Skip to main content
Beantwoord

verificatie Esim niet ontvangen


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemorgen,

 

Gisteren heb ik een nieuwe telefoon ontvangen (samsung Galaxy S25+) en wilde ik de eSim van mijn oude telefoon (S21 5G) overzetten naar het nieuwe toestel. Dit lukte in eerste instantie niet, maar na poging 2 kreeg ik een mail dat de activatie gelukt ( afbeelding 1) was en er nog een verificatiemail met een code toegestuurd zou worden. Helaas heb ik deze verificatiemail nooit ontvangen. In de odidoapp staat wel een link om de verificatiemail opnieuw te verzenden, maar op deze link kan niet gedrukt worden (afbeelding 2). Ook meermaals opnieuw opstarten van het toestel zorgt er niet voor dat de eSim het doet.

Is het mogelijk om de verificatiemail op een andere manier te ontvangen?

 

 

 

Beste antwoord door Rikkerd96

Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@Rikkerd96, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je in het bezit bent van de nieuwe Samsung Galaxy S25+, goede keus en ik wens je veel plezier ermee! Wel zo fijn als je nieuwe eSIM het doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Er speelde een technisch issue met betrekking tot het activeren van een nieuwe fysieke simkaart/eSIM, maar dit zou inmiddels al opgelost moeten zijn. Is het gelukt om de activatie af te ronden? Als ik naar je screenshot kijk, vermoed ik dat het is gelukt. Je oude simkaart wordt meteen gedeactiveerd, zodra je nieuwe actief is. Als het middels een sms-verificatie niet lukt, kun je ook altijd kiezen om het te activeren middels iDIN (bankverificatie). 

Of is het inmiddels in onze winkel gelukt? Let me know! Graag kijk ik met je mee of alles goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Goedemorgen ​@Pharwin van Odido 

Het is inmiddels gelukt in de winkel! Een bekend probleem; de eSim wordt afgemeld op de oude telefoon. De verificatiecode wordt vervolgens verzonden, maar op dat moment is de eSim op zowel de oude als nieuwe telefoon niet actief. 

Overigens staat er erg onduidelijk aangegeven dat de code naar je telefoonnummer verstuurd wordt. Het lijkt net alsof de verificatiecode naar je e-mailadres verstuurd wordt. Misschien dan dit aangepast kan worden?

Kortom: wil je je eSim over laten zetten, laat dit doen in de winkel!

Bekijk origineel

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21546 reacties
  • 9 mei 2025

Hallo ​@Rikkerd96 

Is de mail niet in de ongewenste map beland?

De eSIM werkt niet meer op de S21? Je kan eventueel langs een Odido winkel gaan waar ze je direct kunnen helpen met het activeren van de eSIM.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 9 mei 2025

Bedankt voor je antwoord!

De email is niet in de ongewenste map beland. Ook doet de eSIM het niet meer op de S21, daar is ie al gedeacticeerd.

Ik zal vanmiddag even langs een odidowinkel gaan om te kijken of ze me daar verder kunnen helpen!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Rikkerd96, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je in het bezit bent van de nieuwe Samsung Galaxy S25+, goede keus en ik wens je veel plezier ermee! Wel zo fijn als je nieuwe eSIM het doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Er speelde een technisch issue met betrekking tot het activeren van een nieuwe fysieke simkaart/eSIM, maar dit zou inmiddels al opgelost moeten zijn. Is het gelukt om de activatie af te ronden? Als ik naar je screenshot kijk, vermoed ik dat het is gelukt. Je oude simkaart wordt meteen gedeactiveerd, zodra je nieuwe actief is. Als het middels een sms-verificatie niet lukt, kun je ook altijd kiezen om het te activeren middels iDIN (bankverificatie). 

Of is het inmiddels in onze winkel gelukt? Let me know! Graag kijk ik met je mee of alles goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 20 mei 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@Rikkerd96, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je in het bezit bent van de nieuwe Samsung Galaxy S25+, goede keus en ik wens je veel plezier ermee! Wel zo fijn als je nieuwe eSIM het doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Er speelde een technisch issue met betrekking tot het activeren van een nieuwe fysieke simkaart/eSIM, maar dit zou inmiddels al opgelost moeten zijn. Is het gelukt om de activatie af te ronden? Als ik naar je screenshot kijk, vermoed ik dat het is gelukt. Je oude simkaart wordt meteen gedeactiveerd, zodra je nieuwe actief is. Als het middels een sms-verificatie niet lukt, kun je ook altijd kiezen om het te activeren middels iDIN (bankverificatie). 

Of is het inmiddels in onze winkel gelukt? Let me know! Graag kijk ik met je mee of alles goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Goedemorgen ​@Pharwin van Odido 

Het is inmiddels gelukt in de winkel! Een bekend probleem; de eSim wordt afgemeld op de oude telefoon. De verificatiecode wordt vervolgens verzonden, maar op dat moment is de eSim op zowel de oude als nieuwe telefoon niet actief. 

Overigens staat er erg onduidelijk aangegeven dat de code naar je telefoonnummer verstuurd wordt. Het lijkt net alsof de verificatiecode naar je e-mailadres verstuurd wordt. Misschien dan dit aangepast kan worden?

Kortom: wil je je eSim over laten zetten, laat dit doen in de winkel!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Rikkerd96 wat fijn dat het in onze winkel is gelukt, daar ben ik erg blij mee! Dank je wel voor de toelichting, dit is zeker goed om te weten en waardevolle informatie! Ik zal dit intern aankaarten, in de hoop dat het mogelijk is zodt het ook duidelijker is voor in de toekomst. 

Mocht je nog andere feedback of vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😁


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen