Skip to main content
Beantwoord

ontvangen sms buitenland

  • 25 april 2025
  • 4 reacties
  • 37 Bekeken

Mijn telefoon is gestolen in Colombia. Gelukkig heb ik mijn odido sim kaart nog. Echter kan ik geen sms ontvangen om bepaalde apps zoald whatsapp te verrifieren. Kan iemand mij daar aub bij helpen.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hallo ​@SamiDaoudi, van harte welkom op onze Community! Minder fijn dat je toestel is gestolen, maar gelukkig heb je de simkaart nog wel! Dat is het belangrijkst, zodat je in ieder geval nog bereikbaar kunt zijn. Wel zo fijn als je ook sms'jes daarop kunt ontvangen, laten we samen naar een oplossing kijken. Kun je de simkaart eruit halen en opnieuw in je toestel plaatsen? Doe dit wanneer je toestel uit is. Zodra je de simkaart opnieuw erin hebt geplaatst, kun je dan je toestel opnieuw opstarten? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt, wellicht werkt het daarna wel. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Kun je daarna dan proberen om handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider om te kijken of het dan wel lukt? 

Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden of blokkades, het zou dus moeten werken. Ik hoor het graag van je! 
 

Bekijk origineel

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9339 reacties
  • 25 april 2025

hoi ​@SamiDaoudi ,

Is het een prepaid of postpaid abonnement wat je hebt? ALs je de nieuwe telefoon aanzet en je gaat naar instellingen/mobiele netwerken en dan zoek naar mobiele netwerken. ZIe je dan netwerken verschijnen? Wat gebeurt er als je dan zo'n netwerk kiest?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 25 april 2025

Hi Eric,

Bedankt voor je snelle reactie.

Als ik dat probeer geeft hij aan "lukt niet om te verbinden, probeer later opnieuw"


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 25 april 2025

Ik heb een abbonement bij Odido, kan je die achterhalen via mijn profiel. Via de app van odido inloggen moet ik ook een sms voor ontvangen.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4374 reacties
  • Antwoord
  • 27 april 2025

Hallo ​@SamiDaoudi, van harte welkom op onze Community! Minder fijn dat je toestel is gestolen, maar gelukkig heb je de simkaart nog wel! Dat is het belangrijkst, zodat je in ieder geval nog bereikbaar kunt zijn. Wel zo fijn als je ook sms'jes daarop kunt ontvangen, laten we samen naar een oplossing kijken. Kun je de simkaart eruit halen en opnieuw in je toestel plaatsen? Doe dit wanneer je toestel uit is. Zodra je de simkaart opnieuw erin hebt geplaatst, kun je dan je toestel opnieuw opstarten? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt, wellicht werkt het daarna wel. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Kun je daarna dan proberen om handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider om te kijken of het dan wel lukt? 

Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden of blokkades, het zou dus moeten werken. Ik hoor het graag van je! 
 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen