet in NL?

Heb je wel service in het buitenland?

Staan mobiele data en roaming aan?

Heb je je telefoon al eens herstart of handmatig verbinding gemaakt met een andere netwerkprovider?

Heb je geen blokkades in je Odido account?

Heb je misschien een betalingsregeling of een openstaande factuur waardoor je een blokkade hebt?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8089 reacties
  • 31 mei 2025

Goedemorgen ​@Edisson606 Heb je soms een betalingsregeling? 

Zoniet je moet bijna altijd de optie ‘andere provider’ kiezen in het buitenland. Haal je toestel van automatische provider af en kies er een die je krijgt te zien in je telefoon.Maak je geen zorgen dat zijn allemaal providers waar je in het buitenland gebruik van mag maken.

Vul ondertussen je profiel in zodat een moderator zonodig kan meekijken.

Zie mijn onderschrift.

Groetjes en succes

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 31 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Edisson606 

Had je wel service en internet in NL?

Heb je wel service in het buitenland?

Staan mobiele data en roaming aan?

Heb je je telefoon al eens herstart of handmatig verbinding gemaakt met een andere netwerkprovider?

Heb je geen blokkades in je Odido account?

Heb je misschien een betalingsregeling of een openstaande factuur waardoor je een blokkade hebt?

Hallo, Waqqa. 
- Alles werkte perfect in Nederland.
- De simkaart maakt verbinding met het netwerk in het buitenland.
- Roaming is ingeschakeld op de telefoon.
- De telefoon herstart, ik probeerde handmatig verbinding te maken.
- Er zijn geen sloten.
- Alles is betaald.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@Edisson606 van harte welkom op onze community en wat leuk dat je in het buitenland bent! Wel zo fijn als je er ook gebruik kan maken van onze diensten, laten we samen naar een oplossing kijken. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat er een blokkade voor Roaming staat ingesteld. Hoe, wat of waarom durf ik niet te zeggen. Maar geen zorgen, ik heb de blokkade per direct voor je verwijderd. 

Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou het moeten werken. Zo niet, verbind dan handmatig met een netwerk van een andere provider. Dan zou alles het weer moeten doen! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen